★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Lisa - 25 februari 2013 19:12

Alltid den här årstiden så vill jag förnya mig! Har upptäck det när jag tittar tillbaka här i bloggen och ser bland annat att det alltid är februari-april som jag tatuerat mig.. Jag vill byta frisyr, hårfärg och ha nya möbler. Jag har alltid en massa planer på förändringar när våren börjar komma. WHY? 

Idag gick jag på stan, men nu är det ju så att jag har en annan liten sak som jag tycker är roligare att handla grejjer till än mig själv. Så jag köpte INGET till mig.. men jag bokade tid hos frissan, så imorgon blir det en liten hårförändring iaf..Denise fick strumpbyxor, vantar, tjocksockar, sjal, mysdress och så har hon även fått en jättesöt stickad blåbärsmössa med posten idag, från en kvinna som läste om oss i Aftonbladet! Så snällt!!

     

Så här ser det ut hemma efter en liten stund på golvet med leksakslådan.. Hehe.. Bara att vänja sig antar jag. 

Nu ska jag nog slänga mig i duschen. Har varit på ett svettigt Zumbapass, så jag känner mig en aning snuskig!

Skönt att variera träningen! Det var väldigt längesen jag var på ett vanligt Zumbapass. HAr varit på Zumba toning ett par gånger, men det är ju helt annat. Vill man köra kondition så är ju Zumba rätt kul.. Nu gillar ju jag mest att lyfta vikter egentligen, men som sagt: Variation och omväxling är bra!!

Denise är väldigt snorig och förkyld.. Är rädd att hon kommer få feber inatt för hon var lite varmare än vanligt och har varit rätt trött hela dan idag..  Träffade ju en stackars liten bebis som hade RS igår.. Det visste vi ju såklart inte då.. Vi får hoppas att inte dom bacillerna har hoppat på Denise. Visst, hon är vaccinerad,men det ger inte 100% skydd ändå.. Vi får hålla tummarna! Hon verkar ändå inte vara sååå supermottaglig och lättsmittad för hon har blirvit utsatt för både det ena och det andra utan att bli sjuk, så hon har nog byggt upp ett litet immunförsvar trots allt!!

Av Lisa - 25 februari 2013 08:06

Zzzzzzzzzzzz.. Ja, idag känner jag mig lite halvsliten.. Men idag får jag faktiskt skylla mig själv HELT och hållet! Eller, nja.. Hade besök typ till halv tre inatt så jag var inte i säng förrän klockan tre. MEN Denise var faktiskt vaken flera timmar där mitt i natten och jag gav henne till och med nånting att äta strax efter ett. Vet inte riktigt vad det är hon har börjat med, men det kan ha med förkylningen att göra. Hon kanske inte sover så gott när hon är snorig och täppt.. Vi får väl lägga oss och vila igen om en stund.

Har precis kört min dagliga morgoncardio. 25 minuter fick det bli idag.. Fast med tanke på min helg så hade jag nog behövt springa ett helt dygn, haha. Åt ju till och med en PIZZA igår!!! Hur ofta händer det liksom? Typ aldrig! Men, men.. Ibland måste man unna sig.

Det här lärde sig Denise igår på soffan hos morbror

   


Så länge hon ligger ner så funkar det, men om hon sitter upp så fattar hon inte riktigt att man måste lyfta upp flaskan lite för att få vätskan upp till nappen. Men hon lär sig nog det också snart!


nu ska vi lägga oss i sängen igen.. Behöver nog sova lite till om jag ska orka leva idag! PUSS


Ps. För er som missade artikeln i Härligt Hemma så kan jag meddela att den finns på nätet för er som har Aftonbladet PLUS.. (den är alltså tyvärr inte gratis att läsa) men den finns där iaf)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards