★ 399 gram ★

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Lisa - 21 augusti 2013 20:28

Nu har jag lärt mig det här:

Vi kom överens idag på dagis om att det nog vore bra om Denise kunde ha sin tyghjälm på sig, för det finns så väldigt mycket hon kan slå sig på inne.. Och hon vill ju så gärna stå upp nu så hon slår sig ju mest hela tiden. Tyghjälmen har ju varit lite av en skräckupplevelse för Denise och vi har inte använt den många gånger för hon har blivit hysterisk varje gång jag satt den på hennes huvud.. Idag brydde hon sig inte alls. Hon lekte som vanligt.. Däremot så blev hon fly förbannad när jag TOG AV HENNE hjälmen! haha. Så den fick sitta kvar på huvet. Ifall nån undrar varför hon har den på sig på filmen så är det därför. haha

Idag har jag pratat med Habben iaf och dom kommer att göra ett besök på försökolan så fort Denise är inskolad och klar och se vad dom tycker om hennes förutsättningar där och om det är något speciellt hon behöver eller om hon kanske till och med behöver en extra resurs.. Vi får se.  Idag blev jag lite sådär halvblödig när jag satt där ute och tittade på alla barn som lekte..Och så lilla plutt-Denise som åkte runt ivagnen och tittade på..Eller HEL-blödig blev jag, och kände mig jätteledsen! Det blev liksom så påtagligt vilken stor skillnad det faktiskt är, och att hon är väldigt annorlunda. Man ska ju inte jämföra, men det blir ju att jag gör det ändå nu när jag ser alla andra barn och då kände jag bara att jag ville springa iväg med henne under armen och aldrig mer komma tillbaka.. Känns liksom som att hon är så oskyddad om inte jag är med och jag är livrädd att det ska hända nåt.. Men jag måste försöka "släppa taget".. Självklart släpper man inte taget om sina barn, men jag måste kanske lossa lite på mitt järngrepp och lita på att dom säger till om det inte funkar.. suck... Är alla mammor så här eller är det bara jag?  

Jag trodde jag skulle känna att det var skönt att få ha henne på dagis och att det skulle bli en frihet att kunna lämna henne där ensam.. Men just nu känner jag inte alls så.. Det känns riktigt jobbigt faktiskt. 

Men imorgon är det dax att testa gränserna lite.. Hon ska få äta lunch där utan mamma iaf, och vi kommer att vara där redan klockan nio imorgon..  wish me luck.. haha. För jag tror inte Denise behöver några lyckönskningar, för det här är nog mer jobbigt för mig än för henne. Hon har skoj! 

Av Lisa - 21 augusti 2013 07:41

 

Morgonkaffet får jag nu för tiden inte ha för mig själv! Nä, det ska smakas och slurpas även av lillplutten. Jaja.. De e inte många droppar hon får i sig, men hon blir nöjd bara man föser muggen nära henne och visar att hon får smaka om hon vill. 

Idag är det dax för inskolningsdag nr 2..Och självklart vaknar hon halv sex.. Vi klev upp direkt och gjorde frukost. Sen ställde jag både henne och mig i duschen, sen la jag henne igen.. Tror att hon har somnat nu faktiskt för det har varit tyst en lång stund.. Hon har nämligen legat och sjungit, pratat och skrikit: PUPPA, PUPPA, PUPPA, PUPPA... Fråga mig inte vad det betyder, men jag har svårt at hålla mig för skratt!


Ha en bra dag! 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards