★ 399 gram ★

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Lisa - 24 juni 2012 19:17

Tankarna snurrar kring traditionen att döpa sitt barn. Nu är det ju inte lika "strikt" tradition nu som det var förut, men många döper ju fortfarande sina barn, utan att vara religiös. Bara liksom ett fint barndop..

Jag tycker att dop i kyrkan är fina, nästan sådär så att man vill gråta...

Dopet är ju nu för tiden ett sätt att säga "välkommen till världen" till det nya lilla barnet. Folk gratulerar och ger barnet presenter osv.. För mig personligen så handlar kyrkan och dopet om religion. Jag kan liksom inte komma ifrån det. Dop är ju egentligen en religiös handling och genom dopet blir man medlem i svenska kyrkan. 

Jag själv är inte medlem i Sv. kyrkan och Fredrik är på väg att gå ur eftersom det medlemsskapet enbart betyder extra skatt att betala varje år. Vi går ALDRIG till kyrkan, så för oss känns det ganska naturligt att INTE döpa Denise.  Vill hon bli medlem i svenska kyrkan senare i livet så får hon såklart det om hon vill..

 Men vad ska vi göra isället då???

Jag vill ju på nåt vis fira att hon finns, och hon är värd allt firande i världen efter allt hon kämpat sig igenom!

Nu har ju Denise funnits hos oss så länge så att det inte är långt kvar till hennes 1 årsdag! Eller tjah, ca 4,5 månader är det ju dit, men det går så fort! Men jag vill nog fira henne före det, så jag funderar på att dra ihop ett litet "Denise-kalas". Kanske när vi flyttat och fått lite ordning i lägenheten. Fixa lite gott fika och bjuda hem lite folk bara. Bara lite enkelt sådär. Det behöver ju inte vara stort och pampigt och uppstyltat. Ja vi får se.. Det är nåt jag har gått och funderat på i några veckor nu..

Av Lisa - 24 juni 2012 15:47

Denise har vuxit! Hon har vuxit ur en del kläder.. Just nu är hon i nåt slags mitt-emellan och kan ha 56 på vissa plagg medans andra plagg inte ens går att få på henne.. Och ibland passar 62 perfekt, men andra plagg i samma strl kan hon bada i.. Jaja. så är det väl för oss vuxna också antar jag..


Här är iaf lite kläder som hon inte kan ha av olika anledningar. 2012 tröjan står det ju fel år på!!! OMG! 

             

Nån som ska ha bebis som vill ha lite billiga kläder? (+frakten) Maila mig på li_dex@live.se vid intresse!


Här har vi slappardag deluxe idag! Surfa, småstäda, packa upp, vila, tvätta, äta, bara vara..Ingen stress, inga måsten. Så skönt att bara vara hemma hela familjen och inte göra nånting alls! Imorgon blir det andra bullar.. Sjukhuset på morgonen och sen är det bara att börja packa igen för en vecka i Sollefteå. 

Idag har stumpan fått majs och potatis pure´! Och en liten smörklick. Gissa om det var gott? Hon såg riktigt lycklig ut när hon fick skeden i munnen. Men hon är kräsen den här damen. Så fort maten kallnat lite så vill hon INTE äta. Samma med vällingen. Förut har hon inte brytt sig alls, men nu ska den vara varm. RIKTIGT varm, och när det kallnat så duger den inte längre.. Så det är en utmaning att mata henne utomhus kan jag lova, för där kallnar ju vällingen på två röda. Vilka lyxproblem!!!



Av Lisa - 24 juni 2012 10:17

Så var denna midsommar över! Lite annorlunda att ha en bebis. Firandet blir liksom på en annan nivå! 

Vi har haft det supermysigt i stugan och hade ju såååå tur med vädret! Sol hela Fredagen! Vi var ute och eldade, grillade, åt gott, promenerade, vilade och bara njöt av att vara i skogen utan elektricitet och lyx prylar. Jag trodde att det skulle kännas bökigare med Denise faktiskt. Att inte ha en micro till hands, inget varmvatten i kranen osv. Men det har gått hur bra som helst! Solbränd, myggbiten och nöjd! Precis som det ska vara! (jag alltså, inte Denise! Hon har klarat sig både från bett och bränna)

Igår åkte vi vidare och var hos min moster ett tag och käkade med släkten och hade det mysigt. Vi hade tänkt sova hos mamma men vi åkte hem istället och idag känns det som et bra val. Hade varit grymt jobbigt att packa ihop allt och åka idag.

 

Blåbärspure´till efterrätt på midsommarafton fick lilla Nisen! Det var gott, men läpparna blev blå.. Inte så kul när man har en lungsjuk unge kan jag säga.. Saturationsmätaren åkte på sen. haha

     

Myser hemma i soffan efter en kanonhelg!  



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards