★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Stolt mamma

Av Lisa - 7 augusti 2012 09:43

Blir så glad varje morgon! Jag får vakna till Denises glädjetjut och sedan äter hon upp EN HEL PORTION gröt! Förut har man fått kämpa så mycket för att få i henne dom mängder som hon behöver, men nu går det av bara farten dom flesta dagarna.. Nappflaskan är nästan svårare än skeden. 

Vi har ju, ända sen hon var ytte pytte liten haft problem med att hitta den rätta nappen med rätt flöde. Har väl fortfarande inte hittat den ultimata nappen om jag ska vara ärlig. Den vi har nu är för fullkornsvälling eftersom då rinner lite snabbare då, men ibland kan jag tycka att det blir FÖR snabbt.. Ja, det är en balansgång det där.

Igår ringde doktorn.. Han hade läst på, och tänkt till lite och kommit fram till att Denise ska fortsätta få Synagis-vaccinet en gång i månaden eftersom hon fortfarande är ganska liten i kroppen och eftersom hon har sin BPD och så nyligt har slutat med syrgasen. (*Synagis=vaccin mot RS virus)  Så imorgonbitti ska vi på barnmottagningen för vaccination och provtagning. 

Imorgon ska vi även på en mammaträff. Det ska bli trevligt att få träffa lite andra bebisar och mammor här i stan. Även om alla bebisar är större och starkare än min lilla plutt så är det ändå roligt att se att hon faktiskt kommer ikapp. Förut låg hon  så mycket efter bebisar i hennes korrigerade ålder, men nu är det inte lika mycket längre..  Hon växer så det knakar!!!

 

Tänk att det fanns en tid då jag tyckte att det här var en STOR Denise!


 
 
Jamies morfar

Jamies morfar

7 augusti 2012 10:26

Gratulera lilla jag på namnsdagen från oss! :-)

http://sm2iar.zapto.org

Lisa

7 augusti 2012 11:19

Tack tack :)

 
Ingen bild

liza

7 augusti 2012 11:25

tacka å ta emot sprutan, kompisen låg inne med sin son som fick RS, jag var med hela tiden å jag önskar ingen att bli så sjuk, hoppas din tös slipper att blir sjuk när hon redan haft en tuff start, kram

Lisa

7 augusti 2012 11:28

ja, det känns faktiskt bra att fortsätta med skyddet. Hon skulle förmodligen bli ganska sjuk om hon åkte på RS. Nu kan hon ju självklart bli smittad ändå, men det lindrar infektionen betydligt om hon har fått vaccinet

 
Ingen bild

Erika

7 augusti 2012 12:01

Har du testat en napp med justerbart flöde? Den var jättebra tycker jag, då finns det tre olika hastigheter och då man man ju anpassa flödet efter innehållet i flaskan :)

Lisa

7 augusti 2012 12:36

Nej det har jag inte testat. Vilket märke har dom napparna?

 
Ingen bild

Josefine

7 augusti 2012 13:06

Så roligt att det går så bra för er! :) Men jag undrar vad hennes "korrigerade ålder" innebär?

Lisa

7 augusti 2012 13:13

Det är så gammal som hon skulle ha varit om hon föddes i rätt tid

 
Ingen bild

Erika

8 augusti 2012 12:54

Avent är det som har sånna dinappar. Vi har bara använt avent så jag har inte koll på om dem andra märkena också har sånna tyvärr

Lisa

8 augusti 2012 14:32

Ok, tack för tipset

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards