★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Kramper och en totalt väck morsa

Av Lisa - 12 februari 2014 23:04

Nu ska vi se om jag lyckas formulera mig nu när chocken har lagt sig. Gjorde ett försök att skriva några rader tidigare men det gick inte, men nu har jag lyckats sortera känslorna och tankarna lite.


Vi åkte alltså in på barnmottagningen på eftermiddagen eftersom jag tyckte Denise andades väldigt snabbt och hon syresatte sdig inte ordentligt. CRP låg på 25 och hon behövde syrgas, så doktorn beslöt sig för att lägga in henne för observation och se var CRPt tagit vägen imorgon.

Bara en liten stund efter vi kommit till avdelningen så såg jag att det hände något med Denise. Blicken dog och jag ryckte upp henne ur sängen. Jag tror till och med att jag slog henne på kinderna.. Ögonen rullade bakåt och kroppen spänndes som en båge. Jag bara skrek: Hon har haft kramper förr men det här är nåt HELT annat. Hon andades inte, man såg bara ögonvitorna och saturationen sjönk och sjönk. Hon blev alldeles  svart kring ögonen och kroppen blev blåmarmorerad. Jag slängdes tillbaka tioll Neo, men där reagerade jag aldrig så här. Jag brukar alltid vara lugn och i efterhand kan jag gråta. Men nu fick jag riktig panik. Jag trodde verkligen att hon skulle dö. Men efter ett par minuter så drog hon in luften med ett tjut sen föll hon ihop som en säck potatis och jag bara tittade på henne, HELT övertygad om att hennes hjärna var förstörd nu och att hon aldrig mer kommer bli sig själv igen.


Återkommer imorgon och berättar mer, för just nu har jag nog varit vaken i 30 timmar eller nåt sånt så jag kan knappt  formulera mig!

 

Ärligt talat så vet jag inte vad som skulle hända med mig om Fisen försvann.. Allt känns så mkt värre nu när hon blivit så här stor och BOR i mitt hjärta och fyller alla mina dagar med innehåll.. På Neo var ju sånt hät vardagsmat, men jag tror inte att det hände EN enda gång att jag började greina mitt i en akut situation. Ärligt talat så tror jag de var för att jag var så inställd på att hon skulle dö så jag stängde av. Men nu finns hon. 2 år senare och faaan ta den gud som bestämmer sig för att plocka upp henne till himlen!


 
 
Mette

Mette

13 februari 2014 06:46

åh gud. Håller tummar & tår. Tänker på er.

http://www.djurflocken.se

 
Jess

Jess

13 februari 2014 07:04

Fy va jobbigt. Jag hoppas hon kryar på sig fort. Jag hoppas även att du fått sova och vila.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Erika

13 februari 2014 08:39

Fruktansvärt hemskt!!! Hoppas innerligt de vänder nu!! De är så synd om lilla Denise och dig, vad ni ska behöva gå igenom mkt!! Kramar till er!!

 
cillan

cillan

13 februari 2014 08:54

Stackars lilla tjej vad hon får vara med om mycket!!
Å stackars mamma vad du får vara med om otäcka saker!!
Styrkekramar till er

http://cenix.se

 
Ingen bild

pernilla

13 februari 2014 09:29

usch så hemskt att läsa hoppas att ni båda mår bättre

 
Ingen bild

sandra

13 februari 2014 09:41

Jag blir skärrad bara av att läsa! Man är inte mer än människa, tro jag det att du fick panik! Jag skulle få panik för mindre...krya på!

 
Ingen bild

Ulrika

13 februari 2014 10:10

Skickar all kraft och energi jag har till er båda. Kämpa på! Vi är många här ute som du inte känner men som tänker på er och ber för att allt ska gå bra

 
Ingen bild

Ida

13 februari 2014 12:41

Kram på er båda!! Hoppas hon frisknar på sig fort!

 
Ingen bild

Linda

13 februari 2014 16:55

Kan inge föreställa mig den rädsla och smärts du måste känna. Hoppad av hela
Mitt hjärta att hon snabbt blir bättre och att hon inte får men. Tycker du är helt otroligt stark som går igenom allt du gör och ändå lever på. Stor styrke kram till er ❤️️

 
Ingen bild

Lisa

13 februari 2014 19:54

Kan så väl tänka mig in i din situation. Även om sonen inte har varit så sjuk nu när han är större - men känslorna är helt andra för honom nu än när man låg på neo och inte riktigt vågade öppna hjärtat för honom.

Kram på er! Hoppas hon piggnar till snabbt!

 
Ingen bild

millan

14 februari 2014 00:38

Huva Lilla söta Denis att hon /ni ska behöva gå igenom mer att hon inte bara kan få må bra <3 många Styrke kramar till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards