★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Undersökning

Av Lisa - 14 augusti 2012 08:32

Nu vill jag göra en liten koll här!
Vilka är ni som läser min blogg och hur hittade ni hit? Jag föreställer mig att större delen av läsarna är mammor som hittade hit under vår tid på Neo.. Kanske via FL eller artiklarna i tidningarna? Men egentligen vet jag inte, men nyfiken är jag såklart!
Tell me! Är du en mamma? Prematurmamma? Bekant? Facebookvän, Eller annat..

 
 
Ingen bild

Suss

14 augusti 2012 08:41

Denises sjukhus polare Nellie följer er ; )
Ja eller det är mest mamman som kikar in.
Kram från oss

 
Ingen bild

N

14 augusti 2012 08:43

Jag är prematurmamma, hittade hit via en tråd du skrev på familjeliv. Min flicka föddes i v.24+1 för sex år sedan och börjar skolan om en vecka, tiden går fort och minnet är kort så det är som en återblick att få följa er :)

 
Ingen bild

Jessica Marklund

14 augusti 2012 08:59

Jag började läsa din blogg efter att jag läst om dig och Denise i Västerbottens Kuriren för x antal månader sen. Jag är mamma och har två barn, 5 år och snart 3 år. Vi bor utanför Umeå. Följer dig även på Instagram. 😃

 
Ingen bild

lino

14 augusti 2012 09:00

Hej! Kompis med Karin Larsson, mamma till Jamie. Hittade dig via hennes blogg. Inte mamma än- men önskar att bli! :-)

 
Ingen bild

Emelie

14 augusti 2012 09:02

Hittade din blogg genom en vän som hade länkat på FB. Sen är vi ju vänner på FB nu. Mamma till lilla W som är en månad äldre än din tös :)
Din blogg har verkligen visat världen vilken kämpe glöd man har för sina barn. dina dagar och din ord om din oro och månde känner man igen.då man har haft trama i förlossningen och så.

 
Malin b

Malin b

14 augusti 2012 09:08

Extremprematur mamma, Tror det var via FB gruppen jag hittade dig :)

http://Familjeniinsjon

 
Ingen bild

Lotta

14 augusti 2012 09:08

Jag är en "prematur"mamma från ön mellan Sverige och Finland. ;) Tror det var min syster som en gång hittat din sida och så blev det att jag följt med er.. Bra då jag själv fick en liten liten 1,5kg tjej sen.

 
Johanna

Johanna

14 augusti 2012 09:35

Hej! Hittade din blogg via en annan blogg som
Länkat. Är Själv mamma till en grabb på 15 månader!

http://Jolieee.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

14 augusti 2012 09:49

Hittade din blogg via en annan mammablogg som länkat! Jag är mamma till min son Vincent på snart 6 månader :-). Älskar att läsa din blogg och din lilla tjej är så fin!

 
Ingen bild

Maria T

14 augusti 2012 09:58

Hörde rätt tidigt om din blogg- endast positiva ordalag! Men det var nog efter VK artikeln jag börja hänga med i den lite mer. Vet inte riktigt vad jag ska skriva för att behålla sekretessen.... ;-)

Lisa

14 augusti 2012 11:46

hihi.. I know who you are!!! :)

 
Ingen bild

Elin

14 augusti 2012 10:03

Mamma till en pojke på 4 månader. Hittade hit genom google. Kom inte ens ihåg vad jag sökte på :)

 
Ingen bild

Jenn1ee

14 augusti 2012 10:03

Hittade din blogg från en vän på Facebook som länkat. Är själv mamma till en 9 månaders bebis. Har följt din blogg varje dag sen dess. Följer dig även på instagram. Ni är så starka och jag önskar er all lycka!

 
Ingen bild

Cornelia

14 augusti 2012 10:23

Letade bloggar om graviditet/barn då jag själv var gravid, hittade då din och har fortsatt följa den sen dess. :) Har nu en liten tjej på 5 månader.

 
Ingen bild

Pernilla

14 augusti 2012 10:34

Jag hittade dig på tur. Gillar att läsa mammabloggar (bloggar själv). Jag började läsa din blogg för några månader sedan och är sedan dess fast :-)
Jag har själv en dotter som heter Ella på 14 månader, dock ej prematur.
Tack för en trevlig blogg!

 
Ingen bild

Erika

14 augusti 2012 10:41

Jag är bekant, fb vän och mamma :-) tror att det va nån kompis som tipsade om din blogg..

 
Ingen bild

Marica

14 augusti 2012 10:47

Jag följer din blogg :) ingen prematurmamma men mamma till 2 pojkar :)
Följde din blogg långt innan Denise kom ...
Samma stad, samma bekanta osv .., :) kram

 
Sofie

Sofie

14 augusti 2012 11:07

Hej!
Jag är en tjej på "ynka" snart 15 år, jag älskar barn och följer en del mammabloggar, petratvillingmamma tror jag det var som tipsade om din blogg, så kollade igenom bloggen, och fastnade! :)
Du har en underbar tjej som är sååå vacker, och jag

http://naes.devote.se

 
Sofie!

Sofie!

14 augusti 2012 11:08

Skippa detdär "och "jag" o lägg dit: tack för en underbar blogg istället! Hehe ;)
Ha en bra dag!

http://naes.devote.se

 
Ingen bild

Kicki

14 augusti 2012 11:09

Är själv en prematurmamma åt en flicka som föddes i vecka 25+4. Idag är 3,5 år och full fart på.

 
Mia

Mia

14 augusti 2012 11:28

Är mamma till tre barn varav första barnet föddes förtidigt (v34) och låg på Neo, hittade dig i ett forum på FL eftersom det ligger mig nära i hjärtat med förtidigt födda barn. Andra barnet också förtidigt men slapp Neo. Läser din blogg och gläds att allt gått bra med er.

http://www.olhed.wordpress.com

 
Ingen bild

Ā

14 augusti 2012 11:34

Hittade din blogg via VK. Jag är ingen mamma än.. Fastnade i din blogg för din dotters kämpaglöd! Fantastiskt!

 
Freddys mamma

Freddys mamma

14 augusti 2012 11:37

Hittade hit då jag låg på östra i Göteborg och riskerade att föda prematurt, sökte information om extremt förtidigt födda och kom till din blogg och har följt dig sen dess!

http://fredsfurste.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carin

14 augusti 2012 11:38

Jag började följa din blogg pga din SLE, har samma:-/ Men är även prematurmamma pga sle:n....men det är 24 år sen, gifte faktiskt bort min älskade dotter i helgen<3

Lisa

14 augusti 2012 11:43

oj, vad hände?? Vad gjorde SLEn med din kropp?

 
Ida S

Ida S

14 augusti 2012 11:45

Jag läste om er i Öa och har följt din blogg sedan dess. Vi bodde också på barn 4 med vår tjej i 2,5 vecka sommaren 2011 innan vi åkte vidare till Göteborg för hjärtoperation, då hon föddes med allvarligt hjärtfel.

http://idamarianne.blogspot.com

 
Ingen bild

carin

14 augusti 2012 11:54

Nja blev ju som en otroligt svår havandeskapsförgiftning, hade då inte diagnosen...så det blev akut ambulans i v.28...lyckades stoppa det till v.31 då kom min älskade Jessica 1660g så stor jämfört med lilla Denise:-) Efteråt klappade njurar mm ihop. Låg inne ca två månader som tur var behöll dom även Jessica på neo tills jag var redo att åka hem:-) Gråtit när jag läst din blogg otaliga gånger man kastas liksom tillbaka....

Lisa

14 augusti 2012 12:04

Ja, det förstår jag. Vi har ju gått igenom nästan samma sak då. Jag fick ju också en väldigt svår havandeskapsförgiftning. Undrar egentligen vad det beror på? Men i mitt fall så tror dom att det berodde på att jag fick proppar i moderkakan, man kan tydligen få havandeskapsförgiftning av det..

 
Ingen bild

Alexandra & Adrian.

14 augusti 2012 12:24

Hittade hit när jag själv låg på neo men min och min sambos son, (v31) som är född den 9 november 2011. Så jag har följt er otroliga resa sedan dess även på instragram nu! Ha en toppen dag! Kramar från oss!

 
daniela

daniela

14 augusti 2012 12:39

jag har följt dig sen i våras, blev nyfiken på din blogg då jag tror en av mammorna från en av säsongerna i familjen annurlunda länkat att hon läser din, och har själv fastnat för den =)
och ni låg på neo då jag kom in =)

kan tala om att de stämmer, är en mamma (nyligen startat ny blogg)

http://www.frudaniela.blogg.se

 
Ingen bild

Martina

14 augusti 2012 12:44

Hej, har följt din blogg sedan precis efter Denise kom ut. Hittade en tråd under grav kompl på FL. Hängde själv en del under grav kompl eftersom jag under 2 graviditeter har blivit sängliggande pga hotande för tidig födsel. Jag har dock varit så lyckligt lottad att jag fick hålla bägge två i magen nästan till bf, så har alltså inte fått för tidigt, bara varit nära. Du har en jättebra blogg och jag har därför fortsatt att läsa dagligen. Det är otroligt att läsa hur Denise kan utvecklas så fint som hon gör med den tuffa start ni haft

 
Ingen bild

Jessica

14 augusti 2012 12:49

Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit :)
Är oxå prematurmamma till en kille född 30 november förra året i vecka 29+0

 
Linn

Linn

14 augusti 2012 12:50

Jag är faktiskt en tjej som är 12 år och följer din blogg! :) Jag tycker Denise är så sööööt! Och så är det roligt att följa er och se hur Denise växer!
Kram till er. :)

http://fotonbylinn.blogg.se

Lisa

14 augusti 2012 13:45

Kram till dig också

 
Annica

Annica

14 augusti 2012 12:56

Jag behöver väl inte presentera mej nå närmare antar jag..... ;)

http://www.pariz42.blogspot.com

Lisa

14 augusti 2012 13:44

Nääää haha

 
Ingen bild

AT

14 augusti 2012 13:05

Hittade din blogg via tips från en kompis & sedan va jag fast :).
Beundrar verkligen er kämparglöd,hela familjen.
Ha det bäst. Kram!!

 
Ingen bild

E

14 augusti 2012 13:09

Jag hittade hit via en blogg som hade länkat till din. Den bloggen hade jag halkat in på av en slump, och ingen jag följer (jag läser förresten bara din och två till). Tror det var i januari som jag hittade till dig, och sen var jag fast. Jag tycker att du skriver så ärligt och öppet, om hur det känns och så. Och vad fantastiska. ni är alla tre, som tagit er igenom det här så fint.

Jag är mamma till en liten 13 månader gammal dotter. Hon är inte prematur, men trots att allt gick bra tyckte jag det var jättejobbigt känslomässigt i början, så jag uppskattar verkligen när andra skriver om sina jobbiga tankar och känslor och inte bara det som är ulligt, gulligt och rosenrött. Man känner sig mindre ensam och förstår att man får känna precis det man känner.

Denise är jättefin! Kämpa vidare!

/E

 
Ingen bild

karin

14 augusti 2012 13:14

är mamma till maggie, snart 7 månader och prematur (född v. 28+0). hittade hit via bloggen om jamie.

 
Beatrice

Beatrice

14 augusti 2012 13:22

Hoppsansa !
Hur hittade jag dig ?? kommer inte exakt ihåg ,men har ju följt er ett bra tag.
Är själv mamma till Felix -98 akut snitt & Nellie -00 planerat snitt
Även bonus mamma till -92 & bonus farmor Tulia - 11.
Kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Michael

14 augusti 2012 13:25

Jag är kompis med din syster Emma :) Jag jobbade med Tobbe på Elgiganten i Södertälje och lärde då känna Emma. Hon har länkat på FB för länge sen så jag harföljt din blogg långt innan lilla Denise kom :) Du har en härlig blogg som skildrar vardagen med tankar och allt som hör till och det gillar jag.
Hoppas ni får en bra dag.

 
Ingen bild

Anki

14 augusti 2012 13:38

Bekanta via Nicklas... =D

 
Nathalie

Nathalie

14 augusti 2012 13:44

Minns inte hur jag hittade hit men troligen via familjeliv eller någon blogg.
Jag är en 3barnsmamma boende i gibraltar som roar mig med bloggar under ledig tid :) tack för en bra blogg!

http://nlie-nlie.blogspot.com

 
Ingen bild

Josefine- mamma till prematurkille

14 augusti 2012 14:08

Har själv en prematur. Hade vart hemma ett tag när jag googla runt på prematurbloggar o hitta din:)

 
Frida

Frida

14 augusti 2012 14:16

Hej!
Jag är mamma till mina två döttrar f -09 och -12. Jag hittade hit via min väninnas blogg. Hon rekommenderade den.
Bor utanför Umeå :)

http://fairfriday.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

14 augusti 2012 14:19

jag läser också :)

http://annacharlottesvensson.blogg.se

 
Cecilia

Cecilia

14 augusti 2012 14:57

Hittade dug genom en en länk från fb. Har följt er sen dess. Har en son på 1 år 3 månader. Låg på Neo första veckan. Han var liten och hade en förträngning i kroppspulsådern, är nu frisk förklarad. Kramar till er

http://Www.lucasochcasper.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

14 augusti 2012 15:14

Är mamma till en kille på 5 månader, gissar att vi hade ganska liknande bf. Hittade till din blogg efter att jag läst i vk om dig och Denise :)

http://jessicaelisa.blogg.se

 
Ingen bild

Anna B.

14 augusti 2012 15:23

Hitta hit via en annan Blogg! Bloggaren där följer din blogg, och hade länkat:-))
Följt dig här i ca 7 mån., och kommer fortsätta läsa så länge du skriver:-))))

 
Ingen bild

Malin

14 augusti 2012 15:28

Vi är uppväxta på samma ort och jag följde din blogg sporadiskt innan Denize föddes, men varje dag sen hon såg dagens ljus :-)

 
Ingen bild

Ninni

14 augusti 2012 15:39

köpt hund av din mamma och har följt er sen Nisen kom ut!
Otrolig resa, stark och bra blogg! Tack

 
Ingen bild

Johanna Håkansson

14 augusti 2012 15:46

Hej! Mamma är jag, till två tweens, 12 och 14 år. Hittade dig via en kompis kompis på fb (Mia S och Marlene N). Bor granne med Fredriks pappa i Bispgården. Läser varje dag och är så glad för er skull att allt gått så bra!

 
Ingen bild

Sara

14 augusti 2012 15:49

Har följt din blogg så länge jag kan minnas... :)
Är väl en bekant.. Vi umgicks för måååånga år sedan under mindre bra period i våra liv..
Men det som inte dödar härdar och gör oss en livserfarenhet rikare :)
Kram

 
Ingen bild

Vanja

14 augusti 2012 15:56

Hittade hit efter att jag läst en liten artikel i expressen tror jag att det var. Sen fastnade jag.

 
Ann-Mari

Ann-Mari

14 augusti 2012 15:58

Hej,jag är en 65 årig fyrabarnsmamma med 13 barnbarn från 3-22 år.Jag har ansvarat för ett fritids i 21 år,men går nu om 1 vecka i pension.Så barn har alltid kretsat omkring mig.
Jag tror jag hittade din blogg genom en annan blogg.
Jag tycker det är helt underbart att följa er på din blogg.
Jag hoppas att du fortsätter att skriva så vi får följa lilla /stora Nisen många år till!
Kram på er.

http://1947

 
Ingen bild

Angelica

14 augusti 2012 16:14

Hej!
Jag är en prematurmamma, födde min son i v.28+0 för snart 8 månader sedan. En tid efter att vi kommit hem från Neo hittade jag din blogg när jag sökte på prematur. Jätte kul att följa Denise! Hon är så söt :)

 
Ingen bild

Ida

14 augusti 2012 16:23

Hittade din blogg på en annan blogg. Är en 23 årig mamma från Halland, fick en flicka i februari :)

 
Ingen bild

Angelica

14 augusti 2012 16:28

Hittade dig genom en annan blogg som heter elingabriella. Är mamma till 3 barn inte prematur födda dock, jobbar på bb/ förl och gillar att läsa om grav och barn.

 
Ingen bild

Mickis

14 augusti 2012 16:43

Hej!
Jag är sjuksköterska på en neoavdelning i mellersta Sverige. Tycker det är lärorikt och intressant att läsa hur du som prematurmamma ser saker och ting från "andra sidan". Jag hittade din blogg då jag googlade på prematurbloggar. :)

 
Ingen bild

Rebecca

14 augusti 2012 16:51

Fick reda på från min man, han har din mamma som vän på fb så jag har följt din blogg från första början.

 
Ingen bild

Mia

14 augusti 2012 17:05

Jobbar på samma arbetsplats som din mamma. Hörde talas om att du åkt upp till Umeå och att du och den lilla tösen kämpade på för fullt! Tror vi var många som bara visste vem du var, men ändå blev så otroligt tagna av ert mirakel! :) Så blev det att man läste de blogginlägg som Susanne länkade till på fb... Man kunde inte låta bli att förundras över din lilla kämpe! <3 Nu kikar jag in ibland och blir så otroligt glad över hur bra allt är! Vilken resa ni tre har gjort! Stor kram till er lilla familj!

 
Ingen bild

Sofia

14 augusti 2012 17:22

Sofia har en dotter på 16 månader och ja kommer inte ihåg tror jag skrev typ in på google född i vecka o så kom din blogg upp :) tycker det är superkul o läsa om denise o dina framsteg

Puss på er

 
Ingen bild

Sandra

14 augusti 2012 17:33

Jag jobbar extra på en neonatalavdelning i en annan dela av landet och hittade din blogg när jag sökte på prematur på google. Började läsa för att få en inblick i hur det är att vara förälder åt ett extremprematurt barn och har sedan dess fortsatt titta in nästan dagligen för att följa Denise utveckling

 
Ingen bild

Åsa

14 augusti 2012 18:11

Jag är en tvåbarns mor som tipsades om din blogg av en vän och har följt er sen neotiden, nu kan man ju inte sluta följa er för att se den duktiga tjejens framsteg.

 
Ingen bild

Cicki

14 augusti 2012 18:30

var nog expressen som hade en artikel,det var ju ett mirakel!!! Kommerfrån Bispgården,känner Fredriks pappa o GunBritt o min son är klasskompis med Patrik !Läser faktiskt varje dag!!Fortsätt kämpa Ni är otroliga! Kram till Denise!!

 
Ingen bild

Emelie

14 augusti 2012 19:24

Minns inte hur jag hittade hit, men är mamma till 2 pojkar, 5år o 6månader! fortsätt kämpa vilket litet mirakel ni har. så fin!

 
Jenny

Jenny

14 augusti 2012 20:00

Är en fyra barnsmamma, med yngsta dottern född i februari -12. Läser din blogg dagligen och tycker den är underbar!! Hittade bloggen via bloglovin. :-)

http://blogg.alltforforaldrar.se/jeroc

 
S.

S.

14 augusti 2012 20:06

Sanna heter jag, mamma åt en kille på snart 4år. Kommer inte ihåg hur jag kom in på din blogg. Men fastnade direkt för den och er! :)

http://Www.imyourheartache.blogg.se

 
Ingen bild

Emilia

14 augusti 2012 20:22

Det var någon som hade länkat din blogg på FB och efter de läser jag din blogg varje dag. Denise är så söt!!! Har själv en flicka som blir 9 månader imorn :-)

 
Ingen bild

Linn

14 augusti 2012 20:57

Hej, första gången jag läste var det via en länk i en blogg, sen tror jag det var via Google och det var efter hennes stomi op och tyckte det var intressant att du oxå förde vidare. Verkar inte vara så vanligt och kände mig lite ensam i de så efter de blev jag fast och det är jättekul att se hur stor hon blir och hur otroligt bra det går för henne!
Jag har för övrigt 2 barn och är gravid.

 
Ingen bild

maria kjellberg

14 augusti 2012 21:09

hej följer din blogg är själv mamma till en pojke född i vecka 29. Han är snart nio.

 
Ingen bild

Cecilia

14 augusti 2012 21:10

Hittade din blogg precis när Denise föddes, var då själv gravid och fick en tjej i slutet av april. Häftigt att följa er tjej som är så fantastiskt duktig!!

 
Ingen bild

Jane

14 augusti 2012 21:26

Satt med Madde på en hockeyträning den dag du hade skrivit på fb att Denise hade kommit.Hon visade bilden och sen dess har jag följt bloggen varje dag :-) Är själv mamma till två "stora" barn,pojke 10år och flicka 8år.

 
Ingen bild

Linda, med den vinkande dottern

14 augusti 2012 21:40

Jag var med i samma mamma grupp på Fb som en av dina vänner(elise), hon länkade till din blogg, sen var jag fast! Jag är mamma till en liten tjej på 15 månader :) Lillan låg inne 10 dagar på neo efter div komplikationer vid födseln och pga en syrebrist i hjärnan. Idag är hon en pigg liten tjej och än så länge syns inga som helst men efter komplikationerna eller syrebristen :)

 
Åsa

Åsa

14 augusti 2012 21:40

SLE-Åsa här! har väl följt din blogg i 2-3år. Börja väl följa din blogg för att kunna känna att man inte är en död människa bara för att man har SLE. Du var sjukare än mig men kunde leva ett liv i alla fall. det var något jag behövde då. Sen vart du gravid och det var skönt att få följa det då jag försökte få barn. Nu gick inte våra graviditeter lika dant. Men det har vart ”kul” att få följa Denise väg. Kan inte fatta att den lilla tösen har blivit hela 9månader nu.

http://mrs-voorhees.blogspot.se

 
Angelika

Angelika

14 augusti 2012 21:47

Hur jag hittade åt din blogg kommer jag faktiskt inte ihåg, men som många andra så fastnade jag för den :) Jag är sambo till Johan Hagberg å tillsammans ha vi Vincent på 2 år å en till på väg som är tänkt ska kika ut i början av Oktober :)

http://www.lappstinta.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

J.

14 augusti 2012 21:52

Jobbar som sjuksköterska på neo. Det är kul att följa denise utveckling och se vad som händer med barnen när dom är utskrivna. Att få en inblick i allt från en förälders perspektiv är också nyttigt och lärorikt för oss som jobbar med barn och familjer.

Lisa

14 augusti 2012 22:13

Ja det kan nog vara bra :)

 
Malin

Malin

14 augusti 2012 22:03

Hej, jag är mamma till två goingar varav min lilla är född i vecka 32, våra döttrar är födda med en veckas mellanrum och jag kna inte fatta att det snart gått 9 månader sedan! hittade dig när jag låg inne på neo och googlade runt på prematur och sedan dess är jag fast! Du beskriver allt så bra, mammalivet, prematurmammalivet och livet som det är. Denise är en helt fantastisk liten kämpe och du med, vilket team ni är, här är jag fast! :)

http://mother-sinner-saint.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

14 augusti 2012 22:03

Jag började följa dig när jag läste på familjeliv i prematur tråden. Är ingen prematur mamma själv men tycker d e otroligt intressant och läsa hur det går till när dem lyckas rädda så små liv, det e verkligen ett mirakel, läser varje dag.
Har 2 barn, en 1 åring och en 7 åring.

 
Ingen bild

Kristina

14 augusti 2012 22:09

Hittade hit via artiklarna i vk och blev sedan i april en prematurmamma själv. "Lillkillen" föddes i v 34 och vägde hela 2,5 kg så han var ju inte så liten. I det läget kändes det ganska tryggt att ha läst om er (cpap? Jodå det vet jag vad det är...). Spannade in dig i smyg när ni åkte upp till Umeå igen där i april, då bodde vi i ett föräldrarum i den andra korridoren och var på väg hem :-)

Lisa

14 augusti 2012 22:12

Jasså? Ja världen är liten :)

 
Ingen bild

Sara Magnsson

14 augusti 2012 22:22

Hej! Också jag följer er. Vi jobbade ihop en sommar på sjukhuset i Solle om du minns? Hittade din blogg då Linn B länkade till den en gång. Var själv gravid när jag började läsa och upplevde många gemensamma tankar även fast jag hade en helt "normal" graviditet med en jättebebis som kom ut 2 veckor för sent och vägde 5,5 kilo.
Tittar in varje dag för att se att allt är bra med er! Kram!

Lisa

15 augusti 2012 08:08

Oj, det hade jag glömt. Att vi hade jobbat ihop alltså! Men jag vet ju ve, du är!! Grattis till bebben. Helt sjukt då att din vägde mer vid födseln än vad Denise gör NU :) TÄnk så olika det kan vara

 
Lorelai- Mamma till Nathalie och Elias

Lorelai- Mamma till Nathalie och Elias

14 augusti 2012 22:22

Hej!
Hittade din blogg genom FL och har följt dig enda sen början :)
Är själv mamma till två barn på 2 och 1 år.
ha det så bra!

http://www.frubrunett.se

 
Natasha

Natasha

14 augusti 2012 22:27

Jag läser din blogg för du e så snygg å har så söt onge=)

http://kanjagkandu.shapemeup.se

 
Ingen bild

Sara Magnusson

14 augusti 2012 22:29

Haha, Linn H mena jag ju... Glömt att hon inte heter Linn B längre. Aja, du vet ju säkert vet ja menar iallafall :)

 
Susanne

Susanne

14 augusti 2012 22:33

Jag satt och googlade "blogg+prematur" en sen kväll i april i ett försök att hitta någon mer som var i min situation och då hittade jag dig! Denise är lite yngre än Vilhelm men det är så roligt att titta på alla fina bilder, hon är ju så söt!

http://susannepanyaaventyr.blogspot.se

 
Ingen bild

maria

14 augusti 2012 22:34

Började läsa om er efter artikeln i tidningen Ångermanland,Jag kommer ursprungligen från Bispgården så jag vet vem din man är,jag känner hans farbror Crister!!Jag bor i Sollefteå och brukar se dej med lilla Nisen Ha det bäst Hälsn.Maria

 
Christina

Christina

15 augusti 2012 03:16

Hittade hit genom Norrlandsbloggar.wordpress.com
Sprillans ny mamma, oxå från Norrland.

http://httpChristinaHttp://minbebis.com/blogg/bebilainen

 
Ingen bild

Åsa

15 augusti 2012 04:08

Också prematurmamma, har en dotter på 4 mån (okorr) född i 28+0. Hittade din blogg när jag googlade på nåt om prematurer och då fastnade jag:)

 
Agneta

Agneta

15 augusti 2012 05:59

Hittade hit när du nämndes i en annan blogg för kanske mer än ett halvår sedan! Jag har blivit kvar, gillar ditt sätt att blogga och det är så roligt att följa Nisens utveckling. För snart 17 år sedan låg jag på barn 4 med min lilla tös efter ett katastrofsnitt. Men hon är född i v. 36+3 och det räknas ju knappast som prematur med dina mått ;-)Men det är bloggen som helhet som får mig att stanna, inte just prematur-ämnet. Du bjuder på dig själv, skriver varierat och uppdaterar ofta.

http://bergerflickor.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa - mamma till Elvin

15 augusti 2012 07:49

Prematurmamma till kille född v 26+5 i april 2011 pga akut havandeskapsförgiftning med leverpåverkan - inlagd 26+0. Hittade din blogg när jag googlade hsf. Killen är idag en pigg 1,5 åring med fullt ös. Han går inte ännu. Vi har lite svårt att få honom att gå upp i vikt tillräckligt, men i övrigt är allt bra.

 
Malin

Malin

15 augusti 2012 07:56

Hittade hit efter att min syster berättat om din sida och eran kamp och är så glad för eran skull att allt gott bra och Denise är så söt.. Roligt att följa er..

http://sockersnuttan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina

15 augusti 2012 08:03

Hittade din blogg i vintras när jag var hemma och var gravid med min 2a. Var sjukskriven och mådde skit och läste alla mammabloggar jag kunde komma över och fastnade här hos dig! :)

 
Emilie

Emilie

15 augusti 2012 09:21

Är mamma till 2 döttrar. En är 1,9 år å ville komma ut i vecka 36 å den andra som är 3,5 mån ville ut i vecka 37. Det var en kompis som tipsade mej om din blogg och har följt dej sen dess :) vilket otroligt jobb ni gör. Så otrolig kämpar glöd. Följer även på instagram :)

http://Emilieoberg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica N

15 augusti 2012 09:50

Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade dig, men det var kanske via någons blogg som länkat till din. Är från Sollefteå, vi har väl aldrig umgåtts men vi känner samma folk.
Så roligt att se Denise utvecklas och kikar in då och då för att se hur det går för er!

 
Matilda

Matilda

15 augusti 2012 10:39

Jag läste din blogg redan innan. Men när Emma.B sa att du skulle ha barn följde jag den än mer, för jag var också gravid då. Nu skiljer det ju huxflux bara typ 2veckor mellan våra småttingar. Ni gör Detta med glans och de är roligt att följa med på resan!

http://Miniime.bloggplatsen.se

 
ronja

ronja

15 augusti 2012 12:28

Jag är en 19årig tjej, ingen mamma.. Minns inte hur jag hittade hit. Men var bara tvungen att följa dig och se hur det skulle gå för Denise. Och det verkar ju som att det går otroligt bra trotts allt!

http://tjurens.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa

15 augusti 2012 13:38

Jag är mamma till en liten tjej som föddes i februari v. 25+1, tillväxthämmad efter svår havandeskapsförgiftning och Hellp kom hon till världen endast 525 g tung. Jag hittade din blogg någonstans under resan och följde länge för att se lite vad vi kan ha framför oss och framförallt för att följa hur det kan se ut när syrgasen försvinner. Våra tjejer började andas helt utan stöd med några veckors mellanrum så även jag njuter av en sladdlös bebis men gnagande oro som är svår att släppa ibland. Är alltid intresserad av Denise utveckling och hur och vad Denise äter. Man vill ju att de växer de små. Vi kör endast som går ned om än i små mängder som hittills givit en godkänd viktuppgång.

 
Felizia

Felizia

15 augusti 2012 13:52

Vet vem du är sedan tidigare eftersom jag bor i Solle :) Hittade hit via ett tips från en kompis. Tror det var precis efter att eran tösabit kommit till världen. Var själv gravid då så jag fastnade och fortsatte följa er. Himla kul att se att det går bra för er :)

http://feliziaaslund.bloggagratis.se

 
Cissi D.S.

Cissi D.S.

15 augusti 2012 15:27

En annan prematurmamma som jag känner tipsade om din blogg. Har ju själv en tjej på 8 år som föddes i vecka 37 (men fick ligga på neo i 14 dagar då hon var lite klen) och så Vilja född i vecka 25+5 som nu är 3 år. Känner igen mig i dina bekymmer och även jag blev sjuk efter förlossningen och låg inne men det var pga nån elak bakterie med kombinationen mitt dåliga hjärta.

http://cissidilnotsmith.blogspot.se

 
Ingen bild

Evelina

15 augusti 2012 16:30

Kommer inte ihåg hur jag hittade hit men eftersom jag själv är prematurmamma så har jag följt er sedan jag hittade sidan :)
Kram

 
Ingen bild

Josefine

15 augusti 2012 17:34

Jag är Josefine, din mammas fd hund Doris "nya" matte. :) Kommer från Sollefteå och bor utanför Umeå. Är gravid i v. 38 nu så jag har varit några vändor till förlossningen och specialistmödravården på NUS, tänker alltid på er när jag går förbi "Barn 4". Kom in på bloggen genom länk på fb och har läst den så länge Denise funnits, det är verkligen ingen blogg som man lägger ifrån sig när man hittat den! Superroligt att följa alla framsteg. :)

 
Malin

Malin

15 augusti 2012 17:36

Jag hänger också med! :) Har inte varit på Neo, men har en liten Neo som är cirkus en månad yngre än söta Denise. Va någon som berättade om er o då ville jag såklart följa med. Vi gick i samma klass en sväng på gymnasiet, första året. Det är så otroligt roligt att allt gått så bra! Hejja er :)

http://malinstenbergs.blogg.se

 
Rebecca

Rebecca

15 augusti 2012 18:05

Jag googlade havandeskapsförgiftning och hamnade här. Insåg när jag började läsa att vi låg inne samtidigt på NUS och att din mamma och min man brukade hänga i köket tillsammans ;) Har sedan följt er med stor glädje och jag är så glad att det går så bra för er!

http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se

 
Ingen bild

alexandra

15 augusti 2012 18:17

är prematur mamma till en dotter som kom 2månader för tidigt på nus. nu är hon snart 4 år. och man märker inte ett skvatt att hon är det

 
Ingen bild

Anna

15 augusti 2012 18:42

Neonatalsköterska från Norrköping, som följt er resa.
Hittade hitta via någon som länkade :)

 
Kominken

Kominken

15 augusti 2012 22:01

Jag hittade till din blogg under min tredje graviditet. Första sonen akutsnittades i v. 28+4 (1242g) pga hellp. Andra graviditeten var normal och son nummer två föddes när han var fullgången. I tredje graviditeten fick jag "vanlig" havandeskapsförgiftning som resulterade i att son nummer tre fick akutsnittas i v. 28+5 (883g) pga 3b flöde.

Är djupt imponerad av Denise och dig!

http://kominken.wordpress.com

 
Ingen bild

Emma S

15 augusti 2012 22:05

Jag är inte mamma än men har många barn i min närhet, inga premumaturer dock.
Minns faktiskt inte exakt hur jag började följa dig, har nått vagt minne av att någon tipsat på sin blogg och då jag utbildar mig inom vården började jag följa er när ni låg på barn 4 i min hemstad. Numer följer jag för att du skriver så ärligt och man blir så himla imponerad av Denise utveckling. Har dig på bloglovin så missar inte en uppdatering :-)

 
Ingen bild

Anno

15 augusti 2012 22:34

Hittade hit via en kompis som är prematurmamma! Är själv mamma sen augusti -11 och tycker du och din familj är beundransvärda!

 
Ingen bild

josefin

16 augusti 2012 00:17

12/)-11 blev jag linlaggd på bb i v 23 då det såg ut som att lillan var på väg ut 1,5 cm livmodertapp å hinnor höll henne på plats i otroliga 3 mån tackvare strängt sängläge.
googlade då på erfarenheter om extremprematurbarn och fann dig :) har tidigare erfarenhet av prematurbarn då min son är född i v 30, men min lilla docka Nilia kom i v 35.
Sikken resa ni gjort.. å så bra det blev :) Tack för att du delar med dig!

 
Monica

Monica

16 augusti 2012 08:22

Minns inte hur jag hittade hit. R mamma och Barnsjuksköterska och jobbar på neo i Skövde.

http://Www.mothertoone.blogg.se

 
Ingen bild

Jessica

16 augusti 2012 11:28

Kommer inte ihåg när (har följt er nästan hela tiden ni låg på neo) och varför jag hittade hit men jag är prematurmamma

 
Ingen bild

Linda

16 augusti 2012 11:34

Sökte på prematur bloggar och hittade din i våras! Är själv mamma till Laura som föddes oktober 2011 i v 25+6. Har betytt mycke att läsa om människor som varit med om ungefär samma resa!
Det är så mycket man går igenom...!
Kram till er

 
Ingen bild

Emma

16 augusti 2012 11:53

Kommer faktiskt inte ihåg hur jag kom in på din blogg. Men jag gillar att läsa "mamma bloggar"! Så kul att läsa om alla framsteg som ni gör!

 
Ingen bild

Jennie W

16 augusti 2012 16:47

Tror jag hittade dig via FB-gruppen "för tidigt födda" som vi båda är med i :) Har en dotter som är född i v 33, 2010. Väntar nu andra barnet o är i v 35 så nu känns det lugnt ;) Hade vi inte varit med där båda två så hade jag säkert hittat hit ändå eftersom jag läser några prematurbloggar.

 
Ingen bild

Emma

16 augusti 2012 20:19

Jag är bekant med din syster. Har själv en pojke på 6 Månader. Kommer ihåg när Emma skrev på FB att hon skulle bli moster. Och helt plötsligt fick du före mej. Min son är överburen född i 42+2. Kul att se att våra bebisar blir mer och mer "lika" i sina liv ju större de blir. Du har en så söt flicka :-)

 
Ina

Ina

16 augusti 2012 22:29

Jag hittade hit genom en tråd på fl, minns inte riktigt vad den helt handlade om. Jag själv blev inlagd med pprom eller för tidig vattenavgång i v 22+2, men min lille plutt lyckades stanna inne i magen till v 33+6. Tycker det är så himla intressant att läsa om Denise och hennes framgångar =) mvh Ina

http://inaminapina.blogspot.com

 
Louise - Tvillingmamma

Louise - Tvillingmamma

16 augusti 2012 22:31

Jag läser din blogg, kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade den men våra barn är nästan jämngamla! Mina twins är födda 14 dagar efter din lilla tös :)
Gillar att läsa andra mammabloggar!

http://Louiserautio.webblogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

17 augusti 2012 00:14

Jag är en 20-åring som började följa dig efter en artikel i Vk tror jag att det var. Blev så tagen av hela historien, och följer dig nu dagligen. Älskar ditt sätt att skriva, att det är så ärligt och inga krusiduller för att mörka jobbiga stunder.
Har inga barn själv, men jobbar på förskola. Önskar er tre all lycka och jag hoppas vi får fortsätta följa er långt fram i tiden! Kram

 
Nicol - 21 år och mamma till Thilian som är 4 år !

Nicol - 21 år och mamma till Thilian som är 4 år !

17 augusti 2012 12:20

jag var/är en prematur mamma födde i vecka 31+4 när jag var 16 år..
jag hittade hit genom en grupp på fb :)

http://www.niicol3e.blogg.se/tillfallig

 
Ingen bild

Johanna

19 augusti 2012 18:06

Har själv 2 barn och den tredje på väg. Fick din blogg adress av en kompis som läst och jag när jag själv läste så fastnade jag fort för att läsa om er och er fina dotter! :)

 
micksan

micksan

20 augusti 2012 21:41

Hade varit in på din blogg före, men sen började jag läsa efter ditt inlägg på FL. Jag väntade också barn i mars, och vår tjej föddes den 22 mars. Vi bor i Umeå och låg även vi inlagda på barn 4 några dagar med vår tjej pga högt blodsocker. Tyckte det kändes nog jobbigt, beundrar er som var tvungen att bo hemifrån så länge. Denise är en kämpa :)

http://micksan.org

Lisa

20 augusti 2012 21:55

ja det är hon verkligen!

 
Ingen bild

Linn

21 augusti 2012 00:09

Har följt din blogg sedan i slutet av förra året. Hittade din blogg via ett forum, om jag inte minns fel. Är själv prematurbarn född i vecka 26:)
Låg också på barn 4 i umeå, dock var det snart 20 år sedan :)

 
Juksela ,16 år och gravid till 17 år och morsa

Juksela ,16 år och gravid till 17 år och morsa

23 augusti 2012 14:26

Jag är 17 år och mamma till en underbar son på 8 månader hitta din blogg för jätte länge sen via en annan blogg som hade länkat sen den dagen har jag vatt inne och läst om dig och din söta dotter

http://ungmammajuksela.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards