★ 399 gram ★

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Lisa - 16 februari 2014 19:47

Världens längsta dag.. Även om Denise nu börjar må bättre så kan jag ärligt säga att jag själv börjar gå på knäna.

Att sitta här totalt maktlös och det händer än det ena och än det andra där hemma som näst intill ödelägger hela min tillvaro, samtidigt som jag ska försöka känna mig glad för att det går åt rätt håll här.. det blir bara så fel allting.

Ingenting kommer vara sig likt när jag kommer hem.. Ingenting kommer vara i sin ordning där hemma och jag kommer ha tusen saker att ta itu med. Livet och det som man hade tänkt skulle bli i framtiden kommer inte bli så, och jag och Denise får hitta nya vägar på egen hand. Men vi klarar oss bäst själv tror jag. För vi är starka! Synd bara att Denise har en mamma som gör så tokiga val i livet hela tiden. 

Ja, det blir en tung kväll det här med många tankar och funderingar.. Tänk att allt ska hända på samma gång jämt?!

Men som jag själv vet så har jag en väldig förmåga att ställa till det för mig själv så jag måste nog ta och se över vad jag måste göra för förändirngar hos mig själv för att få ett så bra liv som det bara går..


Denises crp är nere på ca 30 så infektionen är snart över, men syrgasbehovet kvarstår. Vi har nyss fått byta till en lågdosmätare så nu är det mindre än 0,5l som hon behöver. Alltså väldigt lite! 

Jag har bestämt mig för att stanna tills på tisdag trots allt. Känns mest bara jobbigt att åka hem i nuläget så jag kan lika gärna stanna kväar här. Och det känns inte bra att lämna Denise heller. Vi är så trötta båda två så vi bara sover och sover.  Ibland önskar jag att jag kunde få byta liv med någon bara för en dag!! Eller att jag hade någon vid min sida som kunde finnas som stöd när det är kämpigt. Nä, nu ska jag inte klaga och gnälla här.. 

Försök se allt som är positivt istället!!!!

Av Lisa - 16 februari 2014 10:54

Film från alldeles nyss!

Vi blir nog kvar några dagar till. Men det går framåt och lillan blir piggare och piggare.

Skulle egentligen ha åkt hem igår. Har en hel del att ta itu med där hemma också, men jag kan inte lämna Denise jus nu. Nä, allt annat får vänta.

Av Lisa - 16 februari 2014 10:39

Film från igår


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards