★ 399 gram ★

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Lisa - 15 augusti 2012 18:13

En nybadad prinsessa   

 

Så här trött blir man efter en massa gnäll och ett härligt bad! Badet funkar alltid när inget annat hjälper! Lillan har säkert lite ont i magen, för jag har börjat introducera Baby Semp från 6 månader idag.. Bara liiite liiite i flaskan (20 ml av 120) men det verkar kännas ändå..

Nisen har varit hos morfar idag igen, en liten stund medans jag gick till frissan. Så skönt att bli friserad. Men för en gångs skull så gjorde jag ingen stor förändring. Bara fräschade till det lite.. Så här stylade hon till mig sen!

 

Nu är det bara färgen som måste kirras..  Men det ska vi nog ordna med Natashas hjälp   


Känner mig lite lättad för jag fick just samtal från försäkringskassan. Snällt att dom ringde.. Hon ringde bara för att tala om att dom beslutat om bostadsbidraget nu, så nu slipper jag oroa mig för det. Så nu kan den andra avdelningen besluta om bostadsTILLÄGGET.. Japp, en "förmån" man har när man är (halvtids)pensionär så som jag, är att man kan söka "särskilt bostadstillägg för pensionärer".. Och det ligger just nu på 93% av hyreskostnaden. Jättebra tycker jag och alla gamla tanter   


Nä, nu blir det tvätt-disk och på med nåt bekvämt och ladda för långpromenad!!

Av Lisa - 15 augusti 2012 14:21

Ni är säkert less på alla dessa videos vid det är laget! Men Inte jaaaag :)

Av Lisa - 15 augusti 2012 12:46

Denise tillämpar: våga vägra sova i vagnen hos morfar. Såååå trött tjej! Snart dax för mamma att bege sig till frissan.. Eller.. Om 1.5 timme, men det är snart för mig :)

Av Lisa - 15 augusti 2012 08:09

God Morgon på er! Vi startar väl dagen med lite "live-bilder"

     

Jag och Nisen har morgonmys medans min lillasyster sussar sött i sängen. Vi tittade på Hamilton igår och åt lite mörk choklad. Mumma! (mörk choklad med cocos är min absoluta favvo)

Har drömt konstiga drömmar inatt, som ofta. Drömmar om sjukhustiden och konstiga framtidsdrömmar. Jag oroar mig nog mycket för framtiden. Tänker mycket på vad det innebär att vara prematurmamma! 

Just nu känner jag mig ju som en vanlig mamma. Jag gör vanliga saker och jag har en vanlig bebis.. och så länge jag inte tänker på allt som hänt sen den där kvällen som förändrade ALLT.  Lördagskvällen då jag åkte in med ambulans, totalt ovetandes om att min dotter skulle se dagens ljus två dagar senare,  så känner jag mig ganska vanlig.. 

Men jag tänker mycket på framtiden. Det bor mycket oro i min lilla skalle och jag läser mycket om prematurer. Jag vet att man inte ska jämföra sitt barn med andra eftersom alla barn har olika förutsättningar och ingen är den andra lik. Men ända sen Denise föddes så har jag jämfört. Jag har satt ut olika datum på hur länge hon ska överleva. Visste jag en bebis som levde i tio veckor så var det ett mål att passera. Sen hörde jag om en bebis som levde i sex månader och då kunde jag inte glädjas förrän hon passerat den åldern. Nu tror jag inte längre att hon ska försvinna från oss, nu är det andra rädslor. Jag kan inte riktigt ta in det som doktorn säger: Det är inget fel på henne!  Jag går omkring och tror att det ska dyka upp nånting. Alltid redo för kris! Så är det att vara prematurmamma kanske? Sen att jag är lite extra rädd för förkylningar och att jag har handsprit med mig vart jag än går.. det är saker som jag inte ens räknar med.. Och att vi fortfarande har receptbelagd mat, får speciellt vaccin och har saturationsmätare på natten.. Det är kanske inte heller saker som räknas till det normala. Men vi känner oss normala   

Nu när jag ska börja ta ut föräldrapenningen, efter den här LÅNGA perioden med Tillfällig föräldrapenning,  så funderar jag på om dom här sakerna gör att jag kanske har rätt att söka vårdbidrag? Svårt att veta. Kanske någon av er har erfarenhet av det?? Svårt att säga hur mycket tid och jobb man lägger ner på barnet som inte tillhör det normala, när man inte har något att jämföra med...


Nu är det dax för blöjbyte här känner jag.. Väcka Olivia kanske, med lite mumslukt     Idag ska jag till frissan!!! Tyvärr har barnvakten blivit sjuk (SOM VANLIGT MAMMA hihi) så Denise får följa med. Men hon är ju så snäll och jag ska bara klippa mig litegrannn, så det går nog snabbt!


Ha en bra dag!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards