★ 399 gram ★

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Lisa - 30 augusti 2012 21:04

Efter ett tungt Body Pump pass är det väldigt skönt att sätta sig i soffan i morgonrocken med fötterna i högläge och bara njuta av tystnaden. Har precis lagt lillan och hon sover nu gott i sin rosa lilla säng!

Alltså, jag fattar inte hur ensamstående mammor med FLERA barn bär sig åt för att räcka till!! MAMMA hur gjorde du?? Jag känner mig ofta så fruktansvärt otillräcklig och tvivlar ofta på mig själv och undrar om jag gör rätt eller fel.. Borde jag egentligen släppa allt nu och springa och lyfta upp henne för att hon gnäller?? Hur gör andra? Är det okej att ta vara på sig själv och hemmet ibland även fast lillan kräver all min uppmärksamhet?

Jag tycker det här är skitsvårt!! Så fort jag inte springer till henne på en gång då hon är missnöjd så känner jag att jag gör FEL.. Fast innerst inne vet jag väl att det inte är så.. Man MÅSTE ju göra andra saker också ibland, och min lilla skrutt är ju en sån bebis som inte sover särskilt mycket på dagarna så det är sällan jag kan passa på att göra nödvändiga saker då hon sover sina ynka 10-15 minuter.. Jag hinner inte det. Men idag hände det!! Hon sov i TRE TIMMAR i sträck! Jag tror aldrig det har hänt förut! Så jag passade på att fixa en massa saker här som jag inte riktigt haft tid med den här veckan. Sen var jag faktiskt tvungen att väcka henne så hon fick i sig lite mat innan hon skulle iväg till morbror!

Dom här stunderna på kvällen då jag lagt henne och allt är såhär mörkt, lugnt och tyst. Dom stunderna är guld värda! Bara sitta här och fika lite, kika på datorn, kanske ta ett glas vin och bara slappna av. Eller ja.. plocka undan, städa och lite andra kvällssysslor behövs ju såklart också göras..


En annan sak jag tycker är svårt är: Vad ska man göra med henne? Alltså, saker som gynnar hennes utveckling! Behöver nog införskaffa lite mer leksaker och grejjer snart. Jag är rädd att hon typ stannar i utvecklingen av att vara med mig hela dagarna. Jag vill ju såklart göra allting rätt, och är väldigt rädd för att göra fel. Rädd för vad folk tycker och tror och jag är totalt överkänslig för all kritik som har med Denise att göra.. Jag går typ omkring med dåligt samvete hela dagarna och funderar på om jag verkligen inte kan göra ett bättre jobb..

Så typiskt mig.. Fast självklart så  gör jag ju så gott jag kan, mer kan man ju inte göra..

 

Av Lisa - 30 augusti 2012 15:31

Äntligen! Problemet med mig är att jag städar hela tiden, men jag städar aldrig ordentligt. Men nu har lill plutten sovit i över en timme och då har jag passat på att städa RIKTIGT! Fast ändå inte 100% riktigt, för jag blev ju less, haha! Men golven är iaf damm, och fläckfria nu, sängen är renbäddad och tvättmaskinen snurrar för fullt.

Låg ända till halv tio idag, så jag känner mig utvilad för en gångs skull, och mår lite bättre än jag gjort dom senaste dagarna. Gillar inte riktigt att vara sådär sur,trist, less och tråkig..

MUSIK! Jag har lyssnat sååå mycket på musik den här senaste veckan. Jag vet inte varför jag inte gjort det på länge egentligen. Har typ haft ett musikfritt år.. eller två kanske. Bara TVn som har gått hos mig.. Men nu är det musik på jämt här! Jag gillar inte att lyssna så mkt på NY musik. Jag har mina gamla godingar, och nästan alla låtar jag lyssnar på förknippar jag med nånting.. Ibland dyker det upp jättekonstiga minnen när jag hör en låt. Ibland kan det vara bra minnen, men ibland kan man nästan få lite ångest..

Ikväll blir det lite muskelbygge för min del. Body Pump står på schemat och moppro Per ska va barnvakt   

    

Av Lisa - 30 augusti 2012 07:08

Fick sova ända till halv sju och ligger fortfarande kvar i sängen och tänker sova lite till bara Nisen somnar först! Jag mår verkligen piss när jag inte sovit ordentligt.. Har ju haft några nätter i rad nu då jag varit vaken av olika anledningar så igår kände jag mig mest som en levande död, och humöret och tålamodet låg på minus! Men idag blir en bra dag :)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards