★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Lisa - 12 mars 2014 11:48

Att man kan hålla på så här medans man sover! Sötnosen min.. Så här trött blir hon ca 30 minuter efter hon fått sin Tegretol. Nästan så att hon somnar sittandes. Men hon låg bara i sängen nu i ca 15 minuter. Halvsov och kunde inte hålla ögonen öppna, men ändå ville hon liksom vara vaken. Stackarn! Känns så hemskt att se henne förändras så på bara en liten stund. Det ska bli skönt att få höra provsvaren idag och se om vi ska minska på dosen!

Tog en 3,5 km promenad imorse så att hon fick somna i vagnen innan jag lämnade henne på dagis, sen drog jag iväg och körde ett benpass på gymmet så nu är man ganska mör.

Kan inte börja plugga än heller för jag har inte hunnit få boken. Så har jag lyckats göra på VARJE kurs. Att jag aldrig lär mig!!! Får alltid hem boken 2-3 dagar efter vi börjat en ny kurs. 

Den här kursen har jag nytta av i mitt liv. Vi går igenom LSS och andra lagar, olika kognitiva störningar och hjälpmedel osv. Specialpedagogik alltså. Sånt som jag håller på med dagligen. Man kan aldrig lära sig för mycket och jag får nya ideer hela tiden, och det är bra. Nu ska jag se om vi kan få hem lite piktogram (eller va de heter). Alltså, bilder på olika saker så att man lättare kan kommunicera. Då kan hon lära sig att peka på bilden av det hon vill göra/ha om hon inte kan tecknet. Jag tycker det är kul att hålla på med sånt här och jag blir lika glad varje gån hon lär sig ett nytt ord eller tecken!

Av Lisa - 12 mars 2014 06:54

 

Ja herregud,d et var en STOR dag igår!! Jag skulle hämta Denise hos mormor efter skolan och näsr jag höll på att klä på henne så sprang hon plötsligt iväg.. haha. Inte bara ett steg. Jag tror det blev 5 eller 6 steg. Hon var inte medveten om att jag inte höll i henne, men så fort hon märkte det så druttade hon på rumpan. Sen ägnade vi kvällen åt att öva och öva och öva. Några steg kan hon ta, men än är hon ostadig. Det är nu hennes "snygga" tyghjälmar VERKLIGEN kommer behövas!

 

Gick på en liten prommis igår och jag skulle lyssna på musik i mina rosa lurar.. Tror ni jag fick det? Nä för dom, skulle Denise ha.. Och vad var det för musik? SKRILLEX!! Kanske inte världens barnvänligaste musik men hon satt som förtrollad.. (vettskrämd kanske haha) Sen gick vi hem till Morbror Per, Emma och lillkusinen Noelle (som har vuxit ikapp) och visade upp de små stegen som som vi övat på.

Pratade med dagis igår  om hur nvi på bästa sätt ska göra så att Denise kommer i kontakt med så lite baciller som det bara går trots att hon är på ett ställe med en miljon barn.. Vi bestämde att jag ska försöka komma med henne vid tio dom dagar jag läser hemma. För då är det utevistelsefram till lunch.. Och antingen så sover Denise då och får äta sin lunch lite senare, eller så får hon lägga sig och vila efter lunch.. Sen hämtar jag henne oftast vid två, så då hinner hon iaf inte kramas och pussas heeeeeela dagen.  Ofta när jag kommer och hämtar henne så ligger dom i små högar på golvet och brottas, kramas, leker och skojar. Känns tråkigt att det enda jag kan tänka på är hur många smittor hon kan få, istället för att unna henne att ha kul med sina kompisar på dagis.. suck.. Men hon växer och blir större och jag är övertygad om att hon kommer vara stark nog att bekämpa det mesta inom ett par år!!

   

god morgon


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards