★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Lisa - 25 augusti 2012 17:07

Pussar Nisen Hejdå och sticker iväg på lite partaj.. Har jag nånsin lämnat henne så länge?? Hmm jo en gång, då jag jobbade natt. Men de ska nog gå bra!

Av Lisa - 25 augusti 2012 07:20

Försöker forska lite om det här med järn/ADHD/prematurbarn! Det sägs ju att man ska ge prematurer järntillskott, då minskar risken för ADHD (adhd är vanligt hos prematurer).. 

Det jag nu försöker få fram är Hur länge är detta nödvändigt? Hur länge bör man fortsätta ge järntillskott??


När jag läser DEN HÄR artikeln så får jag uppfattningen att det är bara under den allra första tiden som det är viktigt.. Men det är inte riktigt den informationen jag har fått förut.. Så som jag har uppfattat det så bör man fortsätta med järntillskott även fast järnvärdet ligger bra till. För HJÄRNANS utvecklings skull. Det jag inte vet är HUR LÄNGE. Men jag kanske har missförstått det, eller blivit felinformerad. 

Hur som helst så är det ett intressant ämne. Jag ger ju fortfarande Denise Niferex, men hennes värden sen bra ut och jag funderar på att sluta med dropparna eftersom hon har känslig mage. Vår doktor här frågade om vi inte funderat på att ge henne fiskolja som tillskott.. Det var inget han som läkare vågade rekommendera eftersom han inte tyckte att han hade tillräckligt med kunskap om det, och eftersom det tillhör hälsokost och naturmedicin. Men vi ska kolla upp det. Det lär ju iaf vara snällare mot magen, och att det är bra för hjärnans utveckling är det ju ingen tvekan om.. Frågan är bara hur lämpligt det är just för Denise?! och när kan hon börja ge henne det? (det rekommenderas inte till barn under ett år)

Jag har många funderingar och jag tycker att det är väldigt intressant med naturmedicin. Ofta tror jag att man kan få bättre hjälp av naturmediciner än av receptbelagda piller. Och tex en homeopat kan hitta och se problem i din kropp som en läkare inte hittar lika lätt. 

Jag brukar gå till en homeopat i Sundsvall. Han är otroligt duktig och han gör "irisdiagnostik". Han tittar alltså i ögat. Ögat avslöjar mer än man kan ana! 

 


Av Lisa - 25 augusti 2012 06:37

Tidig morgon på långgatan! Men jag känner mig utvilad! Har sovit min allra djupaste sockersömn inatt    Och Nisen har varken gnällt, knorrat eller ens varit vaken på hela natten (vad jag vet iaf) Sååååå skönt!


Igår var vi hos Natasha och hennes lilla familj och grillade och hade trevligt. Jag tog mig ett glas vin och vi satt ute i solen och brottades med alla sega getingar samtidigt som vi försökte äta! HERRE GUUUUD vad dom är jobbiga den här årstiden. Och självklart hade jag lyckats glömma insektsnätet till vagnen, så man fick hålla ett extra öga på lillan. FY så hemskt om hon skulle få ett stick!

Ikväll blir det lite party för min del! Är bjuden på tjejkväll hos en kompis och jag har garderat mig med barnvakt.. Fast Fredrik är ju hemma, men jag har barnvakt ifall att F också vill hitta på nåt.. Vi får väl se.


Nu är det kaffe som gäller. Kaffe i mängder och ladda för en låååååång morgonprommis. Fast först måste man ju få mysa i soffan med Nisen i ett par timmar  

 


Läser ju alltid själv vad jag skrev här i bloggen för EXAKT ett år sedan, två,och tre år sedan. (finns en meny: MER LÄSNING i vänsterspalten en bit ner på sidan) och nu börjar det nästan kännas lite jobbigt att läsa.. Det börjar sakta närma sig ett år sedan Nisen kom ju.. Jag minns varje dag av graviditeten SÅ väl! Varje gång jag läser ett inlägg så kommer jag ihåg vad som hände och hur jag mådde den dagen. Sjukt egentligen vilket minne man har. Men nu vet man ju hur det slutar, så när man läser så kan jag se alla varningssignaler och tänka "att jag inte fattade redan här att det var nåt fel" eller "ja, här hade jag ingen aning om att ingenting nånsin skulle bli sig likt! osv..  



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards