★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

Spontant

Av Lisa - 3 mars 2013 07:56

Gillar när man gör saker man inte hade planerat! Hade sååå tråkigt igårkväll och var precis på väg att dra iväg och träna och handla men då skrev Natasha på chatten att jag skulle fixa barnvakt och hänga med ut en sväng. Sagt och gjort och som tur var så hade jag några skvättar alkohol hemma, så det blev en kväll på Bowlingen för oss. Dock så kom vi dit liiiiite väl tidigt så vi blev trötta och hann tappa sugen lite innan det blev fullsatt.. Jag blev inte så full men känner mig mer bakis idag än jag gjort på länge.. Undrar varför? Och undrar varför jag är vaken NU när jag har chansen att sova? PUCKO!

Inga bilder knäppte jag.. (wonder why??) och ska jag vara ärlig så tyckte jag det var kraftigt pinsamt att ens plocka fram telefonen när jag fick sms.. haha. Har ju en asgammal sonyericsson nu medans jag väntar på min nya telefon.. Jo, det finns kamera på den, och ja.. man kan gå in på facebook med den på nåt vis men vem orkar? Det tar mig typ 5 minuter att skriva ett sms haha.. Nu inser jag hur mycket tid jag lägger ner på telefonen varje dag. Facebook, bloggen, instagram, bilder, chatt, sms, shoppinglista, kalender.. You name it! Man har ju hela livet i luren!

Har lite roliga planer på gång här framöver! Inget bestämt än. Måste ju kolla hur det ser ut med barnpassning och så. Ledorden är:  Stockholm, dans, styling, party och bara en massa roligheter!!  Ska berätta mer sen när jag vet om det blir nåt!   


1 år sedan   

 

Exakt ett år sedan!!!!! ååååh min lilla lilla 2 kilosklump! 

 
 
Ingen bild

Sofie

3 mars 2013 13:27

Hej! Finner lite tröst i din blogg då min syster just nu ligger inne med värkar och har öppnat sig i v 23.. Vi vet inte så mkt i dagsläget men jag är väldigt orolig :(

Lisa

3 mars 2013 14:03

Åh, vilken mardröm!! Håller alla tummar och tår! Dom allra flesta småttingar klarar sig faktiskt, även om det är en lång resa och en hård kamp! HOPPAS att hon får behålla lill*n i magen några veckor eller några dagar till

 
Ingen bild

Sofie

3 mars 2013 18:57

Tack <3 allt lugnt än så länge! Hon ligger inlagd till bebis kommer iaf, värkarna har lugnat sig lite. Hoppas på ett mirakel (till) <3

Lisa

3 mars 2013 20:23

Åå va skönt att höra! Hon får kniiiiiipa :) Hälsa din syster att jag håller mina tummar för henne

 
Ingen bild

Sofie

4 mars 2013 15:09

Natten var tuff med mkt värkar, men nu har det lugnat sig igen, penicillindropp insatt mot en infektion som upptäckts i hennes kropp som förmodligen startat detta. Dom kan bara ge droppet som får livmodern att slappna av tre timmar till, sen vet vi inte hur det blir. Bebisens vikt är uppskattad till 590 gram för 40 timmar sedan ca när det startade, så hoppas på 600 gram före den föds vilket är positivt!

Lisa

4 mars 2013 20:43

ja, varje timme bebisen får vara kvar hos mamma är nog guld värd! Håller mina tummar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards