★ 399 gram ★

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Lisa - 14 juni 2012 20:54

 

Ljus i vårt hus!! Man måste väl få elda liiiite iaf? Nu har vi ju ingen syrgastub i samma rum, så det borde vara safe tycker jag! Saknar ju mina ljusorgier!!

Vi har precis kommit hem från en liten raggartur! Åkte och hälsade på en jobbarkompis till F i hans stuga. Drack lite kaffe och åt lite go´bölla och kakern (som vi säg här i Norr) Ballerina Marängsviss var en HIT!  Jag som inte ska äta sånt skit, men ibland måste man få fubba lite, sådeså!

Nu: en kopp te och mysa lite med Nisen innan hon ska äta sista målet och hoppa i säng! Hoppas på en natt med mycket sömn! Magen borde INTE besvära henne inatt enligt mina beräkningar. Haha. Det hände en liten.. eller nä.. en STOR olycka när vi var ute och rännde.. Tur man hade extrakläder säger jag bara!  


 Kika in här förresten om du är ute efter lite snajsiga sommarkläder! -->  Kjolar   

Av Lisa - 14 juni 2012 17:22

Gilla min outfit som jag ärvt av mamma/moster/morbror! Så roligt när kläder går i arv utan en skråma!


**P.s Onödiga, otrevliga och bråkiga kommentarer godkännes inte, och IP numret blockeras så att inga fler kommentarer kan skickas till min blogg**

BVC

Av Lisa - 14 juni 2012 14:06

Dagens vikt: 4295 g  och Dagens längd: 54.5 cm!  En ökning med 115gram och 1,5 cm på 13 dagar! Helt okej om du frågar mig. Nu känner jag att jag kan vänta några veckor till nästa BVC besök om det inte händer nånting oväntat. Hon går ju uppåt och det är mest bara bökigt att besöka BVC så här ofta, så nästa besök blir i Juli.

Nästa vecka ska vi träffa sjukgymnasten. Jag hoppas och tror att hon bara kommer att säga BRA saker! Sist hon tittade på Denise så var det inga konstigheter mer än att hon var lite för svag i nacken. Men jag tycker hon har blivit starkare. MYCKET starkare, men vi får se om det duger.  Vi lär väl bara hinna träffa den här sjukgymnasten en gång, sen får vi nog hitta oss en ny i Sollefteå. Jag hoppas verkligen att allt det där sköts via sjukhuset, att dom på nåt vis slussar över oss till alla olika mottagningar vi ska vara inskrivna på.. Annars måste jag sitta och ringa runt och luska reda på allt.. Fast.. egentligen kanske det skulle vara bra. Då kan man vara säker på att det inte glöms bort och att vi försvinner i cyberspace eller nåt!

Jag håller på att packa lite smått här hemma! Lite prydnassaker och porslin och sånt som bara står i skåpen och inte används.. Kommer ju såklart behöva köpa en del nytt eftersom vi behöver dubbelt av en del saker.. Typ kaffebryggare, stekpanna, städ-grejjer och lite annat smått och gott. Men men.. Den dagen, den sorgen!


Nä, nu ropar min dotter från sovrummet!!

Av Lisa - 14 juni 2012 07:02

Efter en gnällig och knorrig natt så plockar jag upp min dotter ur sängen och lägger henne bredvid mig.. Nä, det hjälpte inte. Så då är det väl bara att kliva upp då? Stapplar buttert ut i köket och sätter på kaffet. Går in i sovrummet för att hämta lillan. Gissa vad hon gör? ZZZZZZZZzzzzzznark! haha. Jaja, då får jag lite egentid framför datorn och TVn så här på morgonkvisten istället. Det är inte helt fel det heller. Kaffe och Vakna med The Voice.

Klockan 11.00 ska vi på BVC. Dax för vägning och mätning igen. Alltid lika spännande. Den här gången hoppas jag på ett litet uppsving som kompensation för förra vägningens lilla down-gram!


Så kör vi ett dagens tips idag tycker jag! Vi är väl ganska många som använder Instagram? Nu finns även InstaFrame! Du gör ett fint collage i valfri stil och sen kan du posta det till Instagram, eller till ditt fotoalbum eller vart du nu vill posta den.. Jag gillar den!!!  

Känner en liten gnutta träningsvärk komma krypande! SKÖNT! Träningsvärk i benen är alltid värst efter två dagar, så imorgon kanske jag får sitta med arslet i soffan hela dagen! hihi. Nä. träningsvärk är BRA värk!


Ha en bra dag!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards