★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Lisa - 23 augusti 2012 13:35

Gud ge mig sinnesro...  Ni mammor med kolikbarn. HUR ORKAR NI? Eller, dum fråga egentligen. Jag vet ju att man orkar vad som helst när det gäller sitt barn. Men ibland är det tungt. Känns som om jag skulle behöva ett par öronproppar. VAD ÄR FEL? Man blir maktlös och i ärlighetens namn så har jag rätt dåligt tålamod tror jag. Vet inte riktigt vad jag ska göra bara.. Det blir inte bättre av att jag går omkring och bär på henne, hon gråter lika mycket ändå. Har gett henne ipren, magmassage, mat, vatten, napp.. Ja, vad mer kan man prova?  Just nu ligger hon här på golvet bredvid mig. Måste bara få en PAUS!

Snart ska jag till tandläkaren.. Får hoppas på att Denise är snäll mot mormor medans jag är borta. TUR att jag har barnvakt idag iaf. Det hade varit otroligt stressande att ha lillan med mig när hon är på det här humöret.. Stackars stackars lillan!!!



Av Lisa - 23 augusti 2012 07:40

Vet ni hur länge jag har suttit här nu? Med telefonen i högsta hugg och försökt och försökt gång på gång på gång att fånga dom här roliga ljuden som jag sitter här och skrattar åt. Det är det här som är tråkigt med att vara helt ensam på veckorna. Man vill liksom visa och dela med nån allt det där roliga som Denise gör. Men jag försöker filma det istället och skicka till F och även lägga ut här på bloggen, men det går inte alltid som jag vill!! Nä, jag får helt enkelt visa en gammal video istället.. eller två.

Blev lite sentimental när jag hittade dom här två.. Från i April då hon opererade tarmen. Tänk så tapper hon var.. ÄR! Minns att jag tyckte hon var så stor här, men hon är ju PYTTE!! Och man ser på hennes blick och hennes rörelser hur "omogen" hon är!



Det börjar bli VÄLDIGT många videos på min Videofy.. Funderade ett tag på om jag ska rensa lite, men NEJ. Det ska jag inte. Det kommer en dag då jag och kanske Denise också kommer att tycka att varenda video är guld värd, och då är det bara att hoppas att sidan inte lagt ner    


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards