★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Så får det bli

Av Lisa - 8 oktober 2012 16:25

Ja då var det bestämt då. Nu känns det lite mer verkligt. Har ett par undersökningar och prover kvar att göra innan allt är klart bara. Bla EKG, och träffa medicin konsult.. Sen blir det väl några jobbiga veckor efter själva operationen, men det löser sig på nåt sätt.. Ja, jag ska alltså göra en hysterektomi. 

Läkaren sa att hon ALDRIG nånsin gjort ett sånt här ingrepp på en så ung människa, men i mitt fall tyckte hon att det var befogat, och det enda rätta.. Det finns många olika anledningar till att jag gör det här, men självklart hade jag helst sluppit.. Men nu blir det så här. Det lär väl dröja ett par månader innan det är dax, så jag hinner gruva mig och bli riktigt jävla nervös innan!

Huvva! Nu pratar vi om nåt annat! Fast jag har inte så mycket annat i min skalle just nu.. Har iaf varit i Långsele och prommat med mamma och hundar, shoppat ett par brallor (JA i Långsele), druckit kaffe på konsum. Men nu är det träning som står på schemat och Nisen får åka med idag och titta på tanterna som skakar på sina rumpor!

 
 
Ingen bild

Malin b

8 oktober 2012 17:15

Har du svår endometrios eftersom du väljer att göra en hysterektomi?

Lisa

8 oktober 2012 19:52

Det kan man inte veta förrän man har kollat tyvärr.. Så dom vet inte. Men jag hade ändå bestämt mig för att sterilisera mig och eftersom jag har fruktansvärda problem m mensen och smärtor där emellan också så tyckte jag att det var lika bra att göra det här

 
Jess

Jess

8 oktober 2012 17:17

Jag gjorde en hysterektomi när jag var 34. Det var mitt beslut att göra den då jag hade en del problem. Första dagarna var ingen hit men jag återämtade mig snabbt. Började jobba efter 10 dagar. Du kommer klara det bra.

http://attvarannorlunda.bloggplatsen.se

Lisa

8 oktober 2012 19:51

skönt att höra!!

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2012 20:29

Hej, har inte skrivit till dej förut men har också sle och fick barn 2011. Tänker också sterilisera mig men googlade en massa och såg vissa artiklar om att slen kan ev lugna sig efter en hysterektomi. Tänkte ta upp det med läkaren nästa vecka, men blev så nyfiken om du har hört något liknande nu när du ska göra det?
Behöver självklart inte svara om du inte vill!

Lisa

9 oktober 2012 12:59

Nej det har jag inte hört! Men det låter ju kanon! Hur gick din graviditet?

 
Ingen bild

Pernilla

10 oktober 2012 11:38

Får man fråga varför du ska göra det?

Lisa

10 oktober 2012 14:07

Pga min sjukdom och riskerna det skulle innebära att bli gravid igen. Och även pga att jag har väldiga problem med mensen

 
Ingen bild

sofie

12 oktober 2012 14:37

Jag har också liknande sle. Vad skulle en annan graviditet innebära för dig ? jag är också avrådd

Lisa

12 oktober 2012 19:58

Graviditet skulle innebära livsfara för mig, därför väljer jag att sterilisera mig

 
Ingen bild

s

13 oktober 2012 20:35

Joo samma här, får jag fråga om det är pga förhöjht pulmonellt tryck?

Lisa

13 oktober 2012 22:09

nej det är mycket pga min svårbehandlade blodbild

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards