★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Tisdag

Av Lisa - 22 januari 2013 14:08

Men goddagens! Här lagas det mat för fullt. Har nyss varit och handlat och även hunnit med att städa lite. Fast jag blev less när dammsugaren började jävlas, så jag blev aldrig klar, haha.


Denise ligger och sover.. Tycker hon har sovit rätt mycket dom här senaste dagarna. Hon blev nog lite tagen av magsjukan, och hon har även lyckats smitta sin kära mormor, så nu är hon dålig också. Skumt att jag klarade mig, men VÄLDIGT skönt!

Igår var vi på barnmottagningen och hon fick månadens synagis. Hon är så duktig nu och grinar bara en liiiiten liten stund när hon får sina sprutor. Tyvärr så hade hon gått ner ca 150 gram och eftersom aptiten inte kommit tillbaka än så förväntar jag mi nästan att hon rasar lite till. Men nu får vi köra på med majs och potatis ett tag. Det är det enda som duger. Och banan då såklart!

 

Jag ska försöka ta mig iväg till gymmet ikväll.. Har liksom hamnat i en liten träningssvacka tror jag.. Men så är det ibland. Bättre att komma tillbaka när man är riktigt sugen. Om jag tränar när jag inte har lust så tappar jag gnistan totalt och det blir bara ett tvång och en massa måsten. Nä, träning ska va KUL! Kanske dax att variera sig lite igen? Kanske börja gå på passen igen och lägga styrketräningen på hyllan i några veckor? Får fundera på det..

 
 
Ingen bild

Vanja

23 januari 2013 07:44

Hej!
Oroa dig inte för mycket för att hon inte äter. Dom tappar aptiten när de är sjuka och sen kommer de igång och äter upp sig. Min dotter är två år och har typ vägrat allt i över en vecka. Man ser hur vikten rasar. Hon är inte prematur, så jag förstår att det är annorlunda för dig som alltid oroat dig för vikten. Det jag ville säga är väl att jag inte tror att det hjälper att truga utan när de är redo för att äta så gör de det. Man vet ju själv att man inte är sugen när man varit sjuk, men att det går rätt snabbt att komma i matchvikten igen.
Hoppas hon kommer igång med ätandet snabbt!!

 
Ingen bild

Sandra

23 januari 2013 20:41

Hej lisa
Jag halkade in på din blogg när Denise bara var någon vecka gammal. Jag har själv en dotter som kom ungefär när Denise från början var beräknad. Och jag ville bara skriva och säga att jag verkligen beundrar dig för din styrka.

 
Ingen bild

Ruth

23 januari 2013 21:51

Förstår din oro ang. söta lill frökens matvägran. Något som är närande och gott är att mosa potatis och kokt ägg med en liten klick smör och grädde, det brukar gå ner när inget annat fungerar. Skriv gärna och berätta om det fungerade.
Kram på er.

Lisa

24 januari 2013 12:56

Njaa,de e mest sötsaker som slinker ner

 
Ingen bild

Sandra

24 januari 2013 07:53

Hej Lisa.
Jag halkade in på din blogg när Denise bara var nån vecka. Har själv en dotter som är född ungefär då Denise var beräknad från början.
Ville bara säga att jag beundrar din styrka att klara av alla motgångar och att klara vardagen helt själv.

Lisa

24 januari 2013 12:55

Tack så mkt

 
joanna-livet med asperger

joanna-livet med asperger

24 januari 2013 17:51

Hej!
tänkte bara tipsa om att jag just nu kör en tävling där man kan vinna ett valfritt paket namnnappar från namnnappen.se så ta en titt vet ja:)
http://www.domkallarmighannes.com/2013/01/tavling-i-samarbete-med-namnnappense.html#.UQFgZWcypioOm
Om du inte gillar sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra vecka:)
kram

http://domkallarmighannes.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards