★ 399 gram ★

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Lisa - 7 augusti 2012 20:54

Mör i kroppen efter ett dubbelpass på Gold´s! Visserligen två lite kortare pass Sh´bam (45min) följt av CXWORX (30min) Men jag dog nästan! Hade dessutom ont i magen och värsta halsbrännan hela tiden, och på vägen hem fick jag sååå ont i magen så nu sitter jag här och funderar över VAD i hela friden jag har ätit för att lyckas må såhär kasst!

Det är jobbigt att lämna Denise nu. Hon är inne i en "måste-höra-eller-se-mamma-hela-tiden-period" och hon skriker tydligen så fort jag inte är i närheten.. Jag trodde Fredrik överdrev lite (ni vet ju hur karlar är) men idag så tog han Iphonen och filmade Denise en stund efter jag hade gått. Herre guuud! Kan MITT barn låta så? Ni vet hur man känner igen "gråtstilarna" och man kan liksom höra om det är ont i magen, ilska eller trötthet.. Det här var en helt ny stil som jag ALDRIG hört förut. Lilla skruttan! Men jag ska inte "falla" ! Jag måste fortsätta lämna henne nån stund varje dag så länge Fredrik är här, sen får jag försöka fixa barnvakter lite då och då annars lär jag nog bli olycklig!

Idag var vi på MIO en sväng! Vill man inte vara miljonär egentligen om man ska gå in på ett sånt ställe? Jag blir nästan deppig när jag kommer dit för att det finns så mycket fina saker som jag aldrig kommer att kunna köpa! haha. Även om jag hade råd att köpa alla olika soffor jag vill ha därifrån så hade jag ändå inte fått plats med dom här hemma, så det är ju kört vilket som! haha. Livet är hårt, men det känns som om det lutar åt en ny soffa inom en snar framtid! 

Imorgon blir det nog vila från gymmet.. (säger jag nu) Vi får se..  Nu blir det iaf tv och slappa i soffan resten av kvällen! 


Nisen hittade iaf en schysst fåtölj på MIO!

 

Av Lisa - 7 augusti 2012 09:43

Blir så glad varje morgon! Jag får vakna till Denises glädjetjut och sedan äter hon upp EN HEL PORTION gröt! Förut har man fått kämpa så mycket för att få i henne dom mängder som hon behöver, men nu går det av bara farten dom flesta dagarna.. Nappflaskan är nästan svårare än skeden. 

Vi har ju, ända sen hon var ytte pytte liten haft problem med att hitta den rätta nappen med rätt flöde. Har väl fortfarande inte hittat den ultimata nappen om jag ska vara ärlig. Den vi har nu är för fullkornsvälling eftersom då rinner lite snabbare då, men ibland kan jag tycka att det blir FÖR snabbt.. Ja, det är en balansgång det där.

Igår ringde doktorn.. Han hade läst på, och tänkt till lite och kommit fram till att Denise ska fortsätta få Synagis-vaccinet en gång i månaden eftersom hon fortfarande är ganska liten i kroppen och eftersom hon har sin BPD och så nyligt har slutat med syrgasen. (*Synagis=vaccin mot RS virus)  Så imorgonbitti ska vi på barnmottagningen för vaccination och provtagning. 

Imorgon ska vi även på en mammaträff. Det ska bli trevligt att få träffa lite andra bebisar och mammor här i stan. Även om alla bebisar är större och starkare än min lilla plutt så är det ändå roligt att se att hon faktiskt kommer ikapp. Förut låg hon  så mycket efter bebisar i hennes korrigerade ålder, men nu är det inte lika mycket längre..  Hon växer så det knakar!!!

 

Tänk att det fanns en tid då jag tyckte att det här var en STOR Denise!



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards