★ 399 gram ★

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Lisa - 22 mars 2014 21:16

Gud så vi har skrattat åt detta! 

Av Lisa - 22 mars 2014 15:11

En riktigt fin och bra dag har vi haft hittills idag. En liten sväng på gymmet imorse men Denise var inte så nöjd med det så vi gick 5km istället och hon somnade gott i vagnen. Sen tog i en sväng ner på stan och shoppa kläder och skor till henne och hälsa på min farmor och farfar. Farfar fyller 80 imorgon så vi fick tårta :)

Det här blev dagens fynd.. Eller.. Fynd var det väl inte för det var inte ett dugg billigt. Men hon är värd det bästa :)

Jag blir så ledsen när jag ser alla biverkningar av epilepsimedicinen och kan inte sluta tänka på hur hon skulle vara om hon slapp äta den. Hon är ofta väldigt frånvarande och stirrig. Hon fastnar liksom med blicken och ser ut som att hon drömmer sig bort. Hon börjar mer och. Mer tugga på tungan och ha konstiga rörelser förr sig med munnenoch jag märker att koordinationsförmågan blir sämre och det gör henne arg. Saker som hon egentligen kan blir så svåra för henne och hon blir frustrerad när hon inte orkar eller när hon inte kan hålla balansen. Hon tappar saker och är ganska ryckig och yvig i sina rörelser. Det här måste vara medicinen från helvetet! Önskar att hon kunde sluta med den och bli sig själv igen. Det jobbiga är att jag inte riktigt vet vad som är pga medicinen och vad som är såntsom visar sig pga hennes CP skada.. Skador på hjhjärnan har ju en tendens att märkas mer och mer ju äldre barnen blir.. Men som jag brukar säga: så länge hon är lycklig och inte har ont nånstans så är jag nöjd!

Av Lisa - 22 mars 2014 07:17

Ingen frukost vill lillfisen ha idag. Men mese funkar alltid (tur den är sockerfri iaf) 4 stora skedar med mese och 1/5 dl kall majsvälling... hmmm. Är det vad man kallar frukost?


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards