★ 399 gram ★

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Lisa - 10 augusti 2012 19:13

Åsså blev det så här då! Hehe som sagt : det är fredag!

Av Lisa - 10 augusti 2012 16:52

Lika bra att börja redan nu! It's Friday!

Av Lisa - 10 augusti 2012 08:03

Aj Aj Aj Aj! Träingsvärk deluxe i magen idag skulle jag vilja påstå! Körde Zumba igår och vi avslutade passet med en ganska intensiv magträning. Minns inte sist jag fick så jäkla ont i magmusklerna faktiskt. Dessutom så är väl kanske inte mina magmuskler vad dom borde vara efter snittet och så. Men nu körde vi mestadels de övre magmusklerna. Så fort jag tränar nedre delen av magen så känner jag hur det sliter och drar, och ibland även när jag hoppar, sparkar eller gör plötsliga rörelser med benen. Jag tror inte att det är farligt och jag vet att det är vanligt att man har ont länge, men jag är ändå liiiite försiktig med att träna dom nedre magmusklerna. Plankor känns bättre än "cykling" iaf och man borde nog lyssna på kroppen och det sunda förnuftet.

Det blev sent igår i vanlig ordning. Kom hem strax efter ett, och kom nog inte i säng förrän runt två, så jag känner mig lite mör kan man säga.. Måste iväg på Ica så fort dom öppnar, för mitt livselixir är SLUT! Kaffe är ett MÅSTE, annars är det inte en riktig morgon! Tänkte även köpa lite havregryn. Ja, jag har bestämt mig för att lägga in lite kolhydrater i kosten. Har ju kört LCHF ganska länge nu, men det händer inte så mycket mer med min kropp och jag har mina misstankar om att jag äter för lite fett.. Jag vet inte, men man kanske MÅSTE äta en massa flott för att det ska funka eller så har min kropp helt enklet nått sin "trivselvikt".. Men nu tänkte jag att jag fortsätter som jag brukar: Inga kolhydrater, förutom på morgonen. Då kan jag äta gröt till frukost. Sen kör jag min låg-kolhydratskost men skippar allt det där fettet som man tidigare försökt fokusera på.

Jag gillar att experimentera och grejja med maten, och nu när jag kommit igång med träningen så känner jag att jag faktiskt kan behöva lite kolhydrater. Får väl se hur det känns. Det kan ju hända att jag hellre vill ha/behöver mina kolisar före eller efter träningspassen istället, men jag provar med frukosten först så får vi se sen!


Här laddar vi för Zumba!

 

 

och här har vi dagens stjärna!!!


Jo förresten.. Jag kommer byta namn på bloggen (igen) Kommer bli en ny bloggadress, men självklart kommer man fortfarande att kunna hitta bloggen även på den gamla adressen. Jag är ju så mycket mer än "bara" prematurmamma    Skriver ju om en hel del annat också, så jag byter till mitt alias/nick som jag har både här och där: LisaDex 



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards