★ 399 gram ★

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Lisa - 14 maj 2013 18:34

Denna rastlöshet alltså! Den här tiden på kvällen är totalt värdelös! Spelar ingen roll vad jag gjort under dagen. Om jag haft fullt upp eller om jag bara varit hemma.. Så fort jag lagt fisen så får jag nån slags panik och känner mig totalt fast och fångad i min egen lägenhet och jag vill bara krypa ur mitt eget skinn. Finns en massa saker jag kan ta mig för här hemma för att uppehålla hjärnan men det hjälper inte. Har liksom ändå den där gnagande känslan i hela kroppen. Det går i vågor som vanligt och just nu är jag inne i en sån period, och det har jag nog varit ganska länge om jag tänker efter. Det känns bara som ett enda stort hål!! Deprimerande läsning, jag vet, men så är det.

Har faktiskt nästan nyss kommit hem.. Imorse var vi på gymmet både jag och Denise, sen åkte vi hem och jag fick kämpa i ett par timmar innan hon somnade..som vanligt när vi ska på Habben.. Och det blev såklart så att jag fick väcka henne när det var dax att åka, så hon fick väl max 20 minuters sömn idag så hon somnade ovaggad direkt nu när vi kom hem efter några timmar hos Natasha..  

Nästa gång vi ska på habben så ska vi ha en genomgång av alla anteckningar och observationer som gjorts under dom här månaderna. Ska bli intressant att höra vad dom har att säga. Framsteg har hon gjort, men hon har vissa saker som behöver tränas på och som skulle kunna utvecklas bättre, det vet jag..

     

Vad ska man göra nu då?? Blir så jäkla trött på att känna mig så här rastlös så det blir att jag går och lägger mig jättetidigt istället bara för att slippa va me nå mer.. Det är väl meningen att man ska njuta av egentid när barnen somnat?? Det gör inte jag iaf.. Inte just nu. Jag vill bara uppehålla mig med nånting hela tiden. Som att jag flyr från nåt.. Men vad? Tänk om man bara kunde slappna av! Bara sätta sig ner i soffan och njuta av lugnet utan att känna att det fattas något..

Av Lisa - 14 maj 2013 08:45

..... Eller? NÄE!!! Ingen mysmorgon här inte! Kände en stank och kikade ut i hallen och ser en stor brun pöl på golvet. Blääää! Det är illa när det rinner ut genom blöjan ut över hela benen och golvet.  Bara in med ungen i duschen. Nä usch.. Inte nåt man vill syssla med på morgonen. 

För övrigt så har jag sovit som en kratta inatt. Svettats som en gris och drömt konstiga drömmar. Känner mig stressad inombords tror jag. Det är mycket som händer, mycket inplanerat, mycket som ska lösas, mycket att tänka på och allt blir ett enda virrvarr..

Idag ska vi på Habben iaf. Ska bli kul att höra vad dom tycker, för nu har det hänt en hel del dom senaste veckorna. Måste även ringa BVC så vi får börja komma på viktkontroller igen nu när vi inte har så tät kontakt med barnmottagningen längre..

     

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards