★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Så här kan det se ut

Av Lisa - 11 juni 2013 10:02

 

Jag brukar inte sätta Denise framför tvn så ofta faktiskt. Men jag vet att hon älskar teletubbies, så hon blir överlycklig varje gång jag slår igång filmen och hon sitter klistrad i sin fåtölj. Det är precis så jag vill att det ska vara. Jag vill inte att hon ska vara ett barn som får titta på tv jämt och ständigt. Och hon ska ABSOLUT INTE ha en egen tv på sitt rum! ALDRIG! Tror att det är bättre att man vet att när man lägger sig så ska man sova, inte titta på film..  Hellre musik eller sagor, men inte film hela tiden.. Får väl se om jag håller på den principen när hon börjar bli äldre och tjatar.. hehe. Jag själv tittar inte alls särskilt mycket på TV.. Däremot så sitter jag mycket vid datorn när jag är hemma och det är väl inte så mkt bättre antar jag.

Nu är det vilostund!! För både mamma och dotter!


Nu en fråga till er!! Finns det nån av er som testat denna:

 

Jag undrar om Denise är för liten i kroppen för en sån eller om det går.. Det står att den är för barn från 9 månader.. Ja, och var ska man räkna Denise, storleksmässigt??? SKITSVÅRT!!!!

 

 
 
Tanna

Tanna

11 juni 2013 11:10

Inte testat just den stolen, men vi har en liknande. Funkar utmärkt ! Dom ska väl kunna sitta i en sån när dom är stabila. Hon sitter ju själv, så jag skulle testa ! Hon sitter ju fastspänd så hon trillar ju inte ur stolen.

http://tannaodevil.blogg.se

 
Tirja

Tirja

11 juni 2013 11:18

http://lekmer.se/barn-och-baby/sakerhet/cykelsitsar-o-tillbehor/ok-baby-cykelsits-body-guard-med-ramf%C3%A4ste-svart-gr%C3%A5#.Ubbov0CSRv8

Den köpte jag, och den funkar bra till min lilla tjej... Tror dom är ungefär lika stora (72-75 cm och strax över 8 kg)
http://tirja.blogg.se/2013/may/samre-kondition.html <-- där kan du se hur hon sitter i den, storleksmässigt.

Kanske hjälper lite, tror dom är ganska lika dom där stolarna.

http://tirja.blogg.se

 
Ingen bild

Pernilla

11 juni 2013 11:21

Ang. cykelstolen... Jag testade den på min cykel och den kändes inte alls bra! Kändes inte tryggt att ha min dotter i den, även om hon är 2,5 år å väger 13 kilo... Köpte en på allsport istället, en merida (tror jag?), en grå med grön dyna. Den var lite annorlunda konstruerad och hon sitter bättre i den samt att den inte är lika stötig. I den du har på bilden slog hon som i pakethållaren i varje litet gupp och hon sa faktiskt till att det gjorde ont i rumpan. Jag trodde att det vara var att köpa en, men tydligen inte! :) Sen kan det ju bero på vad man har för cykel också säkert! Men vad det kommer till storlek och huruvida Denise är för liten eller inte kan jag inte säga, storleksmässigt är nog de flesta lika stora.

 
Ingen bild

Milla

11 juni 2013 11:36

Jag har en sån cykelstol och jag tror Denise kan sitta och sitta bra i den. Man kan ställa fothöjden i olika lägen och ganska så kort! Hur lång är hon? Tror absolut hon kan sitta bra i den!

Lisa

11 juni 2013 11:36

Hon är 73 nu

 
Ingen bild

Anonym

11 juni 2013 12:14

Vi har en sådan som vår sån började använda vid 9 mån ålder, han är ganska liten i kroppen. Funkar då utmärkt. Studsar inte för oss, men man kanske ska sätta den kloss mot pakethållaren om cykelnj har en sådan!

 
Ingen bild

Madde

11 juni 2013 12:36

Har en hamax sleepy,tro ja den heter,den går att vrida på ett vrede så tippar stolen lite mer i viloläge :) den satt mina små bra innan de va året,speciellt bra för ryggen om de behöver vila :) ja köpte min begagnad å den va jättefin,oftast används de inte så lång tid :)

 
Ingen bild

Sofia

11 juni 2013 16:25

Vår dotter älskar att åka cykel och det har hon gjort sen 7kg och ca 68 cm lång :) funkat perfekt! Hon är liten och nätt men stabil..

Klart Denise ska få åka cykel!

Lisa

11 juni 2013 17:18

Absolut! Jag har beställt

 
Ingen bild

Linda

11 juni 2013 17:06

Vi har en från Biltema, fungerar hur bra som helst till en normalstor 1,5 åring. 299kr = billigt och bra :)

 
Ingen bild

Annica/Klippa1

11 juni 2013 20:32

Hej, ang cykelsitsen... Våran kille är 7 mån & är ca lika stor som Denise. Vi köpte en sån där fast med lut som nån tidigare skrev om. Den är supet, kruxet är väl bara att vi har en hjälm till honom som gör att han " nickar till" när det guppar :).. Om du inte redan köpt en så kan du få komma & testa vår... Tror du tjänar på att ha en lutad :)

Lisa

11 juni 2013 21:03

Ja e så impulsiv så ja beställde en.. Får väl skicka tillbaka den om den inte passar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards