★ 399 gram ★

Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Lisa - 7 juli 2013 18:26

Så här ser en bra Söndag ut!

         


Har skött kosten exemplariskt idag, men jag behöver nog öva upp mig på att få till mina pannkakor igen.. haha. Inte det vackraste ett öga har skådat. Ett ryggpass på gymmet och sen åkte jag på Risön med en kompis och hennes son. Efter vi varit där ett tag så kom Denise dit också, så hon fick bada lite hon med. Tror vi var lika glada båda två att se varann och vi har haft en riktigt mysig dag! Nu ligger hon och sussar sött i sin säng och jag inväntar lillasyster som ska komma hit och kika på film..

När Fredrik kom med Denise idag så tyckte jag hon såg annorlunda ut.. Tänk att man kan tycka att barnen förändras på ett par dagar.. Och som alltid så börjar jag leta fel. Hon sa inget, hon lät inget, hon tog inte kontakt sådär som hon brukar göra.. Först kändes det jättemärkligt och det började genast snurra en massa orostankar i mitt huvud. Oro för hennes utveckling och allt som vi pratat om på Habiliteringen. Men när hon varit med mig en stund så kändes allt som vanligt igen. Hon blir ju lite allvarlig och tillknäppt när det händer mycket runt omkring och hon kan se väldigt butter och sur ut och ger inte många ljud ifrån sig.. Man glömmer så lätt. Visst är jag såklart alltid lite orolig över hur allt kommer att bli och hur det kommer se ut framöver eftersom hon växer och utvecklas så sakta, men det är inget jag går och grubblar på hela dagarna... Men ibland kommer allt över mig och nu vill jag bara fokusera på att göra allt rätt. Känns som jag gjort så mycket fel och tagit så många snedsteg och jag oroar mig hela tiden över om jag har kunnat påverka och snabba på henne litegrann.. Barnens utveckling har ju såklart till en viss del att göra med hur situationen ser ut hemma och hur barnen blir stimulerade. Jag hoppas iaf att jag kan ge henne det som behövs.. Jag tänker iaf göra allt jag kan! 

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards