★ 399 gram ★

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Lisa - 20 juni 2012 22:12

Imorgon är en ny dag med nya friska tag! Imorgon är jag gladare och imorgon tänker jag INTE ha ont.. Idag har faktiskt inte ens mina värktabletter funkat, och det tillhör inte vanligheten. Tur att jag har en snäll dotter som inte kräver alltför mycket av sin gamla mor!


Har packat lite nu på kvällskvisten.. Är det nåt som jag är kass på så är det att packa. Och nu är det ju inte bara mig själv jag ska packa åt. Jag ska välja outfit åt hela familjen tydligen. haha. Nä, F får nog packa själv!! Jag brukar sällan glömma något, snarare tvärtom. Jag tar med mig för mycket. Men hellre det än för lite!


Imorgon bitti är det dax för vaccination igen. Sjätte och sista synagis vaccinationen. Hoppas på att hon inte reagerar så starkt. Men sist gick det bra, hon fick inte ens feber, så det ska nog gå bra den här gången också. Tänkte passa på att väga henne när vi väl är på barnmottagningen. Är lite nyfiken på om det går åt rätt håll nu när vi både ändrat och ökat maten.


Nu blir det sängen för min del.. Sängen och ljudboken. Just nu lyssnar jag på : Skumtimmen av Johan Theorin. Älskar uppläsaren (Magnus Krepper) han gör ljudböckerna ännu bättre!!

Av Lisa - 20 juni 2012 12:30

Idag känns sorgen påtaglig. Har något slags känslomässigt kaos inom mig och den där glädjen och energin jag kände igår är förbrukad.. Det måste vara sorg, för jag gråter. Sorg över vad? Vad är annorlunda idag? Varför kände jag inte så här igår? Varför gråter jag så fort jag tittar på min dotter?

Det behövs varken psykolog eller kurator för att jag ska fatta vad som pågår inom mig. Ingen behöver tala om för mig att man får gråta och att det inte är konstigt att jag har sånna här dagar. Jag vet det redan!

Det känns bara så konstigt, och jobbigt! Jag vill vara glad och positiv, le och glädjas åt allt jag har. Men idag är inte en sån dag..

Sjukdomen gör sig påmind och jag har värk i hela kroppen. Fingrarna är svullna och jag har svårt med finmotoriken. Det gör mig också ledsen. Hur ska jag kunna ta hand om Denise om det blir värre?? Det FÅR inte bli värre! Det kanske bara är nåt tillfälligt just idag.. Inget skov är välkommet denna sommar!


Idag ska jag tillåta mig själv att vila, vara svag, gråta och bara vara!

Av Lisa - 20 juni 2012 05:36

Inte är jag då van att ha sånn här lugna nätter! Inte ett knorr på hela natten.. F väckte mig klockan fyra och frågade om Denise hade ätit nåt.. Nä, hon hade sovit från klockan nio, så han väckte henne och gav henne mat.. 

Tror ni jag kunde somna om sen då? Nä, här sitter jag nu med kaffekoppen efter ett tappert försök att somna om.. Denise och Fredrik sussar sött i sängen..


Måste testa den nya funktionen här i bloggen.

. Desigual - Protocol Dress hos Mylovebasket Vero Moda - Ida Crochet Top hos Mylovebasket Sexy By Sweden - Zip Hood hos Mylovebasket

Det finns en liten knapp som man kan klicka på och då kommer mina favoritplagg ur "MyLoveBasket" upp i inlägget.. Jaja.. Ska jag nån gång ge shoppingtips i bloggen så kan det ju vara bra.. Annar lär det nog inte användas så flitigt av mig iaf.. Dom här kläderna gillar jag iaf :)



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards