★ 399 gram ★

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Lisa - 9 juli 2012 15:28

Dagens vikt: 4790    Dutti tjej! C:a 200gram på en vecka, precis som vi vill! Doktorn undersökte Denise noga och pratade med henne och kollade hennes reflexer och reaktioner, röstresurser osv, och hon kunde inte annat än att kalla henne "underbar"! Denise har på den mentala biten kommit längre än en "vanlig" 4 månaders bebis, men kroppsligt ligger hon lite efter.. Men det visste vi ju redan (man behöver ju bara titta på henne). Det går inte att säga när och OM hon kommer ikapp till hundra procent. Vi får nog ha vår lilla lilla tjej! Men det gör mig ingenting, så länge hon är frisk och mår bra och inte får problem med leder och så. Jag är bara såååå glad att få höra att den mentala biten till och med är ÖVER förväntan! Jag är stolt, och glad! Finns väl ingen större glädje som mamma än att få höra att ens barn mår bra? Att barnet är normalt? Särskilt efter allt som varit..

 Det blev även lite provtagning och Denise märkte knappt att dom stack henne. Inte en tår, inte ett skrik. Så det blev ett lyckat sista besök på barnmottagningen här i Övik, och Denise fick en liten nalle! Nästa gång vi ska träffa nån doktor så blir det på barnmottagningen i Sollefteå, om det inte händer nåt oväntat innan då såklart. 

Av Lisa - 9 juli 2012 10:09

 

Eller.. Nja. Nu ska vi inte överdriva här. Jag har sovit som skit inatt också. (det kanske påsarna under ögonen avslöjar?) Jag vet inte vad det är men jag bara ligger vaken och tittar i taket. Denise sover, Fredrik snarkar inte mer än vanligt. Allt är som det ska, allt är som vanligt men jag sover inte. Likt förbannat så vaknar jag och kliver upp runt sju som vanligt, och nu är jag skittrött! Nu när tvättmaskinen precis snurrat klart, Denise snart ska ha mat, och vi snart ska bege oss ut.. DÅ kommer tröttheten! Det är psykiskt!

Har knåpat ihop en liten lista med frågor till Denises doktor. Jag glömmer alltid bort allt jag har funderat över när man väl sitter där inne hos läkaren, men nu ska jag inte glömma nåt!! Jag har en hel del frågor och funderingar rörande saturation och syrgasbehov. Känner mig fruktansvärt osäker i det. Även om jag är van och jag ser om Denise mår bra och så, så vet jag ingenting om vad som händer med kroppens inre organ vid låg syresättning. Var ska man dra gränsen, och när börjar det bli farligt? En massa sånt undrar jag, och se en massa praktiska saker inför flytten då såklart. 

Det är mycket som ska fixas och jag blir heeeeelt slut bara jag tänker på allt! Det kanske är därför jag sover dåligt? Jag tänker för mycket.. Nä, nu ska jag äta lite så jag får lite energi! Har förresten tappat ett kg till nu! wohoo! Jag brukar alltid gå upp ett par kg varje helg som jag sen tappar lagomt tills det är helg igen. Men inte denna vecka. Kämpar vidare med min LCHF ett tag till och ser vad som händer!


Avslutar med att bjuda på en "gammal" goding    Älskade barn! Första turen i barnvagnen runt avdelningen!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards