★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Lisa - 25 juli 2013 19:14

Ja herre gud alltså, vilken dag!!! För det första så somnade Denise väääldigt sent igår efter en massa skrik och hysteriskt gråtande och vaknade kl fem imorse...  (som vanligt när vi inte är på hemmaplan)

Vi gjorde oss i ordning för mitt besök på reumatologen som visade sig vara det värsta läkarbesöket jag varit med om i hela mitt liv!!!

Först sa läkaren att jag skulle få en kortison-injektion rakt in i leden.. Sen kom en annan läkare och sa att han ABSOLUT inte fick ge kortison där, för foten måste tappas först. Fram med en stor blå kanyl som han sticker in mitt emellan tårna och försöker få ut nån vätska.. Han lyckades inte, så han gjorde ett nytt försök och stack rakt in i knölen på sidan (hallux valgus ni vet) där han vred, böjde och bände åt olika håll och jag höll på att svimma av smärtan! Samtidigt sitter Denise i vagnen precis bredvid mig, övertrött, elak, sur, förbannad och skriker som en gris. Sen kom läkare nr 2 in och gjorde ett sista misslyckat försök.. Sen konstaterade hon att det inte skulle gå att få ut nånting därifrån..  Tur iaf att jag hade Nellie med mig som tog med sig Denise ut i korridoren och gick fram och tillbaka! Väääääärldens bästa barnvakt!!

     

Hur som helst så har jag nu fått dubbla dosen antibiotika i tio extra dagar, och dubbla dosen kortison i en vecka.. Sen ska jag på ortopeden när medicineringen är klar och dom får kolla läget i foten.. Sänkan har stigit från 14 till 20 och nu var den på 40.. Så nånting är det ju som inte står rätt till..

Sen gjorde vi ett besök på Barn 4! Där möttes vi av ett stort collage med massa bilder vid entren!

 

Och där är vi!! Och lilla Emil också! Kul att träffa några ur personalen igen, och nyttigt att återuppleva lite gamla minnen och känslor.. Känns lättare och lättare för varje gång jag kommer dit!

För att göra en skitdag bättre.. MYCKET bättre, så drog vi på badet!


     

Sol, bad, glass och en massa folk gjorde att jag glömde bort att jag hade ont och bara mådde bra istället!

Nu sover Fisen och jag och syrran ska snart bege oss ut.. Jag får cykla och hon får springa bredvid i koppel! haha


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards