★ 399 gram ★

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Lisa - 27 januari 2013 15:48

Sådärja! Rygg/Mage+intervaller avklarat och det känns mer än väl att man legat på latsidan och även att jag RÖKT en del den senaste tiden. Nä, skärpning nu på den fronten. Jag som bara rökte på helgerna nu har jag rökt varendag dag ett tag.. Jaja, bara att rycka upp sig!

Det skumma är att trots att jag knappt tränat nånting på några veckor och trots att jag fuskat med maten en hel del. Käkat godis, festat, mm så har jag gått NER ett kilo?? hmm.. Jaja, inga tårar från min sida men man funderar ju..

Äntligen börjar fisen få tillbaka aptiten! Idag har hon ätit jättebra hittills, och igår fick hon i sig en hel del också, så jag känner HOPP!! :)


Fick en kommentar med en massa frågor här som jag tänkte svara på i det här inlägget istället.

Angående Synagisvaccinet som Denise får mot RS virus. Det får barn som anses vara extra känsliga av någon anledning, och eftersom Denise är så pass liten i kroppen fortfarande och har sina problem med lungorna så får hon det en gång i månaden. Hur länge det ska fortsätta det vet jag faktiskt inte, men eftersom hon fortfarande blir så dålig när hon blir förkyld och så så kan jag nog tänka mig att det blir ett bra tag till.

Vad säger läkarna om Denises vikt? Så som det är just nu så är det ingen som är direkt orolig iaf. Hon dricker och hon äter.. Hon går upp långsamt, men eftersom hon ändå är hyfsat pigg och utvecklas bra på alla andra plan så får man försöka se helheten. Hon får sina näringsdrycker som tillskott och jag brukar själv berika maten med grädde, smör och olja.. Mer kan man nog inte göra i dagsläget. Om hon skulle fortsätta växa dåligt även i framtiden så kanske man kan börja diskutera tillväxthormoner. Men som jag har förstått det så är det inte förrän barnet har kommit upp i en viss ålder. Alltså flera år..   jag känner mig faktiskt inte så orolig just nu, men jag är väl härdad kanske. Jag är så van vid hennes vägra-mat-perioder och jag är van att hon är en liten plutt. Jag vet ju inget annat heller eftersom hon är mitt enda barn.. 

Neurologen som brukar titta på Denise någon gång i månaden tycker att hon utvecklas bra och hon är inte orolig för henne alls i nuläget. Förut var det ju det här problemet med att hon var svag i nacken och sned, men det har gått till sig nu och hon blir mer och mer stabil.. Hon har skapat sin egen lilla kurva och utvecklas i sin egen takt.


Nä, nu ska ja ta mig en dusch, sen en date med Andreea! De e ju tråkigt å va hemma själv nu när jag haft sällskap så länge....

 



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards