★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 25 november 2013

Provtagning, vaccination och röntgen

Av Lisa - 25 november 2013 18:14

Första dagen av 4 veckors praktik avklarad. En VÄLDIGT tidig morgon, en andra avbokning av vaccination och en väldigt trött dotter är denna dagens resultat.
Efter dagis så åkte vi till Långsele en sväng och där lyckades jag få Denise att somna ute i vagnen ett par timmar. Det händer inte varje dag när det gäller den här lilla tjurskallen, så det var något nytt.  Sen åkte vi vidare till Örbäck och bakade pepparkakor och busade med kusinerna.

En snorig och hostig tjej med humöret på topp ändå. Nu gruvar jag bara inför provtagningen.. Det är ju dax att ta prover för att se om det skett något sedan hon började med Tegretol (epilepsimedicinen)  Fick remisser hemskickade och hon ska ta prover på lab.. Alltså på samma ställe som jag själv tar mina prover. Det kommer ALDRIG att funka. Jag måste sitta med henne i mitt knä, och jag kan inte hålla hennes armar, ben, huvud och kropp medans EN annan person ska försöka sticka. Dom måste vara flera stycken..  Hon blir så fruktansvärt hysterisk när hon ser vårdpersonal så antingen måste jag ha med mig nån som hjälper till, eller så får jag kolla om vi kan komma på barnmottagningen istället, för där är dom alltid två som hjälps åt, och kanske lite mer van vid småttingar än dom på lab. Dessutom så ska hon röntga höfterna på fredag. Suck. Det blev mycket nu. Men det fixar vi, precis som vi fixar allt annat ;)

 

 
 
Ingen bild

Åsa

25 november 2013 19:55

Jag rekommenderar inte lab, försök få tid på barn istället, jag har inga bra erfarenheter från lab. Jag tycker att du och Denise förtjänar bättre. Lycka till

Lisa

25 november 2013 20:47

ja, dom är nog inte van att sticka "bebisar".. för Denise måste ju ändå trots allt räknas som en bebis fortfarande :/

 
Isabella

Isabella

25 november 2013 21:25

Ni är så himla starka och jag beundrar verkligen er! :) Härliga bilder och hoppas allting går bra.

http://sommarmamman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rebecka

29 november 2013 16:21

Jag tycker labb hemma hos oss är jätte bra! Jag är ledsagare åt min lillasyster som har autism å en cp skada, samt att hon är döv. Å vi har börjat lämna prover uppe på labb nu ist för barnmottagningen och personalen på labb är suveräna med när de gäller barn.

Men de är ju olika för alla, men eftersom min syster behöver lite mer tid osv så tar vi alltid den tid de tar, och dom är alltid två eller fler personal, då dom aldrig vill att jag ska hjälpa till att hålla, förutom hennes hand. Då jag är där som stöttning och det är mig hon ska vara trygg med!

Men hoppas de går bra för er och att de går fort med proverna! :)
PS Hon är för söööt din lilla docka :D

Lisa

30 november 2013 12:09

Ja, det här är ett litet sjukhus och det är alltid stressigt på lab, eftersom det är drop in.. Dom skulle säkert kunna kalla in nån så att dom är två ifall det behövs, men dom var suveräna på barnmottagningen och jag tror det är första gången dom lyckats få alla prover som behövs och med bar ETT stick. Så jag är supernöjd! Och denise var så duktig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards