★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Lisa - 17 februari 2013 11:55

Söndag hos oss brukar betyda: Tvätt, städ, bad och träning.. Idag vet jag inte riktigt hur mycket man kommer orka. Har sovit max två timmar inatt för jag har haft så jävla ont i ryggen. Nu känns det dock bättre och vi har till och med varit ute på en morgonpromenad, och det var nog bra för ryggen tror jag. Får väl försöka sova nån timme sen så kanske man orkar med allt som behövs.. Det är INTE rent här hemma kan jag skvallra om.

 

ja, igår var vi ju alltså med i "Härligt hemma" och precis som jag hade förutspått så HATADE jag den största bilden. Jag ser ut som en mupp med dålig hållning typ.. Och jag gör en konstig stel min. Kan verkligen inte vara avslappnad och naturlig när det står en fotograf framför.. Men men. Skitsamma, det är Denise som är i fokus !

   

Reportaget var iaf jättefint tycker jag. Bra skrivet och jag känner att det är mina ord och inte en massa förvrängt och påhittat. När jag läser det själv så har jag lite svårt att fatta att det är jag som gått igenom allt det där. Det känns såååå långt bort men ändå så nära. Helt sjukt egentligen hur man kan anpassa sig efter olika situationer. Man hittar en vardag och vänjer sig vid de mest sjuka situationer. Sitter du inlåst i ett rum utan en enda människa, så nog fan hittar du en vardag där till slut också.. Men hur man kan vänja sig vid, och lära sig att leva med att barnet kan dö varje sekund, det är helt sjukt! Men det lyckades iaf jag med.. Ibland tror jag nästan att det är nåt fel på mig. En del ligger i sängen helt apatisk och orkar  inte prata eller göra nånting i en sån situation. varför gjorde inte jag det? Nä, jag sprang på gymmet, gick på stan, var MYCKET på sjukhuset såklart, hälsade på syrran, tog hand om mig själv..  Vissa säger att det är för att jag är stark, men ibland funderar jag på om jag kanske är känslomässigt avtrubbad eller nåt. Att jag liksom stängde av det jobbiga och gömde det nånstans långt där inne och släppte fram det litegrann då och då. Spelar egentligen ingen roll nu. Det fick mig att ta mig igenom dom värsta sex månaderna i mitt liv! Så nånting bra måste det ha varit iaf!

Nog om detta nu! Tillbaka till nutid! Denise ligger här på golvet och säger: Ding, ding, ding ding och leker med sin lilla känguru. Inatt blir det övernattning hos mormor eftersom jag åker till Näsåker tidigt imorgonbitti och tatuerar mig!!  Spännande!! Vet ju inte riktigt vad det blir. Men jag litar på honom. Har aldrig sett en tatuering som han gjort som jag inte gillat!

 

Nä, nu är det dax att sätta lite fart här. Koka lite potatis och grönsaker och göra lite barnmat kanske vore en bra ide´!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards