★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Slottsgryta NEJ tack!

Av Lisa - 5 september 2012 21:46

Goder afton! Har faktiskt haft en riktigt slö slappardag här hemma idag. Har inte alls gjort särskilt mycket. Bara jag och Nisen, musiken och datorn. Men nog har jag hunnit med ett litet pass på gymmet också. Ja de e klart. Denise fick vara hos morfar och när jag kom och hämtade henne var hon sååååå trött, men ändå vaken. Som en liten zombie bebis! Hon slocknade efter halva vägen i vagnen och nu sussar hon gott i sin säng!

Vad säger ni om Sempers Slottsgryta? Gillar era barn den?? Alltså, jag har nu testat att ge henne den 2 gånger och båda gångerna har hon kräkts. Hon tycker att det är RIKTIGT jävla snuskigt.. Varför? Det luktar precis som kalops, och det gillar hon ju, men INTE slottsgrytan! Stackars unge! Jag får nog slänga burkarna jag köpte, eller vänta några månader och se om hon gillar det då. Har aldrig förut sett henne så äcklad av att få nånting i munnen! 


Nä, nu är det fötterna i högläge och ett glas vin för min del! Sen bums i säng

 
 
Ingen bild

Monica

5 september 2012 22:40

Min son har inte gillat den biennalen heller!

Lisa

6 september 2012 10:12

märkligt :/

 
Ingen bild

Emilia

6 september 2012 08:44

Min flicka äter precis allt, utom slottsgrytan! Så är nått konstigt med den ;-)

Lisa

6 september 2012 10:11

undrar varför? den måste vara GRYMT äcklig!

 
Ingen bild

Emilia

6 september 2012 12:57

Det måste den, hon riktigt kväljer av den. Har nig inget med bitar heller att göra för hon kan då äta mycket större bitar än dom som finns där. Mycket konstigt!

 
Ina

Ina

6 september 2012 13:04

Min lille Melvin äter fortfarande inte den och han är 10 månader..klöks och nästan kräks. Köttbitarna är jättehårda så den har vi gett upp med. Samma sak med Farmargrytan. Lika bra att gilla läget att de inte går hem helt enkelt...=)

http://inaminapina.blogspot.com

 
Ingen bild

Sofia

6 september 2012 15:28

Min dotter äter inte heller slottsgrytan hon tycker inte om när köttet är i såna kuber som det är i viss mat som t.ex slottsgrytan svåra o tugga

 
Ingen bild

Jennie

7 september 2012 13:44

Haha så roligt att läsa. Min dotter hatar också just den maten!

 
Ingen bild

Karolina

8 september 2012 06:55

Hej!
Min dotter som nu är 18 månader avskyr de där köttkuberna, de bara växer i munnen på henne!

Nu har jag iaf spenderat de senaste dagarna (och nätterna när jag ammar) med att läsa igenom alla inlägg från Denise föddes tills nu. Oj vilken resa ni gått igenom!

Fick själv en liten pojk för 2 1/2 vecka sen som förlöstes med akutsnitt eftersom jag drabbades av hellp. Men vi har inte på långt när haft det så jobbigt som ni! Han föddes i v.35+2 och vägde 1775gr, och efter 11 dagar på neo fick vi åka hem. Men känner ändå mycket igen mig i det du skriver och då främst i hur du mådde. Hur lång tid tog det innan du kände dig återhämtad från "hellpen"? Jag känner mig fortfarande svag och har huvudvärk dagligen som blir värre så fort jag anstränger mig det minsta, trycket går upp och ner men verkar nu äntligenbörja komma under kontroll.

Vad har de sagt till dig om att få fler barn? Risken är väl stor att du drabbas av hellp igen i så fall? Mig kunde de inte ge något tydligt svar eftersom jag inte drabbades med första barnet utan med andra, det är tydligen extremt ovanligt när det är samma pappa. Men som jag känner nu skulle jag aldrig klara att gå igenom detta en gång till, och då var ändå min son frisk, bara liten så kan inte riktigt föreställa mig vilket helvete du gått igenom med alla oro för Denise!

All styrka till er och tack för att du delar med dig av dina upplevelser!

Lisa

9 september 2012 11:30

Hej! Eftersom vi var kvar på sjukhuset så länge så "levde" jag ju inte som vanligt och då är det lite svårt att veta hur man egentligen mådde. Men jag var på benen efter ca 10 dagars sängliggande iaf. Blodtrycket var högt i flera månader och jag fick äta blodtrycks medicin. Nu känner jag mig som vanligt igen, men jag skulle kunna tänka mig att man lider av diverse olika brister med tanke på hur mycket vätska man samlade på sig och sen kissade ut. Det måste ju ha blivit som en genomsköljning av kroppen på nåt vis.. Har tänkt kolla upp det faktiskt. Natrium ch kaliumbalansen och sånt
Där :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards