★ 399 gram ★

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Lisa - 21 februari 2013 18:26

Dagens vikt: 7365 gram! En ökning på ca 300 gram sen sist. Kurvan har bytt riktning och pekar nu fint uppåt!

Aj äm häppy!! Kanske en grej att lägga på hyllan nu, det här med viktproblematiken? Please say so!

Träffade en av kvinnorna från habben idag när jag var nere på sjukhuskiosken. Vi pratade en stund och hon sa att dom hade planerat att börja med något slags babysim där och att det nog skulle passa Denise. Kanonbra tycker jag! Hellre bada där än att betala varje gång på badhuset eller Österåsen.. Dom skulle höra av sig nästa vecka.

Idag blev det ben/mage på gymmet och jag känner att jag kommer få en jäkla träningsvärk precis som det ska vara! Imorgon får det bli ett axelpass och lite extra cardio eftersom jag ska på party på kvällen. Känns alltid bra att ha svettats lite extra när man ska hälla i sig en massa sockriga drycker.

Nu behöver jag verkligen STÄDA! Har en massa grejjer liggande och slängda här och där här hemma och det är verkligen inte likt mig! Har liksom haft fokus på annat i några dagar och tankarna har varit på HELT annat håll.. Men no excuses! Nu är det dax att ta tag i skiten! (lär väl ta fem minuter haha)

Trots allt kaos som härjar i livet just nu så känner jag ändå att jag mår rätt bra mitt i alltihopa. Jag tar hand om mig själv och jag VET att jag gör rätt saker.. Det är nog det som är avgörande för hur man mår innerst inne!

       

 

Av Lisa - 21 februari 2013 12:46

Hela dan blir ju förstörd av sånt här ! Denise skulle ha sovit middag, vi skulle ha ätit lunch, jag skulle ha börjat göra mig redo för träning.. Men vad gör vi?? Vi sitter och väntar på sjukhuset. Fick plocka ihop en sunkig nödlunch i kiosken och försöka söla i Denise en drickyoghurt eftersom det var det enda som fanns där som hon överhuvudtaget skulle kunna äta.. Vi skulle vara här klockan elva... Behöver jag nämna att jag är irriterad?

Av Lisa - 21 februari 2013 07:17

Precis som förutspått: Full rulle sen 05.30 här hemma. Men jag ska inte klaga, för hon har faktiskt sovit i tolv timmar.. Mer än vad man kan säga om mig som fick nöja mig med ca 4 timmar.. Men det är alltid bättre än ingenting!

 

Så här såg det ut precis alldeles nyss! Sitta-ramla-sitta-ramla osv.. Snart kommer nog ansiktet vara helt uppskrubbat.. Nu har hon fått lägga sig igen och vila lite. Borde väl egentligen göra samma sak men som vanligt så har jag inte ro i kroppen till det.

11.00 ska vi vara på Barnmottagningen. Dax för Synagis (RS)-vaccin och tillväxtkontroll.. Nu för tiden känns tillväxtkontrollerna roliga och jag längtar nästan efter att få se resultatet. Förut var det mer ångestladdat och jag var alltid rädd att sonden skulle komma på tal igen.. Men just nu finns det inte på världskartan!! Hon äter ju nästan lika stora portioner som jag!

Igår budade jag hem lite kläder till fisen från Tradera! Alltid lika kul när man sådär hastigt och lustigt "råkar" köpa supersöta kläder för typ 20 spänn! Hoppas på snabb leverans!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards