★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Förskola

Av Lisa - 7 augusti 2013 09:37

Förskola alltså... Ska min lilla lilla sköra lilla plutt vara där helt ensam bland alla jättebebisar??? haha. Så känns det typ. Jag sa det till persnalen också.. Hur funkar det egenligen med ETT barn som inte kan gå men alla andra springer omkring som tok?? Hon kommer nog få åka mycket i vagnen när dom är ute iaf.. Eller krypa omkring om vädret är okej. Jag hade inte med mig Denise igår så dom fick inte träffa henne.. Men jag tror nog att det går bra. Dom har ju haft kontakt med Habiliteringen så dom vet ju att hon inte är som andra (snart) 2 åringar.. Jag tror att hon kommer att behöva ha en personal med sig mest hela tiden.. Så dom kanske får ta in nån extra.

Idag har hon iaf gjort en ny grej! Alldeles nyss faktiskt. Hon lyckades klättra upp i soffan själv... Både bra och dåligt kan jag tycka, för nu lär hon väl börja slå sig väldigt ofta för det var inte nån lätt match att ta sig upp. Men upp kom hon, och STOLT var hon! 


Nä, nu är det dax att bege sig mot gymmet!!! RYGG står på schemat idag!

 

Igår cyklade vi igen!!! Tror ni jag cyklade sakta? Och drog cykeln halva vägen bara för att se så att det inte hände nåt konstigt bakom ryggen på mig? Ja, men jag vet att det som hände inte hade något att göra med att vi cyklade, men jag kommer alltid förknippa cykeln med den där skräckupplevelsen.. Men nu när bilen är trasig så är cykeln ett måste, så det är bara att hoppa upp på sadlen!

 
 
Ingen bild

Rebecca

7 augusti 2013 10:42

Elise kunde inte heller gå när hon började hos dagmamman, men det gick bara fint! Hon fick sitta i vagnen och spanade mycket på dom andra barnen. :)

 
Louisefoto

Louisefoto

7 augusti 2013 11:22

Hoppas de går fint med dagiset. :)
Vi får hoppas att de tar hand om henne fint och att hon trivs där.

http://Louisefoto.spotlife.se

 
Ingen bild

Alexandra

7 augusti 2013 13:21

Hej jag jobbar själv på förskola och är på en 1-5 årsavdelning, vi har haft både barn som är för tidigt födda och barn som bara inte kunnat gå när dom börjar.
Och barnen runt om lär sig snabbt att ha koll på vart dom springer/går och som personal är man automatiskt i närheten och förhindrar olyckor :) kommer nog gå mycket bättre än du tror :)

 
Ingen bild

Elin

8 augusti 2013 18:58

Jag jobbar själv på förskola och jag tror att det kan vara ganska nyttigt för henne att börja förskola, jag har en kusin som har varit sen i språket och när han började förskolan släppte det nästan direkt. Där behövde han språket mer än hemma, hans mamma och pappa förstod ju vad han ville även om han inte pratade hemma. Så jag tror att hon kommer lära mycket av de andra barnen! Plus att vi får in nästan ett barn per termin som inte har lärt sig att gå in, så det borde inte vara något problem!

 
Mia

Mia

9 augusti 2013 11:11

Hej! Har läst din blogg väldigt länge då jag fätt två förtidigt födda barn, dock inte så tidigt som dig. Mitt tredje barn fick de sätta igång och han är 2,5 år idag. han började gå först för 3 månader sedan och började dagis när han var 1,5 och det tog från aug-april innan han kunde gå, han är allmänt sen med allt och förstår precis vad du menar med hur ska de klara sig. Med rätt personal så går det jätte bra. Min erik har aldrig lidigt bara vi föräldrar som tycker det är jobbigt. Visst har personalen fått lägga extra mycket tid på min grabb och vet inte vad andra föräldrar tycker, men det är bara att skita i det, har pratat med BVC om att få resurs men de tycker det fungerar bra ändå.
Får se vad alla olika utredningar säger. Har en blogg om du vill läsa, skicka såfall mail till mig så får du lösenord till den maria.widenstedt@gmail.com

http://www.olhed.wordpress.com

Lisa

9 augusti 2013 18:07

Tack för att du delar med dig! Alltid skönt att veta att det finns fler samma situation.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards