★ 399 gram ★

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 2 april 2013 16:34

Som rubriken lyder... Så gammal är min dotter utvecklingsmässigt.. 7-8 månader. Helt sanslöst egentligen. Hon ligger nästan ett år efter. Men hon är på gång med mycket.. Lite för mycket på samma gång kanske. Men nu är det hög tid för mig att sätta igång med lite arbete för att stimulera hennes utveckling. Har fått låna en bok nu med en massa tips och råd om vad man kan göra för att stimulera olika saker.. Lekar, sånger, rörelser osv.

Denise har väldigt stela händer och spretar med sina fingrar mest hela tiden och för att jobba bort det litegrann så har jag nu fått i uppgift att göra en play do-deg som hon kan leka med och knåda på.. Ska bli intressant att se om hon gör det, eller om hon bara försöker käka upp den.

Det är mycket jag ska göra med henne nu, så att hon kommer ikapp lite snabbare inför förskolestarten.. Det är bra om hon är så förberedd som det bara går, så nu är det färdigslöat här.. Måste erkänna att jag varit och är väldigt dålig på att "undervisa" och stimulera henne.. Knappt att jag ens visat henne vad en lampa är liksom.. Skärpning på den fronten. Mindre tid vid datorn och mer tid med fisen!

 

En sån här fin liten störtkruka har vi fått låna nu när hon börjar klättra och ha sig.. Hon hatar den, men hon vänjer sig säkert!

         

Medans vi var på Habben så fick Nellie vara med mormor på jobbet! När vi var klara så var Denise så trött så ögonen gick i kors på vägen hem!

 

Så här fint blir det på dagarna här hemma.. Man får njuta den lilla stunden på kvällen som det är städat och fint!

Av Lisa - 2 april 2013 07:16

 

Tog ju dom här bilderna häromdagen, men jag glömde lägga upp dom.. Trodde väl att Denise var i den åldern då man gillar färgglada tecknade gubbar som låter konstigt, men tydligen så är Pippi ÄNNU MER intressant!

Inatt har kusinen Nellie sovit här hos oss.. Hon har precis vaknat och sitter här med världens rufsigaste morgonrufs. Min mamma har också sovit här, så jag har sovit på soffan jag. Skönt att för en gångs skull sova ENSAM i ett rum.

Senare så ska vi iväg på Habben. Det är dax för veckans "träningspass" för lilla fisråttan min.


Den här morgonen går alla mina tankar (och tårar) till Maria och Laotan!! Kan inte sluta tänka på er och lilla Ibbe , och jag tycker att livet är så fruktansvärt orättvist ibland!!    Skickar många styrkekramar till er   



Av Lisa - 1 april 2013 16:47

Av Lisa - 1 april 2013 14:34

Så här låter det hos mig på morgonen!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards