★ 399 gram ★

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Lisa - 15 februari 2013 21:30

Trött, mätt och ..ja, trött! Haft en mysig kväll med Andreea och lilla Aicha, och Denise också såklart. Vi har ätit hemmagjord pizza. Tummen upp för färdigt pizzakit! Har aldrig testat det förut men det blev ju faktiskt kanon. Slängde på lite tärnad kyckling och bacon. Pizzaost, fetaost och lite purjolök! Mums filibabba! Vet inte när jag åt pizza sist faktiskt. Kanske därför jag tyckte det var så gott!

Idag lyckades jag äntligen får tag på Mika på Deep Forest Tatoo!! Yeeay! Lyckades även klämma in mig redan på måndag morgon! Så klockan nio på måndag sätter jag mig under nålen igen. Texten på armen ska nu förvandlas till något helt annat. ÅÅåååååå va jag längtar!!!

Så till något tråkigare.. RYGGEN! Infammationen is back! Ja, så fort jag sänker kortisondosen så säger det bara BOOM så är ryggen paj igen.. Och det sitter ju på ett sånt ställe så att det känns ända fram i bröstet och andningen blir påverkad och det gör ont när hjärtat slår fort, så plötsligt så känner jag mig sådär klen och ynklig igen och måste stoppa i mig en massa värktabletter för att orka leva.. Jag är ju nere på 5mg kortison nu.. Ville ju testa om det skulle funka. Vill ju så gärna sluta med så många mediciner som möjligt... Uppenbarligen så gjorde det INTE det... Så det är väl bra att öka på igen då.. Suck.. Stackars min kropp! Men jag tänker ändå träna imorn, för det brukar bara göra kroppen gott!

 

Av Lisa - 15 februari 2013 09:24

God Morgon! Herre gud vad jag har sovit alltså! Sov mellan fem och sju igårkväll, sen la ja mig strax efter nio och sov till kvart i sju. Ändå känner jag mig inte riktigt utvilad.. Jag sover inte så gott på nätterna. Jag vaknar ofta, vrider och vänder och är allmänt orolig.. Jaja. Tur att Denise sover iaf, annars hade jag nog sovit ÄNNU sämre.


Nu ska vi snart åka ner på stan och ta en Fredagsfika med en kompis. Denise ska bara få sova en stund först så hon blir på sitt allra bästa humör!

Imorgon är det dax! Då publiceras reportaget om oss i Aftonbladets lördagsbilaga "Härligt Hemma" så nu måste ni komma ihåg att köpa den.. Jag också för den delen.. Fas jag skulle få två ex skickade hem till mig, men jag kommer nog vara så nyfiken så att jag inte kan vänta på dom, haha. Har ju ingen aning om hur det kommer se ut. Jo, texten har jag ju såklart läst igenom och godkänt, men bilderna har jag inte sett. Kanske lika bra. Man är så självkritiskt och kollar efter konstiga saker på bilder, så hade jag fått välja bilder så hade det säkert blivit katastrof!


Jag har en GRYM träningsvärk i hela kroppen. Har funderat på vart den tog vägen, för jag har tränat rätt hårt söndag-onsdag.. Men NU känner jag. Ibland tar det ett par dagar konstigt nog. Tror jag kör en vilodag idag också. Men imorgon är det dax för ett benpass! No excuses! HATAR ben, men dom ska tränas dom också!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards