★ 399 gram ★

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Lisa - 14 augusti 2013 22:27

Pjuuuuh vilken dag alltså! Först och främst så fick jag ca tre timmars sömn inatt.. Det är långt ifrån vad jag behöver. Stressa runt som en dåre här på morgonen och hade världens ångest över bilen som vi skulle åka ner och bogsera iväg från verkstaden eftersom växellådan inte passade.. När vi väl kom dit (07.30 på morgonen) så sa dom att dom nog skulle preova och grejja lite mer ändå, för alla nummer på lådan stämde ju. Menändå passade den inte..  Jaja.. Jag fick lov att släppa tanken och sätta mig i mammas bil och ragga upp till Umeå, fullt fokuserad på att inte somna.. Väl framme på reumatologen så fick jag genomlida samma helvete som förra gången jag var där. Men den här läkaren var lite försiktigare och visade lite hänsyn iaf.. till skillnad från den brutale jävlen som jag träffade sist.. Som stack en blå kanyl typ 2 cm rakt ner i tå-leden och vickade den fram och tillbaka.. Fyyyyy fan!!

Gjorde iaf ett ultraljud på foten, och det finns en massa vätska precis i den leden som jag har ont, men det verkar omöjligt att få ut.. Och får dom inte ut nåt, så kan dom inte utesluta att det finns bakterier där... Och då kan jag inte få någon kortisonspruta eftersom kortison+bakterier=katastrof...

Ska på röntgen här på hemsjukhuset imorgon bitti och sen träffa ortopeden.. Vet inte riktigt var dom vill komma med det men jag gör som dom säger. Det börjar iaf gå åt rätt håll. Sänkan har sjunkit till 30.. CRP låg på 16 och svullnaden är inte alls som den var förut..  Jaja. Nog om sjukdomar och elände nu!

Denise har varit med mormor idag och nu på kvällen har hon lekt med favvokusinen Nellie som åkte med mig från Umeå.. Hon somnade ovaggad kan jag lova.. Men hon hade lite feber, har ätit dåligt och är dålig i magen.. Så det är nånting som inte är riktigt som det ska, men jag tror det är tänder.. Vi säger så!


Nu står iaf mitt hatobjekt till bil hemma på brorsans gård. Växellådan är på plats och jag är en aning fattigare.. (det blev 1300kr dyrare än vad som var sagt) Sånt man får räkna med..  Brum Brum

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards