★ 399 gram ★

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Lisa - 9 augusti 2013 22:19

...Ja. Om jag skulle beskriva mitt liv med ett ord: TRASSEL! Tänk dig en stor trasslig kabelhärva.. När du lyckats trassla upp en knut, ja då har det trasslat till sig på nåt annat ställe.. Och medans man är fullt upptagen med att trassla upp nästa knut så tappar man tålamodet och sliter för hårt så att ALLT trasslar sig.. Dom där små knutarna som man lyckats lossa blev plötsligt omöjliga att få loss.. That´s my life! 

Jag är ganska duktig på att ställa till det för mig själv, men sen har jag många trassliga delar av mitt liv som jag inte kan styra. Dom måste jag leva med och göra det bästa av situationen.. Och det är inte alltid så lätt.

Jag är en väldigt rastlös och impulsiv människa och jag förstår ofta inte varför jag gör som jag gör eller vad det egentligen är jag känner, och jag har väldigt svårt att se mer än ett steg framåt. Jag gör ofta det som känns lättast/bäst för stunden och glömmer bort att allt man gör får konsekvenser.

Djupa kvällsfunderingar här ikväll haha.. Försöker bara få ihop alla bitar som måste falla på plats nu inom den närmsta tiden. CSN, Skolan, Försäkringskassan, Dagis, BILEN, Pengar, Sjukdom, långa resor till sjukhus och en del andra saker som behöver falla på plats.. Skulle ju egentligen jobba nu i sommar, men det sket sig ju. Jag gör nog nte mycket nytta när jag haltar omkring och gnäller.. Ja, sitta vak skulle jag nog klara av, för då behöver jag inte springa omkring iaf.

Ikväll har vi varit hos Natasha och Denise har åkt skateboard med Romeo. Så sött! Han satte henne i en liten låda på skateboarden och rullade omkring henne och hon tyckte det var skitkul.. Hon somnade totalt ovaggad och utan ett endaste gnäll när vi kom hem.. meeen hon lär nog vakna tidigt imorgon för hon åt inget kvällsfika, så nån sovmorgon kan jag nog glömma..

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards