★ 399 gram ★

Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 14 november 2013 14:33

2år idag! helt otroligt vad tiden går. Jar precis hämtat hem henne från dagis och mu vilar hon så hon sla orka med lite kalas sen! Återkommer, .

Av Lisa - 11 november 2013 22:27

 

Skruttunge!! Fick en sån klockren bild på henne idag. Hon ser ut som en liten seriefigur!

Pigg och kry idag. Bara mamma som är lite krasslig fortfarande med feber och värk, men det är ju inget ovanligt så.

Less på att va hemma nu, men imorgon törs man nog skicka henne på dagis. Inga symtom sen igår morse så då ere väl fritt fram då,

Nu börjar det närma sig födelsedagen! På gott och ont, precis som förra året. Det är nu jag börjar komma ihåg varenda dag, varenda timme, varenda känsla jag hade för exakt två år sedan. Jag minns att jag var på badhuset den här dagen för när jag var i vattnet och simmade var enda gången som jag inte kände den pulserande smärtan i händerna...  Kände ju såklart att något var fel och jag var så jäkla orolig. 

Hade varit på spec.mödravården dagen innan och fått konstaterat att blodtrycket var högt och att jag hade protein i urinen, men det var tydligen ingen fara.. Även fast jag hade haft blixtar i ögonen. ALLA tecken på havandeskapsförgiftning. Men jag var ju bara i vecka 22 så dom var lugna. Det brukar ju komma i slutet av graviditeten.. Suck.. Ja, imorgon för exakt två år sedan så åkte jag in med ambulansen på kvällen med svåra kramper. Spydde hela natten av huvudvärken och på morgonen fick jag åka till Umeå.. Huvva. Jag ryser när jag tänker på hela den där historien, men det går liksom inte att tänka på annat den här tiden på året.

nä, nu ska jag plugga liiiiiite mer bara, sen blir det natti natti. Imorgon måste jag storstäda och sanera här hemma så det blir rent och fräscht. Ser mer ut som en svinstia än ett hem just nu (i mina ögon iaf)


Av Lisa - 11 november 2013 10:17

Ja nu är vi på bättringvägen här. Denise verkar pigg men jag har feber och är totalt slut. Hon var ju lite halv krasslig redan i fredags då hon kom. Och hela lördagen var hon trött och helkass i magen men man tror ju alltid ( eller intalar sig) att det är något hon ätit bara. . Men när man själv börjar få samma symtom så är det bara att inse.
Så grymt tråkigt att sitta hemma bara. Ingen dagis och skola idag så det blir ännu en dag isolerad från omvärlden.

Av Lisa - 10 november 2013 11:20

Hej hej jag har lite ont i magen. ..

Av Lisa - 9 november 2013 01:07

Lätt att somna när man sovit halva dan... Näääe! Vaknade imorse med världens huvudvärk och sen fick jag feber, så jag la mig och sov.. Nervös för hur jag skulle orka ta emot Fisen idag. Men efter lite sömn, massa vatten och alvedon så kändes det mycket bättre och jag kunde mysa en stund med min lilla skruttis innan hon skulle sova iaf!

Men jag tror att hon känner sig lite förvirrad. Första natten känns säkert jättekonstig för henne och hon var arg som ett bi när hon skulle sova.. Inte så konstigt egentligen eftersom hon ligger själv i sin spjälsäng här, och hos pappa får hon ligga och gosa i dubbelsängen. hehe. Men jag skulle aldrig kunna somna med henne i sängen. Skulle va rädd att knuffa ner henne eller rulla över henne. Jaja.. Snart börjar det bli dax att introducera henne i sitt eget rum. Tror inte det blir nå stora problem eftersom hon oftast sover hela natten utan att vakna, men jag tar inte ut nån seger i förskott. Vi får prova.

 

Sista minuterna i soffan med choklad och Iggle Piggle och Upsy Daisy!


Av Lisa - 7 november 2013 17:34

Fredagarna har nu fått en helt ny betydelse. Fredagar är nämligen barndagen. Alltså den dagen varje vecka som jag antingen lämnar eller får tillbaka Denise.. Så nu väntar jag bara på att det ska bli Fredag så jag får gosa med min plutt!!!!

Har haft sånt bestyr med vad hon ska få när hon fyller år. Beställde ju en jättefin surfplatta som är speciellt för barn, men det blev nåt konstigt med leveransen och dom kom tydligen direkt till dörren... Men jag var inte hemma så jag missade det och idag var pengarna tillbaka på kontot så man fick tydligen bara en chans. Väldigt konstigt. Så nu har jag istället beställt en bärbar DVD med vridbar skärm och en massa filmer. Den kan hon nog ha mer användning av faktiskt, så det blir nog bra!

Idag har jag haft en tenta.. Hade inte pluggat alls till den mer än typ en halvtimme igår, och det var ett ämne som vi läste för snart en månad sen, men det kändes som att det gick jävligt bra ändå faktiskt.


Nu sitter jag med slinghättan på huvet men inser att jag har köpt en jävla skitblekning. Köp aldrig MOOD om du är mörkhårig säger jag bara. Har suttit i en timme nu och det har inte ens blivit ljust uppe vid hårbotten där jag har helt ofärgat hår.. Pengarna i sjön!!! 


Nästa vecka är det dax för vaccination. Denise har tid på Onsdag och jag ska ringa och se om dom har börjat vaccinera folk på vårdcentralen än så jag också får mig en dos. Influensan vill vi inte ha!! 


 


Av Lisa - 3 november 2013 20:18

Ja nu var det ett tag sen igen.. Det rullar på och i fredags var jag och lämnade Denise i övik igen för en vecka hos pappa. Känns så jäkla konstigt men jag har inget annat val än att vänja mig.

Helgen har jag spenderat med näsan nere i medicinboken. Inget festande för min del. Men nu har jag lyckats komma kapp det jag låg efter iaf. Nu har jag bara en tenta att skriva på torsdag som jag missade för några veckor sen, sen är jag fit for fight. Det blir så konstigt allting när livet inte riktigt är så som man är van, så allt blir fel för mig.

Snart är det dax för födelsedagskalas..  Nästa torsdag närmare bestämt, och jag har beställt presenten till fisen iaf. Helt sjukt att hon fyller två år redan, så liten som hon är. 


Ja, det var allt från mig denna gången.. Längtar redan tills på Fredag då jag får tillbaka min lilla skitunge!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards