★ 399 gram ★

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Lisa - 3 juni 2013 16:52

Regn och rusk! Ja, men då passar vi på att städa, blogga och göra sånt som man inte har lust med när solen skiner. Tog en härlig sovmorgon idag faktiskt. Denise sov nästan ända till klockan åtta och sen efter frukosten så la vi oss igen och sov till elva. Välbehövlig sömn kan jag lova!

Sen fick Fisen åka till stödfamiljen i några timmar och jag passade på att träna.. Gick väl hyfsat tungt idag, men jag känner att jag har saknat gymmet, det är liksom mitt andra hem det!


Här har vi några bilder från helgen..

       

jag vet inte om jag har berättat vad dom sa på Habben sist vi var där.. Men just nu ligger iaf Denise på åldern  8-12 månader i dom olika utvecklingsfaserna. Det går snabbare med vissa saker och långsammare med andra. För att hjälpa henne lite på traven så ska vi nu börja använda oss av stödtecken för att hon ska komma igång med talet lite bättre.. Det känns helt okej faktiskt, bara jag lyckas lära mig haha. Kan bli en utmaning! Sen är det ju det här med att hon är långsam i sina reaktioner. När man ropar hennes namn och när hon själv framkallar ett ljud med t.ex en leksak så ser man att det tar flera sekunder innan hon reagerar. Ibland tar det riktigt lång tid, men bara man tar det lugnt och väntar och ger henne chansen att hinna med så går det bra.. Men det är inte alltid man kommer ihåg det. Man pekar på nåt och säger titta där Denise men glömmer bort att kolla så att hon verkligen är med.. Så nu gäller det att man börjar vara lite mer uppmärksam.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards