★ 399 gram ★

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Lisa - 5 januari 2014 21:13

Men ojojoj vad trött jag är! Känns som att jag tjatat om det nu i flera dagar, men det blir verkligen en kamp att ta sig igenom dagarna när man inte får sova på nätterna.. Runt tolv inatt somnade fisen. Vaknade srax efter tre och skrek i ca en timme. Provade att lägga henne hos mig men det blev snarare bara värre.. Halv sju var det färdigt med allt sovande och bara att bita i det sura äpplet och kliva upp.. Men fick iaf sova middag så jag ska väl egentligen inte klaga såååå mkt.

Idag har vi hälsat på farmor och farfar en sväng. Förutom det så har vi bara varit hemma och busat och jag har gjort det som jag upptäckt att jag ALLTID gör just det här datumet varje år: Städa bort julen! Så nu är allt återställt till sitt gamla tråkiga grå utseende igen. Behöver verkligen sätta lite färg på mitt vardagsrum. Det är bara svart/vitt/grått och tråkigt. 

Imorgon åker vi till Övik en sväng och hälsar på Pappzen som är mitt uppe i flytten. Hon får vara kvar hos mig tills han kommit i ordning ordentligt och så åker vi bara och hälsar på över dagen istället.. Barn och flyttkaos är ingen bra kombo så det ska vi nog försöka undvika så gott det går.

Idag har Denise varit på hyfsat humör iaf. Inte riktigt lika irriterad som hon varit senaste dagarna.. Får väl se hur natten blir. Just nu ligger hon och tittar på en godnattsaga.. Det brukar höras när den är slut...

   

Av Lisa - 5 januari 2014 00:34

God Afton! Ja här har monstret i huset somnat för ca en timme sedan... Vad är det med mitt baaaarn? Idag har hon lekt med kusinerna och hon borde varit helt slut när vi kom hem. Men icke!! Jag börjar nästan fundera på om hon har myrkrypningar i kroppen eller nåt, för hon kan inte vara stilla en sekund och det spritter i hela kroppen på henne när hon ska lägga sig och sova.. Ska nog ta ett snack med hennes doktor om hennes medicinering och se om det finns något annat alternativ än tegretol, eller något annat som kan hjälpa. Just nu känns det som att hon är vaken JÄMT och att hon aldrig är riktigt nöjd och aldrig mår riktigt bra.. Något stämmer inte med min lilla plutt, det känner jag. Och jag tänker ta reda på vad som är fel.. så är det bara!!

Jaja, nu ska jag ta igen lite förlorad sömn och hoppas på att man får sovmorgon imorn.. Det borde rimligtvis inte bli uppstigning klockan sex, för då DÖR jag!!

 

Idag har Denise iaf gått med en egen konsumvagn för första gången. Gissa om hon var stolt? Bilderna hittar ni i större format på min instagram!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards