★ 399 gram ★

Alla inlägg under november 2012

Av Lisa - 11 november 2012 18:58

Ååå va glad man kan bli av så lite! Två superduperlyckade måltider på rad! Trots snor och täppt näsa. Ingen sondmatning alls hon bara gapar och äter med GOD aptit! 

Här har vi lillan in action! (som om ni aldrig sett en bebis äta förr, haha, men det är faktiskt inte ofta hon gapar när skeden kommer)


nu har vi gjort lite mysigt här hemma. Middan ligger i magen och ljus är tända lite här och där. Plutten ska snart läggas och jag ska dra igång "Kodnamn Lisa"! 

 

Av Lisa - 11 november 2012 12:00

     

Ja inte fasiken har jag legat på latsidan i helgen om ni tror det! Näpp! Dieten och träningen har pågått som vanligt, med ett litet litet undantag på Fredagkväll: Ett glas rött! Känns riktigt bra! Kroppen krymper och siffrorna på vågen kryper sakta neråt! Tar min vilodag imorgon tror jag, för då har jag ändå annat att pyssla med!

Denise är inte så superpigg. Förkylningen har gort ett litet omtag tror jag. Eller så är det av vaccinationen, jag vet inte men hon är jävligt hostig, snuvig och täppt igen och nu hjälper det inte med nässpray längre. Har nog gett henne nässpray för länge snart så jag måste kolla med BVC vad dom tycker ja ska göra. Hon kan ju inte äta ordentligt och har väldigt svårt att sova, och det förstår jag! Det blir många vakna nätter och jag känner mig rätt sliten om jag ska va ärlig. Men jag har faktiskt tagit mig en tupplur både igår och idag och det hör ju inte till vanligheten direkt.

Igår var det lite "minikalas" här hemma! Denise fick paket av morbror&emma, gammelmormor, pappa och även ett av mormor (men det var INGEN födelsedagspresent   ) och vi bjöd på gofika och hade mysigt.


På söndagar så städas det och badas, så plutten är ren och hemmet är halvrent iaf. Imorgon ska vi träffa sjukgymnasten igen och jag är helt övertygad om att hon kommer tycka att Denise gjort framsteg. Hon ligger nämligen mycket mer på mage och kämpar med att ta sig framåt nu och jag tycker inte att hon är lika sned som för ett par veckor sen! 

 

Av Lisa - 9 november 2012 17:45

Idag är pappa på besök! Och ett par tidiga födelsedagspresenter har jag fått!

Av Lisa - 9 november 2012 11:29

Ja, idag är det exakt ett år sen jag fattade att nåt var galet!  Minns att jag cyklade hem från sjukhuset med gråten i halsen. Högt blodtryck och protein i urinen.. Dom sa att jag inte skulle vara orolig men jag var redan helt övertygad om att det var nåt som var galet... Hade jag rätt eller hade jag rätt? (ni kan läsa mina gamla inlägg varje dag  i spalten till vänster, under: mer läsning--för ett år sedan)

Vi har nyss varit på öppna förskolan! Det var MASSOR med barn och väldigt hög ljudvolym där inne så Denise blev som hon alltid blir när det blir för mycket. Hon stänger av på nåt vis, nästan som att hon går in i sig själv litegrann. Man får inte riktigt kontakt med henne och hon beter sig ungefär som om hon vore jätte jätte trött. Men efter ett tag så släppte det och hon kunde vara med och sjunga lite innan vi gick hem. Sjunga och digga med huvet!

Tränat har jag såklart också hunnit med idag! Rygg/vader/mage + lätt kondition idag. Alltid lika skönt att ha det avklarat på morgonen!

Vi får se vad som händer i helgen, men mest troligt blir det ett litet extra kalas med dom som inte kommer att kunna komma och gratta Denise på onsdag, och ikväll är vi bjudna på middag!   

Trevlig Helg!

 

Av Lisa - 8 november 2012 09:34

Godkänd viktökning! 285 gram på 10 dagar. Ingen superduper sensation men helt klart godkänt!


Lillan fick även 2 vaccinationer idag. Synagis (RS) och Infuensavaccinet.. Det jag tyckte var konstigt bara var att efteråt så talade dom om att jag måste gå ner till centralkassan och BETALA!? Jag trodde allt sånt här var gratis för barn, men tydligen inte! Jaja.. Hade väl inte varit nån fara om det inte var så att jag samtidigt var tvungen att plocka ut mat, mediciner och salvor så det blev ett jävligt dyrt sjukhusbesök idag!!! 

Fick även träffa en arbetsterapeut angående hjälpedel till Denise. Jag har en önskan om att få någon slags handikapps anpassad matstol så hon slipper anstränga nacken och ryggen så mkt när hon ska äta. Hon har nog svårt att äta ändå och det blir inte bättre av att hon ska känna sig ostadig, så det kommer nog att ordnas inom en snar framtid!

Av Lisa - 8 november 2012 07:07

här har ni ett litet smakprov på pluttens "humörsvängningar" hihi (det bästa är på slutet)

Av Lisa - 8 november 2012 06:10

Det är också en tid att kiva upp på! Här hos oss är det inte alls ovanligt. God morgon!!! vad gör man då en sån här morgon då? NÄTSHOPPAR såklart!


Dricker pepparkakskaffe idag! Såååååå gott! Så fort det blir vinter så kryddar jag kaffet med pepparkakskryddor och då längtar man till jul! Den här julen blir ju lite speciell eftersom det blir första gången vi får fira jul med lilla Denise.. Förra julen kan man ju inte riktigt räkna med. och jag vill ju såklart att Denise ska få in lite tradition och mys i sitt liv, så jag ska nog till och med börja ha julgran från och med nu. Har aldrig brytt mig om sånt förut, men nu ska jag fasiken skaffa en! 

Av Lisa - 7 november 2012 19:41

Ibland blir det bara för mycket! Hade verkligen behövt lite egentid.. Huvvaligen vilken dag! Denise har mest bra gråtit och skrikit idag. Arg, sur, irriterad och väldigt väldigt missnöjd.. Nu har hon skrivit OAVBRUTET i över två timmar. Spelar ingen roll om hon ligger ensam i sängen, om jag bär på henne, vaggar henne, leker med henne.. Nä, INGENTING har hjälpt. Nu har hon slocknat i vagninsatsen här bredvid mig av ren utmattning, men hon kan ändå inte ligga stilla. Hon gnyr och gnäller och vrider och vänder i sömnen. Man blir så maktslös, och samtidigt så skäms jag ända in i själen för att jag blir arg och jävligt irriterad på henne när jag inte kan få henne glad och nöjd! Herre gud hon har ju såklart ont nånstans, men ibland blir det bara för mycket!! Måtte vi få sova inatt..

Nu ska jag passa på att experimentera lite i köket! Har verkligen kommit in i en experiment-fas! Men det är ju så kul att kunna äta gott och vara nyttig samtidigt! Hittar ju väldigt mycket goda recept HÄR men ibland fattas vissa grejjer och man får prova sig fram med annat. Finns ju så mycket man kan göra med bara proteinpulver!

       

Här har ni lite av min dag!

Var på gymmet imorse och körde bröst/axlar/intervaller. Då hade jag iaf  tur (eller bra planering kanske) Denise somnade i vagnen på väg dit och sov hela passet så jag kunder ha full fokus!

Det går faktiskt skitbra med både mat och träning och jag trivs med den livsstil jag håller på att bygga upp. Känns som att relationen till mat blir lite mer sund när man inte svälter, utesluter saker och känner att det är fel att vara mätt.. Visst, det är en prövning ibland när psyket vill spela mig ett spratt.. Känner mig ofta fet när jag ätit mig mätt, men då får jag försöka tänka en extra gång på vad det egentligen är jag har stoppat i mig och då känns det genast bättre! Planen är att försäka att väga mig en gång i veckan, men när man har badrumsvågen stående i badrummet mitt framför toastolen så är det inte så lätt att låta bli.. haha! STÄLL BORT DEN LISA! Men jag kan säga att så här lite har jag nog inte vägt på kanske 8-9 år!  Helt okej!

imorgon ska vi som sagt till doktorn. Kom inte ihåg vad vi skulle göra där egentligen mer än att kolla vikten och se om hon behöver ha kvar sonden, men kan hända att hon ska få ett par sprutor också.. Vi får se. Jag vill gärna behålla sonden ett tag till. Det är inte bara nackdelar med den!

Nu: MOT KÖKET!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards