★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Pjuuuh

Av Lisa - 29 augusti 2013 13:44

Jag känner mig helt slut! Den här omställningen från att inte alls ha särskilt mycket att tänka på och att helt plötsligt hålla på med både det ena pch det andra.. Ja.. Man blir minst sagt TRÖTT!! Även om inte hela dagarna är fullspäckade än, så snurrar ändå tankarna hela tiden och jag planerar och organiserar och pusslar i mitt huvud. Det är ju lite bökigt när man är ensam.. Som igår tex när jag skulle jobba kvällen.. Då fick lillebror hämta på dagis, men hon kunde inte vara hos dom eftersom hon är förkyld och dom har en 1 månaders-bebis, så dom fick gå med henne till morfar.. Jag kände mig sååå stressad sista timmarna på jobbet för jag tänkte bara på hur trött hon skulle vara och att hon inte skulle vara i säng förrän halv tio.  Trött var hon!! Och trött är hon även idag. Lite gnällig på förmiddagen på dagis, men nu är hon hemma hos mamma och sover gött i sin säng!

Jag har varit på skolan idag. Har haft ett litet validerings-möte för att få slippa all praktik som ingå i USK utbildningen. Det klarade jag galant. Nu fattas bara en massa papper från arbetsgivaren som jag ska lämna in, sen så är den biten klar. Det fanns en del i teorin också som jag kunde ha validerat bort. Men det hade betytt att jag automatiskt skulle få ett E i betyg på den kursen.. Och det vill jag inte ha. Bra betyg är alltid bra!

 

Idag har jag hämtat ut en massa paket! Eller "en massa" var väl att ta i.. Men två iaf.. Har fler på väg som nog kommer imorgon.. Men nästan allt i det första paketet kommer jag att skicka tillbaka. Så svårt att se hur kläder ser ut på en dataskärm. Jag blir nästan alltid missnöjd med materialet.. Men det är ju bra att det går att prova hemma i lugn och ro och sen skicka tillbaka ifall man inte är nöjd.

Nåt som jag däremot var VÄLDIGT nöjd med.. Var DENNA:

 

Jag har provat många av Waldenfarms produkter, men den här är en av dom godaste!!  Yummie yummie säger jag! Däremot så var deras kalorifira jordnötssmör inte nån hit precis.. Smakar typ ingenting men konsistensen är typ som vanligt smör som stått framme en stund, så det kanske funkar att ha på riskakan iaf..


Resten av dagen ska vi inte göra NÅNTING! Kanske kanske träna. Men vi får se.. Känner mig lite halvkrasslig i halsen jag också ju.. Imorgon är det äntligen Fredag och då blir det äventyr.. Ja, för mig är det väl kanske inget "äventyr", men jag får uppleva gamla minnen och spendera kvalitétstid med släkten.. Men för Denise är det nog ett spännande äventyr på en ny plats! 


 
 
Ingen bild

Emma Nyman

30 augusti 2013 07:11

Jag har ju Charlie på natt som dag på skedom, tycker iaf att det är väldigt bra där, men svårt att få plats.. Är iaf väldigt smidigt att kunna ha Charlie på dagis och slippa boka upp andra även då man jobbar kvällar och helger tycker jag :)

Lisa

30 augusti 2013 11:26

ja det vore kanske bra att ställa sig i kö där..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards