★ 399 gram ★

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Lisa - 30 december 2012 19:00

Men hej på er! Det var inte igår.. Eller jo det kanske det visst var, men det känns som om jag inte suttit här vid datorn på ett tag. Känns inte riktigt som samma sak när man bloggar från iphonen, men nu sitter jag äntligen här hemma med arslet i soffan!

Igår åkte vi till Ramsele för att hälsa på mormor... Vi skulle bara åka över dagen så jag packade inte med så mycket saker, men på eftermiddan kom ju då det där hemska busvädret och vi tyckte inte att det kändes lämpligt att åka hem.. Ingen barnmat, knappt några blöjor, och inga mediciner hade jag med mig.. Men tänka sig: ALLT löste sig! Allt går bara man vill! Så det blev en trevlig kväll med ett glas vin, god middag och lite godis. Synd bara att mormor nte var så pigg. Jäkla förkylningar.. Och vi är ju också lite förkylda, och jag känner att min hals börjar riva mer och mer.. Denise är bara lite täppt i näsan och jag ber till gud att det inte blir mer än så!!

Nu har jag nyss tagit bort julgardinerna här i v-rummet! Blev så less att se dom! Back to basics!

 

köpte ju en ny filt häromdagen! Dn här vita fina på bilden! Såååå mysig! Och filtar behövs verkligen i den är kalla lägenheten!

Har även hunnit med att experimentera lite i köket idag.. Mina muffins jag gjorde och bjöd på igår blev helt enkelt väldigt goda. Så nu har jag gjort fler, fast testat att ta ut svängarna lite..

 

Det blev vaniljmuffins med äpple och kanel, och vanliga chokladmuffins med chokladbitar i!

Det här använde jag:

05 dl mandelmjöl

0,5dl cocosmjöl

1tsk bakpulver

2msk vassleprotein (vaniljsmak)

2msk äppelmos (osötad)

2msk stevia strö

1 ägg

1 äggvita

 

Jag delade sedan upp smeten i två olika bunkar så jag kunde göra två olika smaker. I ena bunken tillsatte jag 4 tsk kakao + hackad sockerfri mörk choklad. I den andra bunken tillsatte jag kanel och små bitar hackat äpple!

 

Grädda i 175 C i ca 10 minuter! Dom ser inte klara ut när dom är klara, men dom tar ihop sig när dom svalnat!

 


Nu ska vi prata lite om Nisen Fisen! Hon har blivit helt otroligt bra på att äta! Hon äter i stort sett allt man bjuder på. Idag har hon ätit avocado för första gången och det tyckte hon om. Ibland när jag matar henne så äter hon en hel burk och ofta lite efterrätt också.. Snacka om helomvändning! Bara ett par dagar före jul så kämpade jag vid varje måltid och jag höll nästan på att ge upp hoppet om att hon nånsin skulle tycka om att äta! Nu GAPAR hon när hon se skeden!!! Långt innan den ens är i närheten av munnen! 

Nu har hon nyss fått en stor tallrik mannagrynsgröt (som hon spydde av förra veckan) Hon åt med god aptit och jag smaksatte den med lite kanel och stevia strö.. Tycker att det börjar bli dax att våga använda lite kryddor och olika smaker, hon är ju trots allt över ett år.. Såg nämligen igår att hon tyckte att det var VÄLDIGT gott med potatis och brunsås.. Annars brukar potatis inte vara någon superduper höjdare.. Men man får ta det lite försiktigt och låta henne prova lite nytt varje dag. Nu när hon äter så här bra så kanske jag kan börja prova att ge henne samma mat som jag själv äter.. IGEN.. sist så funkade det inte.. Men nu är hon ju äldre, och nu gillar hon att äta..


Oj vilken novell det här blev! Vi önskar er alla ett riktigt gott nytt år!!! Och som jag skrev på fejjan häromdagen : Det positiva med att ha ett sånt här tufft år bakom sig är att man nästan kan vara säker på att nästa år kommer bli bättre! Så jag ser fram emot ett nytt år med nya utmaningar!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards