★ 399 gram ★

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 24 april 2013 14:09

En vaken natt och en förmiddag på vårdcentralen.. Huga va ont jag haft i bröstet inatt. Har typ halvsuttit hela natten. Men EKG såg bra ut och syresättningen ligger på 97% så det verkar vara okej med både hjärta och lungor.. Så jag antar att det är samma skit som sist. Helt sjukt att man kan få så fruktansvärt ont av en inflammation. Ska iaf tillbaka imorgonbitti och ta inflammationsprover för dom hade tydligen nåt driftstopp i labsystemet idag så det gick inte att få svar.. Kortison, smärtlindring och vila är det som gäller för mig just nu iaf.. Och det enda jag kan tänka på då såklart är ju GYMMET!! You always want what you can´t have! Bara att vänta på bättre tider. En liten prommis kanske man kan orka med iaf.

Lillan sover.. Hon är inte heller så värst vidare pigg. Ingen feber iaf, men snorig som bara den. Jag fortsätter med inhalationerna ett tag till för hon är lite rosslig och har hosta, så det är nog bara bra med lite kortison och luftrörsvidgande i lungorna!


Ja, det var min roliga dag det.. 

Av Lisa - 23 april 2013 14:38

Goddagens! Då var veckans besök på Habiliteringen avklarat! Fina framsteg tyckte dom att hon hade gjort. Men hon är en aning långsam och reagerar långsammare än normalt. Om man tex håller upp en leksak och hon tittar på den och man flyttar den neråt så hinner hon inte med. Hon fortsätter titta uppåt i flera sekunder innan det kopplar att hon måste böja ner huvudet.. Vad det kan betyda/innebära, det vet jag inte.. Ärligt talat så ville jag inte fråga. Jag orkar inte höra en massa "det KAN vara" sånt gör mig bara fruktansvärt orolig och nedslagen. Det behöver jag inte just nu! Jag väljer att tro att det är något som kommer att utvecklas med tiden. Och blir det inte så så lär det märkas. Det är bara att acceptera läget.. Hur mycket jag än oroar mig och vrider fram och tillbaka på saker så blir utgången densamma. PUNKT! (försöker intala mig själv att inte vara orolig)

 

Nu är det vilostund!

Av Lisa - 22 april 2013 19:42

Så var det kväll igen då.. Lillan sover och jag har precis kommit ut ur duschen. Här är det snor och hosta som dominerar och Denise har till och med haft snor som pålägg på mackan idag. Mums! Kände att det var dax att plocka fram albatrossen idag och ge henne lite inhalationer... ja, ni som har barn med Ventoline kan ju tänka er hur hon blev efter att inte tagit det på flera månader. Hon har verkligen varit ÖVERALLT idag, och hon som är så pratglad annars har låtit och snackat och surrat och skrikit värre än nånsin! Speedad är bara förnamnet!

Blev ingen träning för mig idag.. Både pga ryggen och nacken men även pga att jag känner mig förkyld jag också.. Men ändå inte så farligt. Får väl se hur det utvecklats tills imorgon.. Är man bara lite snorig så är det nog ingen fara.


Idag reste jag mig mig upp vid köksbordet!!


 

Imorgon är det dax för ett besök på habben igen.. Får se vad dom tycker om nacken.. Jag tycker då inte att det har blivit bättre.. Kanske lite sämre tyvärr.. :(

Av Lisa - 22 april 2013 10:12

Öppna förskolan idag!


Av Lisa - 21 april 2013 17:21

 

Fisen ser inte ut att vara på topp va? Näää, ögonen rinner och likaså snoret.. Humöret är väl si sådär, och matlusten är lite sämre än vanligt. Pluttan min!!

Av Lisa - 21 april 2013 14:18

Vilken dag!!!! Så skönt ute så man vill knappt vara inne alls. Vi tog iaf en lång prommis i skogen på förmiddan. Ja, för med den nya vagnen kan man faktiskt gå i skogen också!

 

Igår var Denise hos morfar på eftermiddan/kvällen och jag fick lite välbehövlig egentid. Tror det är första gången jag lämnat bort henne utan att jag har planerat att göra nånting. Kan ju vara skönt att bara andas lite ibland också.

 

Hon somnade totalt ovaggad igårkväll vid halv tio då vi kom hem och hon sov ända till klockan sju imorse. . Det tackar vi för!

Själv så har jag såååå ont i ryggen! Har fått tillbaka det onda i bröstryggen som jag får med jämna mellanrum. Har haft det sen i Tisdags så nu är det nog snart dax att öka på kortisonet igen.. Det brukar ju hjälpa så.. Tur det finns värkisar och träning. Annars hade jag varit stel som en pinne och haft sååå mycket ondare. Det känns aldrig så bra som efter ett träningspass.

Igår och i förrgår så åt Fisen lasagne från 1 år! UTAN att jag mixade den. Hon som aldrig vill ha bitar eller klumpar i maten. Det gick hur bra som helst, så jag bunkrade upp med en massa burkar.. Men idag...  Nääää, idag funkar det inte. Idag kräks hon och jag måste mixa. Har provat flera gånger och det går inte. Undrar vad det är som gör att det funkar vissa gånger, men inte andra? Bara att fortsätta prova.. 

nä nu ska jag se om fisen vill sussa och jag ska sätta mig på balkongen en stund!

Av Lisa - 20 april 2013 09:21

Njaaaaahapp.. Så här såg min skruttis ut när vi vaknade imorse!

 

Kladdig i ögonen, kladdig i näsan.. ja.. kladdig i hela ansiktet faktiskt. Men nu ser ögonen okej ut igen efter en omgång med tvättlapparna.

Igår kom hon på hur man startar dammsugaren.. Med skräckblandad fötjusning får man väl säga.. Hon är ju livrädd för höga ljud samtidigt som hon gillar att det är hon själv som styr ljudet. Kanske en bra övning för henne att lära sig att höga ljud inte är farliga?

      

Nu har vi precis varit på gymmet en sväng. Och jag har kört veckans sista styrkepass. Blev ett ganska kort och intensivt benpass.. Denise gillar inte att vara med mig på gymmet längre, men jag spritade av ett par mattor och tog henne ur vagnen och lät henne leka med pilatesbollarna i slutet av passet och då blev hon överlycklig.. Bollar is the new shit!! 

     

Nä, nu blir det en dusch för mamman, vila för fisen och sen ska vi se om vi tar oss iväg till Moster och kusinerna en sväng!






Av Lisa - 19 april 2013 17:32

         

Dagen idag! Öppna förskolan börjar bli en rutin nu och Denise gillar det som tusan! Det kommer nog gå kanonbra i augusti när det att dax att börja på riktigt!!  Imorse promenerade vi dit men när vi skulle hem så ångrade jag att jag inte tog bilen, haha. Men det är ju inte så långt.. Man har blivit lite bekväm sen man tog körkortet tror jag visst.

Sen har vi varit hos morfar och ätit tårta! Gött gött. Nu har vi precis landat hemma med en stor godispåse och Denise är en nöjd tjej så länge hon får ha sin pingvinstång i handen.. Även samtidigt som hon käkar vanlig mat.


Nu blir det en slapparkväll framför tvn och så hoppas vi att det blir soligt och fint imorgon också. Imorgon far vi och hälsar på kusinerna en sväng! (mina kusiner som är typ jämnåriga med Denise, hehe)

Trevlig helg!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards