★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Lisa - 23 mars 2014 08:46

   

Innan jag fick barn... Alltså, jag hade ingen aning om att man kunde känna så här starkt för en annan människa. Visst älskar man syskon, föräldrar, släktingar, vänner, pojkvänner och allt vad det kan vara.. Men det man känner för sitt barn är inget man ens kan ana innan man är förälder. Usch och fy säger jag för det gör ONT!

Jag har börjat få så mycket rädslor och mardrömmar när det gäller Denise. Jag får för mig att hon rätt som det är inte ska vakna när hon ligger och sover och jag drömmer om att hon får jättestora hjärnskador. Jag sover så oroligt varje natt för jag måste kolla att hon lever, och när hon sover middag så måste jag gå och titta på henne ofta för jag tycker att hon ser alldeles för stillsam ut. Jag tar tempen på henne varje kväll innan hon ska lägga sig och jag kollar syresättningen minst en gång varje natt och nån gån under dagen bara för att jag är så rädd att jag ska missa nåt..

När hon fick den första lunginflammationen strax före jul så märkte jag på kvällen att hon andades konstigt men saturationen var okej så jag gick och la mig ändå.. På morgonen var hon helt röd i ansiktet, blöt i svett, näst intill medvetslös  och kunde knappt andas. Det enda jag kan tänka på nu är hur länge hon hade legat så innan jag vaknade och jag tror det är därför jag blivit så överdriven med att kolla så att allt är okej. Tänk om jag skulle missa ett viktigt tecken och det skulle leda till något allvarligt!  

Det är minst sagt tungt att gå omkring med den här oron hela tiden, men hennes glädje och hennes skratt väger upp allt jobbigt man känner! Hon är glad (nästan) jämt och till och med när hon varit som allra sjukast så har hon legat med ett leende på läpparna och haft lika nära till skratt som vanligt! Det är hennes glädje som får mig att orka!!!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards