★ 399 gram ★

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Lisa - 16 januari 2013 22:14

 

Den här minen har Denise haft halva dagen idag! En liten butter brutta som varit gnällig och lite tvärt emot. Men hon blir alltid på bättre humör när hon får träffa barn, och som tur är så har hon fått mysa lite med två fina flickor och slippa hänga på mammas höft hela tiden. Det blir nog lite tråkigt i längden. Hon borde va ganska less på mig vid det här laget, haha.

Har haft ett låååååångt samtal idag med FK angående vårdbidraget. Jag måste säga att jag inte har särskilt stora förhoppningar, men det kan hända att jag kanske kan få igenom en fjärdedels vårdbidrag eller nåt sånt. OM jag har tur. Då kanske man kan spara några mammadagar i månaden iaf. Vi får se..

Ni som läser som är prematurföräldrar: Har nån av er någon erfarenhet av detta?

Av Lisa - 16 januari 2013 09:16

Goddagens! Precis hemkommen från gymmet. Tog med mig plutten och hon fick titta på när jag mosade min armar.. Hon var inte särskilt road och började tjura ganska snabbt men jag tog mig igenom näääästan hela passet och lär nog ha ganska ont i några dagar nu.. Har ju liksom legat på latsidan ett tag nu och då brukar det kännas!

Igår var vi hos sjukgymnasten. Dom gjorde en massa olika tester och övningar för att fastställa i vilken utvecklingsfas Denise befinner sig i just nu. Sen var det meningen att vi skulle träffa neurologen på eftermiddagen och få svar på vad dom kommit fram till, men hon blev upptagen med nåt annat så det sket sig.. Ingen vaccination blev det heller eftersom hon fortfarande är snorig. Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Nu en dusch! Får passa på när Denise sover. Hon börjar bli sååååå mammig nu så jag får inte ens lämna rummet utan att hon protesterar

       


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards