★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Surplutt

Av Lisa - 16 januari 2013 22:14

 

Den här minen har Denise haft halva dagen idag! En liten butter brutta som varit gnällig och lite tvärt emot. Men hon blir alltid på bättre humör när hon får träffa barn, och som tur är så har hon fått mysa lite med två fina flickor och slippa hänga på mammas höft hela tiden. Det blir nog lite tråkigt i längden. Hon borde va ganska less på mig vid det här laget, haha.

Har haft ett låååååångt samtal idag med FK angående vårdbidraget. Jag måste säga att jag inte har särskilt stora förhoppningar, men det kan hända att jag kanske kan få igenom en fjärdedels vårdbidrag eller nåt sånt. OM jag har tur. Då kanske man kan spara några mammadagar i månaden iaf. Vi får se..

Ni som läser som är prematurföräldrar: Har nån av er någon erfarenhet av detta?

 
 
Ingen bild

Mia

17 januari 2013 01:44

Hej hej ! Vill bara säga att jag har hört att vårdbidrag får man när man har använt minst 250 dagar sammanlagt ( båda föräldrarna vet inte hur det är när man är ensamstående ) men sökte du på fk för jag pratade med en ssk på neo där hon aa att jag skulle kontakta min kommun för bidrag gällande min dotter och hennes situation vet inte om det har någon betydelse ???? Är det försäkringskassan som kommer betala ut det ? För det finns ett vårdbidrag som kommunen betalar vet ek om det gäller alla kommuner för det kan skilja sig från kommunerna . Tror inte att jag hjälpte dig så mkt för just nu befinner jag mig i samma röra ang detta :-(((((

Lisa

17 januari 2013 10:52

jadu det är en enda stor röra! Man fattar ingenting haha.

 
Mestis

Mestis

17 januari 2013 06:22

Hej Lisa!

Jag liksom du är en premis mamma till en liten tös. Hon är född i v25+3
Idag är hon ett år. Helt underbar.
Sen motoriskt, synskadad samt lätt cp på höger ben.

Jag hoppas du får igenom VB.
Min erfarenhet är att du måste dokumentera allt NOGA!
Det finns en mall som Rhb har.
Den hjälper så att du inte glömmer ngn viktig punkt.
Och utöver VB så kan du även få för merkostnader.

Vår handläggare på FK var jätte gullig och tycktes förstå vår situationen.
Vi har fått vårt beslut som dessutom sträcker sig till 2014.
Känns skönt att veta att vi får lite hjälp på traven då man inte vill sätta Skruttfia på dagis full tid. Och därmed inte jobbar heltid.

Såklart hade jag valt bort VB mot ett 100%friskt barn.
Men nu är det inte så och vi försöker göra det bästa av det lilla!

Lycka till nu!

http://mestis.blogspot.se

Lisa

17 januari 2013 10:52

ja, vi gjorde ju nån slags lista över hur dagarna för oss ser ut och dokumenterade vad jag gör med Denise som inte andra föräldrar med barn i samma ålder behöver göra. Denise har ju inga skador förutom sin BPD och det är lite svårt att bedömma hur hon kommer vara om en månad, två månader, tre månader osv.. Men vi får se hur det går

 
Ingen bild

Sara

17 januari 2013 19:47

Hej!
Du måste ju helt klart va berättigad till VB! Jag fick beviljat ett halvt VB för Kevins Adhd. Och det beslutet kommer jag få ha till 2016.
Stå på dig och överklaga om det skulle behövas.

Lisa

17 januari 2013 21:32

Det är ju bara det att hon inte har några diagnoser som man beräknar att hon kommer att ha en längre tid.. Att hon är infektionskänslig och blir sjuk då och då går likaom inte att räkna in i det sa dom. Det måste vara något som är bestående under en lång period

 
Annie

Annie

17 januari 2013 23:30

En väldigt söt liten plutt iallafall :) Hoppas du får igenom vårdbidraget!

http://hemmahosannie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards