★ 399 gram ★

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Lisa - 19 februari 2013 15:38

Hur gick det idag nu då? Faktiskt så kändes det riktigt bra. Fick en bra handläggare och det kändes liksom som att hon var "på min sida" eler vad man ska säga.. SOC för mig är ju liksom förknippat med att man har gjort nåt galet, eller att man typ ska sitta och försvara sig men det var ju inte riktigt det läget nu även om det kändes så när vi satt i väntrummet..  Ingenting blev bestämt och klart, men vi kom en bra bit på väg och hon skulle kolla upp om jag kanske kan vara berättigad till ytterligare stöd pga alla mina diagnoser.. Jag är ju "multi-mupp" jag hehe... Men jag tror nog att LSS kräver att man ska vara näst intill handikappad för att man ska räknas inom den lagen.. Och riktigt så illa är det ju inte med mig.. 

Hur som helst så kommer det iaf INTE bli någon familjemedlem som ska vara stödfamilj, för dom ska jag kunna fortsätta ha som hjälp och stöd i vardagen och stödfamiljen ska bli som en extra resurs och det är ju faktiskt väldigt bra.. Är säker på att jag kommer "hitta" nån som passar Denise och hennes behov..  Ja, det här känns hoppfullt!

Nu har jag hämtat hem Orbi Treken! Så imorgon bittit sätter jag igång med min morgoncardio.. Eftersom jag vet att jag egentligen inte tycker att det är särskilt kul att stå och trampa på dom där så tänker jag INTE lova mig själv att köra en timme eller nåt sånt outhärdligt. Nä, det får räcka med 20-30 minuter, Det är bättre än ingenting och räcker bra för att "väcka upp kroppen". Sen blir det såklart gym och styrketräning precis som vanligt.

Nu ska jag käka mellis! Var så sugen på räkor idag (?) så jag köpte en burk som jag nu ska avnjuta tillsammans med lite grönsaker, kesella och ett STOOOOORT glas vatten!


Av Lisa - 19 februari 2013 07:16

God Morgon!! Ursäkta äckelpratet men jag vaknade upp klockan sex och var så fruktansvärt svettig så det kändes som om jag hade badat! OMG va iskallt det blev när jag klev upp ur sängen.. Tror att det är min kropp som reagerar lite på gårdagens smärta.. Konstigt vore det väl annars.

Så här ser det ut hos mig just nu:

 

Lillan har lagt sig igen efter frukosten och jag passar på att läsa tidningen, dricka kaffe och blogga lite innan jag gör mig iordning. Skönt att vara uppe i god tid när man ska iväg nånstans. Är det nånting jag inte klarar av så är det morgonstress och jag är ofta uppe flera timmar innan jag ska göra nåt. Det passar mig bäst!

 

Denise tyckte det var en bra ide´att pussa nallen samtidigt som hon åt mannagrynsgröt imorse.. Jag håller väl kanske inte riktigt med, men....


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards