★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Lisa - 17 juni 2012 14:52

Man kan inte alltid vara på topp.. Nä, idag tog vi en långpromenad jag och Denise. Typ 8km lång! Och när jag jag väääääldigt långt hemifrån så började stumpan att dippa. Sådär läskigt låga dippar som hon inte gjort på många veckor. Och självklart så hade jag ingen syrgas med mig.. Så jag fick ruska vagnen och nypa henne i kinderna och väcka upp henne 4-5 gånger.. Hon vill inte riktigt komma upp den saturation som hon brukar idag. Inte när hon är vaken heller. 90 i vaket tillstånd är inte bra. Det är vad hon brukar ligga på när hon sover (utan syrgas) Så nu har jag kopplat på den, och hon får nog ha den idag. Vi får se vad som händer. Är det bättre imorgon kan vi kanske ta bort den när hon är vaken (som vanligt) men blir det sämre så vill jag nog ringa och rådfråga nån doktor.. Det känns inte riktigt som att man ska laborera med det här så mycket mer själv än vad jag redan gör.. Jag är ju trots allt bara Mamma.. Inte sjukvårds personal!

Orolig...  Ser framför mig att vi ligger inne över midsommar.. I SUNDSVALL! CPAP och hela köret..  Nä, nu ska vi inte ta ut nåt i förskott. Man kan som sagt inte alltid vara på topp, även om man är en fighter!

Av Lisa - 17 juni 2012 08:50

God Morgon!!! Morgonmys med världens bästa Nisen    Pappzen sover fortfarande för han fick åka ut på jourjobb inatt, så han är nog lite trött!


Igår åkte vi ut till Husum och grillade, såg på film och umgicks med trevligt folk. Vi var nog inte hemma förrän efter tolv nån gång, så lillan somnade totalt ovaggad så fort jag la henne i sängen. Konstigt det där. Även fast hon sover mycket när vi är borta så somnar hon ändå extra gott när hon får hoppa i pyamasen och lägga sig i sin egen säng. Tänk va tidigt i åldern som rutinerna spelar roll. Helt otroligt egentligen. Lill gumman min!


Vet ni vad? Jag blir mer och mer aktiv på Instagram. Varje gång jag knäpper en bild så redigerar jag den där och publicerar.. Så det blir en hel del bilder, så jag tycker att ni som är nyfikna och vill följa med oss lite mera på dagarna, enbart i bilder... Ni ska följa oss på Instagram! Sådeså!

Ni hittar mig på mitt namn: Lisa Decker eller  @LisaDex

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards