★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Hjärnsläpp

Av Lisa - 26 augusti 2013 12:41

 

HaHa! PRECIS sådär känner jag mig just nu! Hjärnan är sprängfylld av information och en massa måsten. Har precis suttit och pusslat ihop 4 veckors dagis-schema.. Bara en sån sak är ju HELT nytt för mig.. Dessutom har jag varit på skolan i några timmar och fått EN MASSA info.. nu är det fullt upp här med att fixa böcker och material inför plugget, fixa så jag får jobba extra lite.. Pussla ihop det med dagishämtning då jag jobbar osv osv.. Tog med mig mamma och brorsan idag när jag hämtade Denise på dagis så att personalen vet hur dom ser ut ifall nån av dom hämtar henne nån dag... MEN... Nu är det bara den lilla detaljen att Denise är SUPERsnorig! Och det är 4-5 ungar på dagis som ligger hemma med feber och snuva... Så jag hoppas VERKLIGEN hon klarar sig.. Hon hade varit rätt gnällig idag på dagis och hon sov väldigt dåligt inatt för hon var så täppt i näsan, så hon var totalt omöjlig när vi hämtade henne och skrek som en tok.. Inte ofta jag hör henne på det humöret.. Men nu sover hon sött i sin säng!

 

Älskade unge! Helt ärligt, så känns det inte bra att behöva lämna henne på dagis från halv åtta till fyra..som jag kommer att behöva göra vissa dagar... Det känns för länge. Men vad ska jag göra? 

Igår jobbade jag ju alltså.. Första gången på länge. Gjorde ju ett försök där i början av sommaren och det var ju då min stora hemska inflammation i foten bröt ut.. Nu härdade jag ut, men jag känner idag att foten tog lite stryk så jag får försöka att inte springa runt så mkt i onödan när jag jobbar. Men jobba SKA jag, och det VILL jag. Kändes skitbra att ta på sig jobbarkläderna och göra lite nytta och dra in lite pengar till mitt lilla hushåll   

 

Nu håller vi tummarna för att vi inte blir sjuka! Snuva får räcka.. Feber vill vi INTE ha! Men jag har inga stora förhoppningar egentligen.. 


Unnade mig en beställning hos gymgrossisten igår!   Allt det gottiga och nyttiga börjar ta slut här hemma, så nu var det dax!

 

Ska bli intressant att prova det kalorifria jordnötssmöret.. Jag som är lite besatt av jordnötssmör.. mmmmmh!

Sommar idag igen!! Så fort Fisen vaknat så åker vi nog ut och hälsar på mormor i stugan!! Så skönt att ha en stuga bara ett par mil hemifrån. Man kan liksom åka dit några timmar och sen åka hem igen!

 
 
Denise

Denise

26 augusti 2013 20:43

Hej! Jag måste rekommendera luftfuktare åt dig. Vi skaffade det då Alvin var sjuk i somras, och det hjälpte!! Jag har dessutom läst att bobbor har svårare att bita fast i kroppen om man sover med luftfuktare. Så nu då Alvin börjat dagis så har jag sagt att vi skall använda den dagligen under hösten för att minimera antalet sjukdagar. Tar den bort ens en förkylning är det ju värt "besväret". Hoppas ni båda är friska imorgon!!

http://vadhandernu.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards