★ 399 gram ★

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Lisa - 27 maj 2013 23:38

Ja idag har Fisen varit själv hos stödfamiljen för första gången.  3,5 timme fick hon vara där och ärligt talat så var jag inte ett dugg orolig för att det inte skulle gå bra. Hon är ju inte nån mammagris precis. När jag kom och hämtade henne så hade hon precis vaknat. Hon hade lyckats med konststycket att få henne att somna i vagnen! Det händer inte alls ofta, men hon hade provat att lägga henne i sängen först men det uppskattades INTE.. Men så är det ju här hemma också ofta när jag lägger henne på dagen. Hon blir väldigt arg.. Men det går över snabbt här hemma, men när hon är borta så blir det så mycket annat som är mer spännande än att sova, så då blir hon helt förtvivlad om man lämnar henne i en säng!

Nu har vi bokat in två nya dagar som hon ska vara där, några timmar över dagen och sedan är det dax för första övernattningen..  Det känns faktiskt riktigt bra det här! Jag tror att Denise har fått en väldigt fin människa i sitt liv, och även jag! Man får vara tacksam att det finns sånna här möjligheter och att det finns människor som vill hjälpa till när man inte har det så lätt.. Soc kan vara bra att ha ibland också, även om dom mest har betytt negativa saker förut.. 

Denise är väldigt förkyld just nu och hon har inte velat äta nånting på hela dagen idag.. INTE ENS BANAN! Bara mariekex och lite lite yoghurt. Inte bra, men man får vara glad för det hon får i sig och jag får nog börja ge henne inhalationer igen nu.. Jag var nog lite för snabb med att plocka bort dom efter hennes förra förkylning. Hon hann liksom inte bli riktigt hundra bra, och nu är vi tillbaka på ruta ett igen, men med ÄNNU MERA SNOR!

Nä, nu ska jag nog hoppa ner i sängen. Måste träna imorgon!!!! Det blev inget idag. Det jag hade att välja på var att handla eller att träna efter mitt möte som jag hade idag medans Denise var borta.. Och gissa vad jag valde? MAAAAAAAAAAT!! Finns inget värre än ett tomt kylskåp!  Det blev iaf en kvällsprommis med Natasha och Romeo.. Men det är väl det enda hurtiga jag gjort idag.. Och jag har ätit på tok för LITE idag.. Typ ingen mat alls. Bara kvarg och sånt där som inte behöver tillagas..Nya tag imorgon!

   

Schyssta bilder från Natashas instagram haha!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards