★ 399 gram ★

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisa - 6 oktober 2012 08:57

God Morgon! Eller..njae. Var ju så glad igår över att ryggen höll så bra hela dan, men smärtorna kom som ett brev på posten framåt kvällen, och inatt har jag haft så ont så jag legat och varit förbannad på hela världen!

Var i Härnösand igår och shoppade lite medans mammas lilla pudel Totte fick ligga och sova hos veterinären och få bli fin i munnen. Denise var så snäll hela dagen och tyckte nog att det var ganska spännande att vara ute och åka. Vi käkade (supernyttig) lunch på Big Boy hehe.. Och jag satte mig och matade Denise där inne också, och hon har aldrig ätit så mycket i hela sitt liv. Måste varit för att det var så mycket att titta på där inne. Hon åt en HEL burk med hemmagjord potatismos, majs och kyckling. Imorse fick hon testa vanlig havregrynsgröt med mosad banan. Mixade grynen till ett pulver först och så tillsatte jag några järndroppar eftersom den inte är berikad, så nu får vi se vad lilla magen säger..

Klev upp halv nio idag! Är så jäkla trött och slut så jag skulle kunna lägga mig igen, men det går ju inte. Nä, idag ska jag plugga, plugga, plugga! Så mycket det bara går. Fast jag får nog se till att göra det då stumpan sover annars fastnar ingenting i skallen på mig.. Fokus hamnar liksom nånstans mitt emellan datorn och Denise! 

Halkbanan på Torsdag och sen finns det inga ursäkter längre! Jag SKA ha körkortet före Jul! Så är det bara!

 

Dagens gla´skit!


Jag kan inte låta bli att kolla varje dag vad jag skrev för ett år sen. (finns en meny i vänsterspalten som heter: Mer läsning. där kan man klicka och läsa vad jag skrev för exakt ett år sen, två år sen och tre år sen) För den här tiden började ju alla oroligheter.. Jag var gravid i vecka 17.. Tänk om jag vetat då att min oro var befogad och att jag skulle få genomgå det värsta jag nånsin kommer att få uppleva bara 6 veckor senare.. Huvva! Men det är som terapi för mig att älta det här.. Vrida och vända på allt, tänka, gråta en skvätt och känna tacksamhet!! Det hade kunnat gå så mycket mer åt helvete både för mig och Denise (ursäkta språket) Men här sitter vi nu med livet i behåll, och nu känns plötsligt alla andra små skitproblem som en fis i rymden när jag börjar tänka på det här! Här går man omkring och mår dåligt och oroar sig för att man kanske har lite fläskig mage eller att frisyren inte är perfekt.. Pengarna räcker inte till allt man vill ha, och man klagar på vädret och sliter sitt hår för att man inte vet vad man ska ha för kläder på sig idag.. Nä, ibland är det bra att påminna sig själv om vad som verkligen är viktigt här i livet!

Av Lisa - 5 oktober 2012 07:19

Good Mööörning! Min lilla pluttis är verkligen inne i en äta/sova period. Igår sov hon från 20.00-07.00, åt frukost och sov sedan i tre timmar igen. Hon ligger just nu och sover här bredvid mig efter frukosten och har såklart sovit hela natten även inatt. Snacka om att jag är bortskämd med sömnen. Jag behöver inte kliva upp en enda gång på natten.. Nästan aldrig. Fast jag vaknar ju såklart lite då och då ändå, och kollar så att hon lever.. Det är väl nån instinkt man har!

Idag är jag lite öm i kroppen.. körde Body Pump igår och det var ett par veckor sen sist. Men träningsvärk är alltid välkommen värk!


Nä, dax att sätta fart här hemma. Måste hinna fixa och dona lite, för sen ska vi ut och ragga!

       

Av Lisa - 4 oktober 2012 17:30

Av Lisa - 4 oktober 2012 16:09

Goddagens!! Va snål ja blivit med inlägg här!! Men så kan de va ibland! Full rulle KANELBULLE!

 

Var ute på en långprommis imorse, och sen drog vi iväg till Långsele och kika lite på Mio och BergsGolv. Sen blev det lunch och den självklara knelbullen till efterrätt.. Eller.. det blev två, jag erkänner.

Nu har jag precis avslutat en välbehövlig storstädning här hemma så nu kan jag sätta mig ner en stund och ta tag i teoriplugget.. MINST en timme varje dag har jag bestämt. Det borde jag ju kunna hålla iaf!

Ikväll blir det Body Pump! Och jag hoppas att ryggen håller. Känns lite bättre idag än det gjorde igår iaf..

Av Lisa - 3 oktober 2012 18:04

Vissa dagar är bättre än andra.. Så är det bara. Jag vet inte riktigt vad som är felet på mig just idag, men jag känner mig halvt dement! Vet knappt vad jag heter. Funderar på om jag fått i mig nån konstig svamp eller nåt, haha! Nä, kanske inte riktigt så illa.

Har varit ute hos Moster och hälsat på idag och barnen har busat och lekt. Denise somnade ovaggad på sängen i hennes rum efter en stunds skrik och gråt. Tror hon var övertrött av allt som hänt idag. Först babyrytmiken med MASSOR av nya människor och intryck och sen iväg och träffa ännu fler barn och folk. Det tar på krafterna!

Gissa vad jag ska göra då? Kanske inte det svåraste att lista ut, men...  Träning såklart. Men det blir ingen hopp och studsträning för mig eftersom min rygg inte är på topp så jag kör Body Balance.. Hade tänkt träna igår, men ryggen vägrade och godis verkade som en bättre ide´... hmm..

 


Av Lisa - 3 oktober 2012 09:03

Lite frukost (läs:lunch) och sen tar vi en prommis med babyrytmik som avslut!

Av Lisa - 2 oktober 2012 12:31

Nähäpp.. Blev inget besök hos dokton idag för hon hade blivit sjuk.. Så vi får vackert vänta.. Morgonprommis, en timmes teoriplugg och lunch avklarad. Nu måste vi nog bege oss ut igen! Solen är här!!!

 

Känns som måndag idag förresten... skumt

Av Lisa - 1 oktober 2012 20:34

oj vad trött jag är!! Det känns att man varit vaken sen kvart över fem imorse! Det blev ingen träning idag iaf.. Ryggen vill inte riktigt vara med. Nä, istället blev det onyttig mat på pizzeria och munkar till efterrätt.. hmm.. Det finns inget lagom här inte. Träna eller svulla! haha

Nisen sover sött på soffan just nu och jag funderar på om jag ska måsta väcka henne och försöka få i henne välling innan jag lägger mig sen eftersom hon åt sin gröt klockan fem.. åååååååå!!! Annars måste jag kliva upp SUPER tidigt imorgon!

Imorgon är det dax för ett sjukhusbesök igen. Denise ska träffa en neurolog och så den obligatoriska viktkollen då såklart..Och jag SVÄR på att hon gått upp!! Så som jag matat den stackars ungen! Själv tänkte jag passa på att lämna lite prover som ska skickas till Umeå. Ett jävla rännande på det där stället. Vi är stammisar!

 

Vi låg och lekte på golvet i säkert en timme idag.. Och vet ni vad? Idag skrattade hon RIKTIGT för första gången. Jag satt och matade henne, sjöng och fjantade på som vanligt och helt plötsligt så kom det ett sånt där riktigt hjärtligt och bubblande skratt.. Älskade unge   

Jag skäms nästan att säga det.. Men jag ska nog snart gå å lägga mig tror jag.. //Pensionären


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards